8 Nisan 2013 Pazartesi

YDS fatihi geldi hanııııım!

Dün, bir müddet ara verdikten sonra (yaklaşık 4 yıl) tekrar ulusal bir sınava girdim....de nasıl girdim :) Öncelikle şunu farkettim ki ben o eski heyecanımı kaybetmişim. Eski heyecan derken sanmayın ki acaip heyecanlanan bir adamım. Üniversite sınavına girdim (Benim zamanımda tek ÖYS kalkmış, sadece ÖSS kalmıştı), çıktım. Hemen üzerine anneannem aradı sınavın nasıl geçti diye sormak için. Hala verdiğim cevabı çok net hatırlıyorum; 

"Valla bana göre hepsi doğru ama bakalım ÖSYM ne karar verecek, ne kadarında anlaşabileceğiz"

Bu lafın üzerine, umursamazlıkla, rahatlıkla ve dalgacılıkla suçlandım ki kaşındığım için bu konularla ilgili fazla itiraz etmiyorum. Neyse efendim konuyu çok dağıtmayalım. YDS olunca sınav, girenlerin yaş ortalaması üniversite sınavına girenlere göre nispeten daha yüksek. Bir de güvenlikte üst baş araması olacağı için 9.30'daki sınava girmek için en geç 8.30'da okulda hazır olun diye bir şey yazıyor sınava giriş belgesi üzerinde. Şimdi asıl eğlenceli nokta başlıyor zaten..

Pazar sabahı o saatte, belirli bir yaşa gelmiş insanları okul bahçesine toplarsanız ortaya komik görüntüler çıkıyor. Hiç abartmıyorum yazlık sitelerde top oynamaya evden kabaca giyinip çıkan dayılar gibi bir grup vardı ben de dahil olmak üzere. Bunun dışında üzerinde metal aksam olmayan bir kıyafet tercih edin yazmasına rağmen lady gaga gibi gelen bir kız vardı ki evlerden ırak. Bu diken modasını kim çıkarttıysa Allah tepesinden baksın!!!

Sınavın benim açımdan asıl korkutucu olan kısmı ise ilkokulda girecek olmaktı. Neyse ki bozuk para kabul edilmediği için bozuk paraları bağış kutusuna atmam etkisini hemen gösterdi; 19 sıralı sınıfta bir tek benim sıranın altında bulunan tahta yoktu. Bu nedenle şpagat açmaya gerek kalmadan rahat rahat oturdum.

Sınavda şöyle bir enteresan durum var. Sınav 150 dakika, ilk 110 dakika ve son 15 dakika sınavdan çıkamıyorsun. Arada bir 25 dakikan var, o ara çıktın çıktın. Ben, Dokuz Eylül'ün hazırlık sınavından çişim geldiği için 1 saat önce çıkıp kompozisyon yazmamış adamım. Bana yapılır mı bu zulüm!? Neyse ki öngörülü davranıp evden çıkmadan kahve içmemiştim. Eve dönünce ilk işim kendimi kahveye bulamak oldu..ohh mis

Sınavın nasıl geçtiğine gelirsek, bence şahane. En az 65 almam gerekiyor doktora başvurusu için. Onu da alırım diye düşünmekteyim. Sadece ara ara neredeyse 30 yaşına gelmiş bir adam olarak, sınava hangi okula gireceğimi google maps üzerinden aramak içime otursa da ne yapalım, düzene ayak uydurmak gerekiyor bazen.

Not: Sınava giren adamların yaş ortalamaları yükselince cinslikler de değişik oluyor tabi; hemen sınavın başında duvardaki saati değiştiren gözlüklü abiye de buradan selam ederim :)))

10 yorum:

Laliş dedi ki...

Nasıl bir okuma aşkı bu sendeki komşu, ateşi hiç sönmüyor =).

Geçmiş olsun :).

Mr.E dedi ki...

Öldürmeyen Allah öldürmüyor komşu :P

emir begit dedi ki...

Oku oku bizim aslan büyür torpil gerekir unide senin adını verecegim. Birde bezelyeler bilgi yarismasina falan girerseniz mr.e nin adini joker diye yazın derim size... pişman olmazsınız ona göre

Mr.E dedi ki...

Ben o mezun olurken okumayı bırakırım herhalde :D

Ayrıca ukalalığımı bu kadar ayan beyan ortaya dökmeyeli bayağı oluyordu sağolasın bezelye :D

ebygale dedi ki...

benzer durumlar yaşamışız, ben de üniversite mezuniyetimden 11 yıl sonra girerek bu sınava, okul bahçesindeki o görüntülere bizzat ortak oldum, neyseki lisede girdim ben sınava, ilkokul kötüymüş!!hadi geçmiş olsun o zaman:)

Mr.E dedi ki...

Cümlemize cümlemize :)

Serapus dedi ki...

Eh ben yıldız teknikte girdiğime göre kısmen şanslıyım, ama bak bu da kötü. Sıra bana büyük gelmişti, boyum ise sıraya küçük. :D

Bendeki durum da şöyle: İngilizce öğretmeniyim ben, öyle rahat girdim ki sınava, gram endişe yok yani nasıl olsa beni alanım diye. Soruları çözerken de hiç kasmıyorum böyle, ohoo ben erken çıkarım sınavdan diyerekten. :D
Lakin öyle olmadı, son dakikada 80.soruyu yaptım kalemi bıraktım, zor sınavdı. Artistliğime değmedi. :D

Ama benim okutmanlık için 80-90 filan almam lazım. :(

Mr.E dedi ki...

İlkokul bir bana denk geldi herhalde :))

Sınav çok kafa karıştırıcıydı bakalım inşallah istediğimiz notları alırız :)

francesca mckennitt dedi ki...

YDS çok zormuş diye duydum ya iyi ki girmemişim. Şikayet ede ede doktoraya kadar gidiyorsun yalnız bu nasıl iştir Mr.E :D
O modayı kim çıkardıysa hakkaten... Of neyse bişi demiyorum. Lisede ergenlik yıllarımızda öyle dikenli bileklik taktığımız için polis tarafından satanist olmakla suçlanmıştık... Şimdi herkes "satanist" olmuş :D

Mr.E dedi ki...

Valla öyle bir modda yaptım ki çok pis çakabilirim de iyi bir not da alabilirim o derece kendimi bilemedim sınavda :)

Ayrıca söylenmek bizim işimiz :D

Hayır ben ona da giyme demiyorum, hobi olarak yine giysin ama sınava öyle gelmeye ne gerek var değil mi? :D