25 Mart 2013 Pazartesi

Sessizlik

Kaç zamandır bu oyun hakkında bir şeyler yazmak istiyordum. Fran, haftasonu "Toros Canavarı" ile ilgili bir yazı yazınca aklıma tekrar geldi. Hazır bu aralar bloga da çok sık uğrayamıyorum, böyle bir yazıyla kaldığım yerden devam etmek lazım.

Moira Buffini'nin yazdığı bir oyun "Sessizlik". Serdar Biliş'in çevirdiği oyunu Mehmet Birkiye yönetiyor. Bu noktada özellikle vurgulamak isterim ki; kendisinin oyuna katkısı muazzam.

Oyun, tarihin tarihsiz bir döneminde geçiyor. Bunu biraz açacak olursam; mekanları ve kostümleri değiştirirseniz, tarihin herhangi bir dönemine aktarabilirsiniz bu oyunu. "Kadın"ın varolma mücadelesi ve ayakta kalma çabasını insanın gözüne sokmadan, ama bir yandan da düşündürerek, mizahi bir yolla anlatıyor bu oyun. Bu arada unutmadan belirteyim, oyunu izleyecekler için +16 yaş sınırı var.


Oyunculara gelirsek; Silence rolünde Funda Eryiğit, Ymma rolünde Oya Okar, Eadric rolünde Savaş Özdemir, Rahip Roger rolünde Süleyman Atanısev, Kral Ethelred rolünde Münir Can Cindoruk ve Agnes rolünde de Nimet İyigün'ü izliyoruz oyunda.

Tam buraya bir virgül koyup size "koro"dan bahsetmem lazım. Oyunun en eğlenceli bölümünü kendileri oluşturuyorlar. Vıyıl vıyıl bir sağa bir sola...alttan üstten sağdan soldan her yerden karşınıza çıkıyorlar. Yiğit Çelik, Tuğrul Karanfil, Suzan Sabancı, Gökçe Aktaş, Murat Usta, Can Bora, Ferhat Akgün ve Sencer Ömer Utkan'dan oluşan "koro"yu burada huzurlarınızda tekrar alkışlamak istiyorum.


Üsküdar Tekel Sahnesinde oynanan oyun ile ilgili daha geniş bilgili ise İstanbul Devlet Tiyatrosu'nun sitesinden elde edebilirsiniz. Oyun oynanıyorken mutlaka gidip izlemenizi tavsiye ederim, pişman olmayacaksınız.

6 yorum:

SaÇaKLı dedi ki...

bu hafta başlamakta olan 31. uluslararası izmir tiyatro festivali sebebiyle 3 haftalığına istanbul'un bu yönünü kıskanmaya ara verecek de olsam gerçek hep aynı kalacak... :/ merak ettim ya şimdi...

francesca mckennitt dedi ki...

Allah allaaah merak ettim, nasıl duymamışım hiç... Gerçi devlet tiyatrolarına pek gitmiyorum, şu sıralar kafamda olan bir şeyi canlandırdın :D Tekel sahnesi nasıl? Çok üşeniyorum ben Üsküdar'a gitmeye o saatlerde ya:/

Mr.E dedi ki...

Saçaklı bence de merak et, İstanbul candır :)

Mr.E dedi ki...

Fran bugün en son aldığım habere göre bir de ödüle layık görülmüş, kendisi şurada;

http://haber.sol.org.tr/kultur-sanat/tiyatro-elestirmenleri-birligi-odulleri-belli-oldu-haberi-70375

Tekel sahnesi güzel, üsküdar'da motorlardan indikten sonra 5 dakika yürüyerek ulaşılabiliyor

emir begit dedi ki...

Torpil varmı torpil bezelye Mr.E

Mr.E dedi ki...

Torpil yok, gayet bileklerinin hakları :)