15 Şubat 2013 Cuma

Mr.E mutfakta #14

Daha önceki tariflere baınca çok fazla tatlı tarifi vermediğimi farkettim. Hazır kışın ortasında ve etrafımızda bizi sürekli taciz eden hastalıklarla boğuşuyoruz, dedim bir kış tatlısı yapayım hem iç ısıtsın hem de şifa olsun :)



4 kişilik tatlı için malzemeler; 2 adet elma (mümkünse ekşi olmayan elmalardan seçmekte fayda var ama bu damak tadıdır, ben ekşi olsun istiyorum derseniz seçim sizin) , 2 adet armut, 1 adet soyulmuş ananas (Elmanın ekşi olmaması ananasın tadını da hissedilebilir kılıyor), 1 adet muz, 250 gram ceviz içi (mümkünse eklemeden önce havanda ya da bıçakla bir miktar ufaltarak), 250 gram kuru üzüm, 400-500 gram kadar taze kadayıf (Evet!! sonunda taze kadayıf temin edebileceğim bir yer buldum burada ^_^)


En başta elmaları, armutları ve ananası ufak ufak dilimleyip varsa wok tipi bir tavada yoksa büyük normal bir tavada malzemeler biraz yumuşayıp sularını salana kadar ateşte çeviriyoruz.


Daha sonra bu hazırladığımız malzemenin altını kapatıp içine muzu dilimliyoruz. Ceviz içi, kuru üzüm ve tarçını da ilave edip hepsini karıştırıyoruz 


Şu aşamadan sonra size iki alternatif sunuyorum. Birincisi bu tatlıyı fırınlayabilirsiniz, ikincisi tavada kızartabilirsiniz. Fırınlamak için öncelikle fırına sokacağınız kabın dibine kadayıftan bir yatak hazırlıyoruz.
 

Daha sonra fotoğrafta gördüğünüz gibi tepeleme olarak, kenarlarda 1 cm kadar boşluk bırakacak şekilde malzemeyi kaba dolduruyoruz.


Ve üzerini de kalan kadayıfla örtünce höyüğümüz(!) hazır. Bu noktada bir uyarım olacak pişmeden önce benim yaptığım gibi tavanın dibinde biriken mevye suyunu fırından çıktıktan sonra şerbet gibi kadayıfı yumuşatmada kullanmak daha mantıklı. Benim gibi fırınlamadan önce dökerseniz biraz kuru oluyor tatlı.



Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında, kadayıfın üzeri kızarana kadar pişirmek yeterli.


Diğer alternatif ise tavada kızartmak. Bunun için taze kadayıftan nasıl kadayıf dolması yapılır konulu videoları internette bulmanız mümkün. Kadayıfı kase gibi hazırlayıp içini malzemeyle dolduruyoruz. Daha sonra bu kadayıfları önce top haline sonra da basık, bazlama şekline getiriyoruz aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi



Tavaya bir miktar zeytinyağı döküp tavayı kızdırıyoruz. Daha sonra kadayıflarımızı yerleştirip bir yüzlerini hızlıca kızartıp hemen öteki yüzüne bir spatula yardımı ile çeviriyoruz. Bunu yapmamızın iki sebebi var. Birincisi eğer yağ yeteri kadar kızmamışsa kadayıflarınız yağı sünger gibi çekecektir. İkincisi ise kadayıfı olması gerekenden fazla kızgın bir yüzeyde tutarsanız kadayıfları yakarsınız bütün mutfağı kokutursunuz.


Ve bu da bitince şu şekilde görünüyor olacak :)

Afiyet olsun


34 yorum:

emir begit dedi ki...

Uuuuuu bebeğim yeme böyle şeyler kıyamam sana.. Artık spor zamanı kardeşim

Mr.E dedi ki...

Ulan neden yeme asıl yiyeceksen böyle şeyleri ye abidik gubidik içinde ne olduğunu bilmediğin tatlılar yemek yerine :)

Emelcik dedi ki...

Nefis görünüyor, geçen annem buna benzer bir tatlı yapmıştı...Tavada yapmıştı üzerine bal dökmüştü, mükemmel olmuştu :) Elceğizlerine sağlık...

Mr.E dedi ki...

Ben zaten bütün malzeme diye üzerine ek olarak bal dökeyim istemedim :) ama tercih tabi. Dediğim gibi bunun üzerine kendi pişme esnasında saldıkları su da dökülebilir :)

Nino dedi ki...

Benim kis tatlim daha basit, bu tatlinin ic malzemesini pisirmeden direk ustune kremsanti dokup yiyorum. :))

Mr.E dedi ki...

Sıcak yaparsan içi ısıtıyor o yüzden :D Ama o da bir seçenek tabi ^.^

Adsız dedi ki...

Yareppiimm ne maharettt, eline saglik valla canım çekti yapıciimm en kısa zamanda :)

Bonita.

Mr.E dedi ki...

Şimdiden afiyet olsun :)

Aslı dedi ki...

ayy en sevdiğim postlardan :) çok ta enfes görünüyor. ellerine sağlık :) nereden aklına geliyor böyle değişik yemekler :)

Mr.E dedi ki...

Birincisi arada marketin önünden geçerken bir şey görüyorum, diyorum evde şu şu şu var tamam bunu yaparım.

İkincisi için de biraz vidaların gevşek olacak kafada ;)

Günlükçü Bayan dedi ki...

aaa :) resimlere hayrtele baktım bu negüzel bir tarif ilkkez görümm . elinize sağlık

Mr.E dedi ki...

Günlükçü Bayan, hoşgeldin :)

Çok teşekkür ederim :)

Muzurella dedi ki...

evet Mr. E yine olmuş :)

Semi M.Eller dedi ki...

Ben sevdim, bol meyveli:)
Dışarılarda ne yediğimiz belli değil. Meyvesi bol, yapması da zor gözükmüyor.
Şerbet de konulmuyor. Tavadan gelen kendi suyu yeterli oluyor mu peki? Yani yeteri kadar ıslanıyor mu?

Mr.E dedi ki...

Teşekkürler muzurella :)

Mr.E dedi ki...

Tavadan gelen kendi suyunun yeteceğini umuyorum. Ben keko gibi fırınlamadan önce üzerine döktüm bütün suyu o yüzden kızaranlar daha bir iyi oldu, diğeri biraz kuru kaldı :)

banu dedi ki...

nasıl yaaa, kaldı mı hiç :))
misafir kabul ediyomusun, fazla üşengecim bu sıra :D

Mr.E dedi ki...

:D Üşenmek yok üşenmek bizim düşmanımız ^^

kitana dedi ki...

Fırınlama tercihi daha iyi sanki, mutfakta yağ kokusundan hiç hazetmiyorum. Yalnız tatlı fazla hafif:) Ne bileyim böyle bir dondurma falan koysak da azcık kalorilense:) yok yok tuttum ben bunu deneyeceğim! Ellerine sağlık.

Mr.E dedi ki...

Tam da bu söylediğin sebepten ötürü iki alternatif hazırladım zaten isteyen istediğini seçsin diye :)

Ayrıca hafif olması iyidir :D Dondurma ve ya krem şanti opsiyonel olarak kalori arttırmak amacıyla kullanılabilir :)

crazywomanrosemary dedi ki...

usta mutfakta aldım gitti bunu..:)

Mr.E dedi ki...

Aramıza tekrar hoşgeldin :) Afiyet olsun :)

merve sevim dedi ki...

maşallahh :D
erkeklere mutfakta olmak çok yakışıyor yahu.

Mr.E dedi ki...

Teşekkür ederim, hoşgeldin :)

AsOrTiK dedi ki...

şerbet yok, yapılışı basit, lezzetli olacağa benzer. denemek lazım:)
özenli anlatım ve fotoğraflama olayı müthiş:)

Mr.E dedi ki...

Şimdiden afiyet olsun :)

üşengeç eşek dedi ki...

Abi, usengec esek - telefondan mobil haldeyim anlamında-
vize çalışmasınin ortasında, kadayıf mı o,! Deyip geldim.
Birincisi onlar ne öyle maşallah deyim beyim, küçük.küçük yap, top top.minik olsun hem çok.kadayıf kullanmişsin içi hafif çiğ hissi.verir öyle yapma,
Zeytinyağı ve tatlı, lütfen görüşmeyelim-
Lütfen bak rica ediyorum, erimiş tereyağı ile.yoğur şu kadayıfı azizim hem.dağılmaz hem de tavaya minnacık bi tereyağı.ekle.gör bak insanlar.el dirsek demeden kendilerini sindircekler
Ellerine sağlık.

Mr.E dedi ki...

Daha az kadayıfla yapmak daha sağlıklı olabilir dediğin gibi, bir sonraki sefere öyle deneyeyim.

Zeytinyağı kızartmak için :) Tereyağını zeytinyağı kadar ısıtırsan yağı yakarsın o yüzden zeytinyağı :)

su can dedi ki...

Amanın hocam sizde ne maharetler varmış:))) SAYGILARRR:)) Yıllardır kadayıf dolması yaparım hiç aklıma gelmemişti meyvelisi:)

Yumurtasız nasıl top gibi kaldı o öyle:s Kadayıfı fazla tutunca oluyorsa oldu bu iş:))Sabahtan beri tatlı aşeren bana yazıkk:/

Mr.E dedi ki...

Benimki sadece deneme çekirge :)

denemekten çekinmediğin sürece her şeyi yapabilirsin ;)

su can dedi ki...

Deneysel mutfak deneyimleri eğlenceli oluyor yau. Mesaj alındı bikaç güne kadar görürsün instagramda boy boy kadayıf dolmalarımı, meyveli kadayıf toplarımı :-D bi de eline sağlıkk demeyi unutmuşum ilk yorumda kusura bakma:-D gözüm döndü tatlıyı görünce:-D

Mr.E dedi ki...

Hadi bakalım bu seferlik görmezden gelelim bu yaptığını :P asşldjaşsd

Adsız dedi ki...

Benim Dikkatimi Çeken o tavanın içi ne kötü olmuş onda pişen ne olursa olsun yenmez :S

Mr.E dedi ki...

Benim görmediğim, o tavanın içi ile ilgili ne gördüğünüzü paylaşırsanız memnun olurum :)