22 Aralık 2012 Cumartesi

Mr.E mutfakta #13

İstanbul ile ilgili ne yazsam diye düşünürken aklıma geldi ki ben uzun süredir yemek tarifi de paylaşmamışım. Bu açığı gidermek için, bugün en azından bir tarif koyayım buraya diye düşündüm ve karşınızde Beğendili Lazanya :)


Öncelikle malzemelerimizi sayalım; bir büyük soğan, bir havuç, bir veya iki adet yeşil biber, dört adet domates, yarım kiloya yakın kıyma (Ben tavuk kullandım, kıymayı kendim yaptım. İsteyen hazır et kıyması da kullanabilir), Zeytinyağ, Tereyağ, Un, 5 adet orta boy patlıcan, tuz, karabiber, rende kaşar peyniri


Yaparken bazı detayları da fotoğraflarla anlatayım, bilmeyen varsa ona da yol gösterici olsun. Soğanın kabuklarını ayırdıktan sonra ikiye bölüyoruz. Bu aşamada eğer soğanı tuz ile ovarsanız, soğanı keserken gözünüz yaşarmayacaktır. İkiye böldüğümüz soğanı şekildeki gibi, dibinde az bir bölümü kesilmemiş bırakacak şekilde kesiyoruz.


Daha sonra bu soğanı şekildeki gibi yatırıp bu sefer tamamı kesilecek şekilde kesiyoruz.


Ve soğanı son bir kez döndürüp, kesmediğimiz doğrultuda kesersek, soğanlarımız küp şeklinde ve kullanıma hazır hale geleceklerdir.


Daha sonra diğer malzemelerimizi de hazırlayıp, bir kenarda bekletiyoruz. Domateslerimizin kabuklarını soyup, küp küp doğruyoruz. Biberin çekirdeklerini temizledikten sonra uzunlamasına 4 parçaya ayırıp ince ince kesiyoruz ve son olarak soyduğumuz havucu rendeleyip bir kenara alıyoruz.



Bu sırada bunları yaparken bir yandan da patlıcanları közleyeyim diyorsanız; Öncelikle patlıcanları delmeyi unutmayın. Yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi ben ne olabileceğini göstermek adına delmeden koydum, alttan ikinci patlıcana bakarsanız, patladığını göreceksiniz. Patlıcanlarınızı delerseniz bir yandan sularını bırakacakları için patlamalarının önüne geçmiş olursunuz. Diğer yandan bu akacak su çok leş bir şey olduğu için patlıcanları közlerken altlarına pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisi koymanız, fırını temizlemenizden daha kolay olacaktır ;)




Eğer ben evde kendim yaparım kıymamı diyorsanız, benim yaptığım gibi yapabilirsiniz. Öncelikle tavuğu şerit şerit, daha sonra da küp küp olacak şekilde kesmek gerekiyor. Daha sonra bunları bir araya toplayıp, varsa satır yoksa geniş bir bıçak ile kıymaya başlıyoruz. Kıyma işlemini bir kaç kez yaparsanız sonuç daha iyi olacaktır.






Sonra bir tencerenin içinde bir yemek kaşığı zeytinyağını kızdırıyoruz ve ilk olarak soğanlarımızı öldürüyoruz (hafif şeffaflaşıp, yumuşayıncaya kadar tencerede çeviriyoruz yani artistliği bir kenara bırakırsak :P) Daha sonra sırayla; biberi, havucu ve domatesi ekliyoruz. Hepsini iyice karıştırdıktan sonra tavuk kıymamızı ekliyoruz. Eklediğimiz anda gördüğünüz gibi pembemsi bir rengi var. Son fotoğrafta olduğu gibi rengi hafif beyazlaşana kadar karıştırarak pişiriyoruz malzemelerimizi. Daha sonra pembe et kalmadığından emin olduğumuzda, bir tutam tuz ve karabiber ekleyip, harcı iyice karıştırdıktan sonra tencerenin kapağını kapatıp bir 20 dk pişiriyoruz bütün malzemeyi.


Harç pişerken biz de beğendimizi yapmaya başlayalım. Fırından çıkarttığımız patlıcanları gazete kağıdı üzerine alıp biraz soğumalarını bekliyoruz. Gazete kağıdı önemli çünkü kabuklarını soyarken bu namussuzlar leş gibi akacaklar her yere. Bu nedenle en son, kabukları gazete kağıdı ile beraber sarıp atıyoruz. Neyse çok dağılmayalım. Patlıcanların kabuklarını soyup şekildeki gibi bir kaseye, saplarına yakın bir yerden keserek alıyoruz.



Daha sonra ise bu patlıcanları bir çatal yardımıyla liflerine ayırıyoruz. Bu aşamada eğer zorlanıyorsnız, patlıcanları kabulkarından ayırdıktan sonra bir kesme tahtasının üzerinde şekilde benim yaptığım gibi çatal yardımıyla liflerine ayırıp kaseye koyabilirsiniz de.


Geldik beşamel sosumuzu yapmaya. Önce 100 gr kadar tereyağını derince bir teflon tavada eritiyoruz. 



Daha sonra kaşığı ne kadar doldurduğunuza bağlı olarak (şekildeki gibiyse 4, normal tepeleme değilse 5 kaşık) erittiğimiz tereyağına ekleyip unu kavuruyoruz. Bu aşamada unun topak topak kalmamasını sağlamak önemli, dikkat edin.



Unu iyice kavurduktan sonra, yavaş yavaş yarım litre süt ekleyeceğiz. Fakat hepsini bir anda eklerseniz yine şekildeki gibi kavurduğumuz un topak topak olacaktır. Bu nedenle sütü yavaş yavaş ekleyip, karışımın tamamını sos haline gelene kadar karıştırmakta fayda var. Yoksa işiniz beklediğinizden uzun sürecek, beşamel sosunuz beklediğiniz gibi olmayacaktır.


Beşamel sosu hazırladıktan sonra liflerine ayırdığımız patlıcanlarımızı ekliyoruz sosun içerisine.


İyice karıştırıp biraz daha pişirdikten sonra sosun altını kapatabiliriz. Sonuç ürün fotoğraftaki gibi olacaktır.


Daha sonra fırınlanabilir bir kabın zeminine biraz beğendi döküp, yayıyoruz. Böylece fırın kabımızın dibini yağlamamıza da gerek kalmıyor. Beğendiyi yaydıktan sonra üzerine lazanya yapraklarını dizmeye başlıyoruz.


İlk katı dizdikten sonra üzerini harcımızla tamamen kapatıyoruz. Harcımız sulu olduğu için, sulu olarak harcı koyarsanız, lazanya yapraklarını da ıslatmış oluruz.


Harcı koyduktan sonra, üzerine ince bir kat beğendi koyuyoruz. Böylece kaç kat yapacaksak bu yaptığımız işlemi tekrar ediyoruz.


En son kat lazanya yapraklarını koyunca, kalan beğendimize 100 gr kadar kaşar rendeliyoruz ve son katı tamamen beğendi ile kapatıyoruz.


200-220 dereceye getirdiğimiz fırında lazanyamızı 20 dakika kadar fırınlıyoruz.


Ve lazanyamız hazır! Afiyet olsun


Hatta hemen Emir'e afiyet oldu. Bakalım o ne diyecek lazanya ile ilgili :))

31 yorum:

Lô - Lâ dedi ki...

Emir happy
Me hungry

zeynep. dedi ki...

Vay! Yani vay ki ne vay. Hem üşenme o kadar beğendili lazanya yap, hem de her aşamayı fotoğrafla ve buraya yükle. Emek dediğin budur arkadaş! Tebrik ettim. Ayrıca çok lezzetli görünüyor, afiyet olsun :)

emir begit dedi ki...

Yupppiiii Gurme oldum....

Mr.E eline koluna sağlık kardeşim afiyetle ve keyifle yediğimi belirtmek isterim lazanyanı..
Şimdiye kadar beğendili ve tavuklu lazanya yemememe rahmen közlenmiş patlıcan tadına bayılmamdan ötürü ve buna patlıcanın baskın tadıda eklenince karışımda bulunan tavuk hiç ağız tadımı bozmadı biraz iri kıyım bezelyem..
Tekrar tekrar teşekkür eder ve bu maharetli elleri öperim canım

Aslı dedi ki...

yok aryık yaa. adamın bıçağı bile özel :)) fırını, borcamı... bekar evi değil dimi orası?

off akşama ben de mi yapsam :) üşenmezsem yaparım evet...

Mr.E dedi ki...

Şimdi sevgili Lololo burada bunları paylaşmamın sebebi, ibret alıp yapmayı denemeye teşvik etmek..Sen armut beklersen düşsün diye, daha çok aç kalırsın :D

Mr.E dedi ki...

Zeynep, daha önceki yemek tariflerimde de bunu yapmıştım, yani kısaca "bizim işimiz bu" :P

Tadına gelirsek, oldukça beğendim ben..tabi işin içinde beğendi olmasının da katkısı yok değil :)

Mr.E dedi ki...

Büyük Gurme! :D

Beğenmene sevindim, yaptığın bir şeyin başkaları tarafından beğenilmesi çok güzel bir duygu :)

Afiyet olsun kardeşim :) Daha hala size suşi sözüm var unutmadım ;)

Mr.E dedi ki...

Aslı, Şu anda bekar evi değil. Bir kere o algıyı ortadan kaldıralım :D Ama bekar evimde de borcamım ve fırınım vardı ;) Bir de yemek yapacaksan bıçak önemli..o yüzden iyi bıçak sahibi olmak ince bir detay. Ama bıçak o kadar özel sayılmaz; İKEA'dan aldım bıçağı :)

Ayrıca üşenmemek lazım, o kadar paylaştık üşenmeden. Yaparken sizlerde de aynı şevki görmek istiyorum!! :)

Semi M.Eller dedi ki...

Emir indirmis mideye! Ne desin ayila bayila yemistir:)
Lazanya cok severim. Her türlüsünü:)Seninki de harika duyuluyor. Hepsi sevdigim malzemeler. Közlenmis patlicani özellikle severim.
Tek bir sey var, ben bu malzemeleri kisin almiyorum. Tarifin icin yazi beklemem lazim:))

Shehrazad dedi ki...

yemek yapan erkek, frikikten atılan gol gibidir.

kısaca her zamanki gibi çoğiyi ^.^

Mr.E dedi ki...

Valla Semi, götürdü löp löp :D

Lazanya sevilmez mi ya :) Patates püresi ile beraber en sevdiğim iki yemekten biridir kendileri o yüzden ayrıca sevilir kendisi :)

Yazı beklemem dediğinde de aklıma bu geldi; afiyet olsun :P

http://www.youtube.com/watch?v=u9JELJRHJcI

Mr.E dedi ki...

Shehrazad, Hoşgeldin :)

Bu sefer gol oldu!! Mr.E attı!! Tribünlere koşuyor :D

Lô - Lâ dedi ki...

Teesuf ederim.

Mr.E dedi ki...

Kızma kızma ben sadece elçiyim :)

Muzurella dedi ki...

Yapmışsın olmuş evet olmuş :)

Mr.E dedi ki...

Bu sefer gol yani? :D

Muzurella dedi ki...

Kesinlikle :)

funda baltaci dedi ki...

yuhhhhhhhhh bu saatte ağzımın suyunun akması hiç hoş olmadı Mr.E , iyiki yemişsiniz yoksa boğazınızda kalırdı diyim ben size ... yuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Mr.E dedi ki...

Huop!! Sakin ol şampiyon :D

missipisi dedi ki...

oha baya başarılı bir tarif bu!!!

Aslı dedi ki...

hemen kaldırdım :) Bıçaklara karşı ayrı bir ilgim olunca atladım tabiki görünce :) neyse ki ikeaymış :)

Mr.E dedi ki...

Missipisi...uğraşıyoruz :D

Mr.E dedi ki...

Aslı, bıçaklar benim de özel ilgi alanıma giriyor. Özel bıçaklarım var ama o ayrı ;)

Atyarisindaki Eşek dedi ki...

Yapamam ben bunu, çok zahmetli öyle bıçaklarım da yok. Öğrenci yemeği tarifi ver, evde ne varsa karıştırip yapalım high arch eren!!
Dalga geçiyorum, şaka. -
Lazanyayi garfield sayesinde tanımış olmam da ayrı mesele, patlıcanı fırında kozluyorsun demek nihohoho :D
Ellerine sağlık

Semi M.Eller dedi ki...

He he, video iyi geldi. Mehmet Günsür`ü severim:)

Mr.E dedi ki...

Umut, işin gücün laga luga :D Afiyet olsun :)

Mr.E dedi ki...

Semi, bütün bu kadar lafın içinde Mehmet Günsur'a odaklandın demek...peki :D

missisgamze dedi ki...

way gerçekten süpermiş, insanlar açlığını gidermek için böyle şeyler mi yapıyorlar? Ben cips falan yiyorum :)

Mr.E dedi ki...

O da güzel o da bir seçim tabi :D

Hayal Meyal dedi ki...

kim bu emir? beğenmiş mi? eğer güzelse ben de yapcam ya :S

Mr.E dedi ki...

Emir en hakiki gurmemiz ya :) Dostum, kardeşim olur kendisi :) Çok güzel bir yapmayan pişman bir de yemeyen :)