16 Kasım 2012 Cuma

İstanbul Tasarım Bienali'nde bir Mr.E

Dün çıkıp arkadaşlarla İstanbul Tasarım Bienali'ne gidelim dedik. Sergiler iki farklı mekanda, İstanbul Modern ve Galata Özel Rum İlköğretim Okulu'nda. Biz önce İstanbul Modern'de bulunan sergiyi görelim dedik. Hazır oraya gitmişken, Bienal kapsamı dışındaki sergilere de girmiş olduk güzel oldu. Aklınızda olsun İstanbul Modern'de perşembe günleri "halk günü" imiş. Girişte herhangi bir ücret ödemiyorsunuz demek oluyor bu sergileri gezerken. Bienal bu uygulamanın dışında yalnız onu da baştan söyleyeyim.

Açıkçası bazı çalışmaları anlamlandıramamış olsam da, çok başarılı çalışmalar da vardı. Mesela (UN) CITY çalışmasını oldukça beğendim, özetlemek gerekirse fotoğraflardan yardım alayım;



Bunun dışında İstanbul'la ilgili bilgilerin yer aldığı bir sergi vardı. Belirli bir noktaya gelip baktığınızda karşınıza İstanbul silüetini çıkartıyordu çalışma


Bu çalışma çok keyifliydi. 40 Nasihat adlı bu çalışma oldukça keyifliydi, kesinlikle görülmesi gerektiğini düşünüyorum hatta :)


Burada gösterdiklerim dışında bir İstanbul-o-matik çalışması vardı ki, buradan sadece ismini veriyorum. Gidip kendiniz deneyimleyim. Uzun zamandır bu kadar eğlenceli bir "kent" çalışması görmemiştim :) Bu da serginin son çalışması...çok manidar


Daha sonra çıkıp bir balık ekmek yemeğe karar verdik 3.30 gibi girip 6.00'da çıkınca sergiden. O sebeple Galata Özel Rum İlkokulu'nda bulunan sergi başka bir güne kaldı. İlk fırsatta gidip ona da bulaşacağım sanmayın bütün vereceğim bilgi bu kadar bu bienal ile ilgili olarak ;)

Sergi sonrası çay faslında arkadaşın Game of Thrones'da bulunan Arya karakteri ile ilgili konuşurken "yaaa o benim idolüm, daha büyüyecek ben olacak o" demesiyle kısa süreli bir kopma yaşadıysak da başka bir olay çıkmadı. Bu arkadaşı da eve dönerken Mr.H gösterdi "bak bak tipe bak" diye. Ayakta kitap okuyan arkadaştan bahsediyoruz burada tabi :) Kitabın kapağını çektiğim foto bulanık çıkınca bunu koydum. Arkadaş trene biner binmez tek eliyle kitabı açtı, uzaktan okur gibi tutmaya başladı. Sonra bir ara cebinden çıkarttığı blackberry telefonla ilgilendi. Ayakta kırmızı gördüğümüz nike marka ayakkabıları da hatırlattıktan sonra artık kitabın kapağında ne olduğunu söyleyebilirim; Che'nin portresi!!! İlgi alanı bu olan kızları tavlamaya çalışıyorsa demek ki yaban çakalı ;) Çünkü o şekilde kitabı o trende okumasına imkan yoktu, daha sonra biraz daha inandırıcı bir şekilde kitap tutmaya başladı oturana kadar geçen sürede.


İstanbul Tasarım Bienali 12 Aralığa kadar devam etmekte, giriş ücretleri ise tek mekanda bulunan sergi için tam 10 tl, öğrenci 5 tl. Hala sürüyorken gidip görün derim.

Yazımızı da trenden inip eve yürürken Mr.H ile söylediğimiz şarkıyla bitirmiş olayım da biraz eskilere götüreyim sizleri ;)

11 yorum:

JG dedi ki...

Ben de bugün gidecektim ama pazara kaldı artık. güzel çalışmalar seçmişsin*-*

Mr.E dedi ki...

Git git biran evvel gidip görmek lazım :)

Semi M.Eller dedi ki...

Tam benim yapmak istediğim program. İmrendim, kıskandım:)

Mr.E dedi ki...

Bunun bir de yarın ile birleşecek kitap fuarı birinci ayağı var :) İlk günden gidip nerede ne var bakıp, daha sonra hafta içi gidip alışverişimi yapacağım :)

SaÇaKLı dedi ki...

çocuğun kitap okuma aşkını söndürmüşsünüz bir kalemde... :P

yalnız enteresandır ki şarkı başlayınca otomatik olarak sözleri dökülüverdi benden... o kadar sene sonra ben bunu nasıl hatırladım yaa, pehpehpehpehpeh....
:)

Mr.E dedi ki...

Bakıyorum hızlı bir dönüş yapılmış..hemen yorumlar yorumlar :P

Valla söndürürüm :)) Ben sebebe bakarım, sonra nasıl uygulandığını kontrol ederim. Eğer arada uyuşmayan bir şey varsa da şekildeki gibi eşe dosta anlatıyorum burada yoksa vakit geçmiyor :P

Ayrıca sözleri direkt hatırladığına göre en az benim kadar yaşlısın demektir...üzülme yalnız değilsin :P

SaÇaKLı dedi ki...

başladım geleneksel gece turlarımı atmaya...
sözleri sen de hatırlıyorsan bence ikimiz de gençliğimizin baharındayız demektir... yaşlı değilim ben!! :)

Mr.E dedi ki...

Ben de yaşlı değilim, zaten dikkat edersen en az benim kadar yaşlısın dedim. Ben yaşlı olmadığıma göre sen de değilsin püsküllü :P

SaÇaKLı dedi ki...

aneaam! hemen püsküllü diye de hesap alayım kapılmadan gonşular! :)
dur ben bi kaç castin biibır şarkısı paylaşayım da gençliğim pekişsin... (hayıııııııııııııııır) :P

francesca mckennitt dedi ki...

Hangisi 40 nasihat anlayamadım :S

Mr.E dedi ki...

4. Resim 40 nasihat fran :)