28 Eylül 2012 Cuma

Mr.E mutfakta #12

Bugün menü biraz kalabalık o yüzden bir kaç tarifi bir arada vereceğim umarım beğenirsiniz :) Perde pilavı ve fırında sebzeli tavuk yapacağız bu sefer. Malzeme olarak bir paket mantar, bir paket tavuk baget (derili), 2 su bardağı pirinç, İki yemek kaşığı tereyağ, 3 patlıcan, bir ortaboy soğan, 2 ortaboy domates, bir paket tavuksuyu, bir paket milföy hamuru, dereotu, un, tuz, karabiber. Perde pilavı tarifini Arda'nın mutfağı'nda anlattığı şekilde yapmaya çalıştım. 
 
İki yemek kaşığı tereyağı pilav tenceresine koyup eritiyoruz

Sonra ufak ufak kestiğimiz 10-15 mantarı eriyen yağ ile karıştırıyoruz.

Suyunu salıp tekrar çekene kadar mantarları kavuruyoruz

Daha sonra süzdüğümüz iki bardak pirinci mantara ekliyoruz, üzerine bir kaşık tuz serpiyoruz ve pirinçleri biraz mantarlarla çeviriyoruz

Daha sonra eldeki malzeme ile ilişkilendirmek için su eklemeden önce bir paket tavuk suyunu da ekleyip, 3 bardak sıcak suyu ekleyerek pilavı suyunu çekene kadar pişiriyoruz

Daha sonra bir başka tencerede bir miktar zeytinyağ ile ince kıydığımız soğanı çevirmeye başlıyoruz

Soğanlar tam kavrulmadan kalan, doğradığımız mantarları da ekliyoruz

Bu arada suyunu çeken pilavın üzerine doğradığımız bir kaç dal dereotunu ekleyip, tencerenin kapağını kapatarak pilavı demlenmeye bırakıyoruz
 
Kavrulan soğan ve mantarların üzerine kabuğunu soyup doğradığımız domatesleri ekliyoruz

daha sonra da patlıcanları

 
Bir bardak su ekleyip, patlıcanlar pişene kadar kapağını kapatarak tencereyi pişmeye bırakıyoruz

Bu sırada tavuk bagetlerden derileri ayırıp, tavukları bir yerde derileri bir yerde olacak şekilde ayırıyoruz

Sebzeyi bir borcama alıp, derilerini soyduğumuz tavukları yerleştirip önceden 180 dereceye ısıttığımız fırına yerleştirip, tavuklar pişene kadar pişiriyoruz

Ben pilavı birer porsiyon olacak şekilde ayarladım o yüzden üstüste iki milföy hamurunu unlu bir yüzeyde açıyoruz

İstediğiniz kabı önce yağlıyoruz sonra kabın içine hamuru yerleştiriyoruz 

Hamurun içini pilavla sıkıştıra sıkıştıra dolduruyoruz 

ve ağzını kapatıyoruz

Bagetlerden ayırdığımız derilerden birini bir yüzeyin üzerine açıyoruz ve içine bir miktar pilav koyuyoruz

Deriler benim beklediğimden ufak çıktıkları için tam kapatamadım

o sebeple bu sefer ilk derili parçayı diğer derinin içine koyup

 
deriden bir bohça elde ediyoruz

Fırındaki tavuk piştikten sonra elimizdeki malzemeyi de şekildeki gibi tepsiye diziyoruz. Pilavların üstü pişince, kapları ters çevirerek kabın içinde kalan yüzlerinin de pişmesini sağlıyoruz, şeritler halinde kesikler attığımız milföy hamurları ise acıktığınızda atıştıracağınız aperatifler oluyor. 

Ve hepsi piştikten sonra elinizde yaklaşık böyle bir şey olacak

Bu da deri bohça ve pilavın nasıl göründüğüne dair son bir kare

Afiyet olsun :)

17 yorum:

Laliş dedi ki...

Maşallah maşallah =). Perde Pilav bizim oraların yani Siirt'in yemeğidir. Annem bir yapar oyy oyy =). Ama annem senden farklı yapıyor özel bakır tenceresi var onun içine yağı sürdükten sonra badem yapıştırıyor etrafına ve kamuru sonradan ekliyor =). Bir de milföy hamuru değil tercihi =). Bizim şekil bilgileri bittikten sonra derim ki; eminim sen de çok güzel yapmışsındır =). Benim yerime de afiyet olsun, canım çok çekti ama :(

Mia Wallace dedi ki...

sen, mutfak ve hamurun :D

şoklarla okudum yazını. harikasın valla!

ellerine sağlık (hiç denemeye kalkmicam beni aşar hocam)

funda baltaci dedi ki...

Hiç okumadım sadece resimlerine baktım o anki tepki: "oha be" ahaha yüksek adam aferin sana,kendini aşıyorsun bizi şaşırtıyorsun:)

francesca mckennitt dedi ki...

Vaaay bu ne yahu :)
Sen basit şeyler yapmayı sevmiyorsun galiba pek :) Kendim denemeye cesaret edemeyip babama havale ediyorum hepsini de...:)

emir begit dedi ki...

yok yok sen abarttın bu işi....... ben bu aralar yumurta kıracak zaman bulamazken senin maşallah var Mr.E

Semi M.Eller dedi ki...

İntikam feci olmuş, sen şimdi mutfaktan da çıkmazsın:)
Gayet güzel okudum ve sindirdim, ta ki derili kısma kadar!
Küçükken çok severdim deriyi, büyüyünce soğuttular beni....

Mr.E dedi ki...

@Laliş sağolasın komşu afiyet olsu valla :) Dediğim gibi tarifi aldığım yerdeki gibi uygulamaya çalıştım :)

Mr.E dedi ki...

@Mia sanırım çok hamurişi yapıyorum ben değil mi...:P

Mr.E dedi ki...

@Funda büyüyünce yazıları da okursun, şimdi resimlerine bak sen ;)

çok sağol ;)

Mr.E dedi ki...

@Fran dönüşümü müjdelemesi açısından böyle oldu, yoksa bu kadar iddialı yapmazdım :)

Mr.E dedi ki...

@Emrilyo dünkü mağlubiyetten sonra hırsımı bir yerden almam lazımdı bu çıktı ortaya :)

Mr.E dedi ki...

@Semi Yok yok bundan sonra hemen girmem mutfağa :D biraz vakit koyarım araya ;)

Değişik ne yapabilirim dedim, aklıma bu geldi, baktım yapılabiliyormuş :)

cemaziyel dedi ki...

"olum önce patlıcanı mı atıyorduk eti mi lan?"dan bu günlere... gelişim sürecini hala takip ediyorum...

Mr.E dedi ki...

Canımsın cemaziyel :)

crazywomanrosemary dedi ki...

Bu tarifi kesin yapmalıyım !..;))

CEPAYNASI dedi ki...

hiç sevmediğim tavuğun derisinin böyle bir işe yarayamasına şaşa kaldım ben,
eline sağlık:)

Mr.E dedi ki...

Şimdiden afiyet olsun :)