28 Ağustos 2012 Salı

Mr.E mutfakta #11

Bu sefer sizlerle Gnocchi (Nyokki) yapacağız gençler :)

6 adet orta boy patatesi 250 derecelik fırında 1 saat kadar pişiriyoruz 
(kumpir için patates fırınlar gibi)


Patatesler henüz soğumadan bir kaşık yardımıyla patatesleri diğer malzemeler ile karıştırmak için bir kaseye alıyoruz

Ve bir ezici yardımıyla iyice eziyoruz

Daha sonra bir adet çırpılmış yumurta, tuz ve karabiberi (isteğinize göre bu kısmı ayarlayın ama ben bir tatlı kaşığından az, bir yemek kaşığından çok olmasın derim) ekleyerek hepsini TAHTA bir kaşık ile karıştırıyoruz

Eklediğimiz malzemeler iyice karıştıktan sonra yavaş yavaş un ekleyip karışımı hamur halini alana kadar karıştırıyoruz (Un 250-300gr kadar olacak) Bu esnada olabildiği kaşıkla karıştırmakta fayda var, kaşıkla artık devam edilemeyecek olunca unlanmış bir yüzeye alıp elle yoğurun. Çok fazla yoğrulursa hamurun yapışkan olma riski var dikkat

İşiniz bitince hamur böyle görünecek aşağı yukarı

Daha sonra kesebileceğimiz bir yüzeye ufak parçalar halinde kestiğimiz hamuru alarak, unladığımız yüzeyde parmak inceliğine gelene kadar yuvarlıyoruz. Çok kalın olmamasında fayda var, hatta mümkünse çapı serçe parmağınız kadar olsa yeterlidir.

Sonra bu ruloyu, boyu hemen hemen genişliği kadar olacak şekilde kesiyoruz.

Bu işlem için İtalyanlar bir tahta kullanıyorlar ama biz çatal kullanarak, hamuru tırtıklı  bir hal alana kadar yuvarlıyoruz

Ben aynı gün hemen yaptıktan sonra haşlamadım, bir gece buzlukta dinlendirdim ama hemen haşlarsanız daha güzel olacaktır. Çatalla işiniz bittiğinde yüzeyi yukardaki -az sayıda- örnekte olduğu gibi olmalı. Buradaki amaç yüzey miktarını arttırıp daha çok yüzeyin sosla temas etmesini sağlamak
 
Daha sonra bunları haşlamak için tuzlu su kaynatıyoruz. Oran 1 litre suya bir yemek kaşığı tuz olacak şekilde ayarlanabilir. Buradaki olay kaynayacak suyun tuzlu olmasında.

Suya ilk attığınızda dibe batacaklardır. Ne zaman yüzeye çıkmaya başlarlar o zaman olmuş demektir yemeğimiz. Bir kevgirle süzerek tabağa alınabilirler. Bu arada başından çok uzaklaşmayın 1-2 dakika içinde yüzeye çıkmaya başlayacaklardır.

Bütün makarna ve türevi hamur işlerinde olduğu gibi buna da istediğiniz sosu hazırlayabilirsiniz
Ben örnek olsun diye kendi yaptığım sosun tarifini vereceğim. Yarım paket büş (rulo şeklinde satılan keçi peyniri) -eğer keçi peyniri sevmem diyorsanız beyaz peynirle de olur-, bir paket krema, bir yemek kaşığı hardal, bir tutam fesleğen , bir tutam nane ve bir miktar toz sarımsak.

Peynir eriyip diğer malzemelerle karışınca sos hemen hemen buna benzeyecektir

Süzerek tabağa aldığımız nyokkiler

ve üstlerine sos döküldükten sonra

Afiyet olsun ^_^

27 yorum:

memento mori dedi ki...

:O
burda canı çeken var
aç olan var açıkta olan var
efenime söyliyim
var da var
yaptığın ayıp mimarbeyağmca -.-
ama eline sağlık..
çatallı fotoğraf favorim

Mr.E dedi ki...

O_o

Canı çeken olursa
Aç olup ne yapacam diyen varsa
efenime söyliyim
olaylar olaylar
Yaptığım ayıp değil hizmet hukukçhu ^_^
ama elime sağlık
teşekkür ederim

kıh kıh kıh

Mia Wallace dedi ki...

valla pes!

tebrik ediyorum. haşlanmış patatesten neler çıkıcak dedim. bildiğin hamur oldu ve senin şu hamur aşkın.

hayır çok güzel hamur yapıyorsun ve bence en zoru hamur yapmak/açmak/yoğurmak. ayy ne biliyim çok iyiydi bu.

ellerine sağlık.

(böyle soslarda toz sarımsak olmazsa olmaz bence)

Mr.E dedi ki...

Miaaa!! :)

hayat süprizlerle dolu değil mi :D ne umarken ne buluyorsun :)

Hamur işi sevilmeli, paylaşılmalı, yapılmalı, yenmeli :) Yapabileceğini bildikten sonra bunu yapmakla fettuccini yapmak arasında bir fark yok aslında :) sadece biraz sabır gerekiyor o kadar :)

çok teşekkür ederiiiim ^_^

(toz sarımsak her şeyle kullanılsın bence, aynen peynir gibi)

Gulcin dedi ki...

Mia'ya katiliyorum vallaha pes :)
Ben bir yazida aa dur yapayim bunu diye kendimle dalga gecerken burada yapilmisini gorup evet sok oldum :) Eline saglik Mr. E :)

Mr.E dedi ki...

Kendinle dalga geçme bak burada da yapılmışı var :D Sıra sende hadi bakalım :)

Teşekkür ederim :)

Laliş dedi ki...

Acaba sen mimarlık yerine gastronomi falan mı okusaydın komşum ? :)

Mr.E dedi ki...

Mimarlık okumuşken bu kilodayım, gastronomi okusam yarım dünya olurdum herhalde :)

Semi M.Eller dedi ki...

Gnocchi' yi yıllar önce gittiğim yemek kursunda öğrendim. Biz kumpir gibi değil de haşlayarak yapıyoruz. Yanına da soslu bir et yemeği. Lezzetlidir.
Bunu yapabildiğine göre Spaetzle de yapacak potansiyel var sende:)

Laliş dedi ki...

Komşum valla o kilolar başa dert, çok iyi bilirim ben :(

emir begit dedi ki...

Kaptan-ı Derya gene döktürmüşdün ama bu biraz kalın olmuş sanki bloga gel gör ağzının suyu aksık kıskan canın çeksin ah oh de ama işin çokluğuna ve verilen meğin fazlalığını görünce yok ben almayayım deyip bende çok güzel yumurta kırarım şekline gir ve yumurta kır ekibindenim ben Mr.E haberin ola...

Mr.E dedi ki...

Semi, ben bir kaç farklı tarife baktım. Söylenen en iyi sonuç patatesi fırınladığında ortaya çıkar deniyordu o yüzden fırınladım ama haşlayarak da yapmam mümkünmüş dediğin gibi :)

Ayrıca spaetzle da güzel bir şeye beziyor ^^

Mr.E dedi ki...

Laliş, kilolarla barışık olmak lazım komşu :D

Mr.E dedi ki...

Yumurta candır emrilyo :)

Kuulumsu Kadın dedi ki...

prensip olarak gece 12'den sonra acıkmıyorum. evet, hıhım, iyiyim. bunlar sosla çok güzel olmuş! iyi geceler cınıms :)

BOŞNAK KIZI dedi ki...

değişik bir tarif patatesle neler yapılabileceğinin en farklı örneklerinden.tarifi aldım :) ellerinize sağlık :)

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin :)

Afiyet olsun

banu dedi ki...

sen normal bi erkek insanı olamazsın bence :)
yalnız şimdi ben bunu denerim ve olmazsa o zaman tekrar görüşcez ... :))

Mr.E dedi ki...

Normal bir erkek insanı olamazsın derken??? :D

Kolay gelsin, bakalım olacak mı :)

banu dedi ki...

bayadır takip ediyorum da seni, şu yaptıklarının kıyısından geçemeyen kızlar var :) ondan dedimdi :) bende geçemeyebilirim belki, bilmiyorum, şu tavuklu hamur şeysinden yapmıştım gerçi, fena olmadı :) evet evet hiç fena olmadı, iyiyim iyiyim :)

tamam kendimi övdüm ve gidiyorum, görüşmek üzere :))

Mr.E dedi ki...

Tekrar kolay gelsin, teşekkür ederim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Babama verdim tarifi, bakalım nasıl olacak :)

Mr.E dedi ki...

Umarım pek afiyetle tüketilir :)

ipekTo dedi ki...

Bunun ismi yetenek mi ne bilmiyorum ama canım çekti! =)
Fırsatım olursa yarın olmazsa en yakın zamanda deneyeceğim. Eline sağlık =)

bayan mikrop dedi ki...

voş çok güzel ggörüniyi bu yaa :(

Mr.E dedi ki...

ipek :)

Valla yetenek değil de pratik yapmışlık diyelim :)

sana da şimdiden afiyet olsun :)

Mr.E dedi ki...

Mikrop! hoşgeldin ya la!

Güzel tabi sen gideli neler neler oldu ooooo :P