11 Temmuz 2012 Çarşamba

Great Masters sergisi

Semi'nin yazısını gördükten sonra "benim de gitmem lazım benim de gitmem lazım" şeklinde obsesif bir şekilde kendime bu cümleyi tekrarlamayı pazar günü bir kenara bırakıp, Nino ile kalkıp gittik Tophane-i Amire'deki sergiye. Pazar gününün ekstra sıcak olması bir yana sabah 11 gibi orada olmamıza rağmen sıcakta o merdivenleri çıkmak resmen işkenceydi ama biraz kendimize gelip serginin farkına varmaya başladıktan sonra değdi dedim açıkçası :) Girip biraz etrafı dolaştıktan sonra zaten sizi şu arkadaş karşılıyor


Ben özellikle Leonardo'nun eskizlerini görmek için oradaydım açıkçası, ki bu amacıma bir nebze ulaştım. Ama hepsini burada paylaşmıyorum ki gidip siz de görün!!









Benim için sergi "neredeyse bitti ya.." diye düşünürken serginin en kritik noktasında hayatımın en büyük şoklarından birini yaşadım. Aslında bu kadar sanat tarihi seven bir adam olarak şu tabloya gereken önemi göstermemiş olmamı ayıpladım. Pazar gününden beri etkisindeyim daha uzunca bir süredir de kalacağımı tahmin ediyorum. Göreceli olarak Rafaello, Leonardo'dan da Michelangelo'dan da çok daha kısa bir süre yaşamış olmasına rağmen böyle bir eser verip diğer iki usta ile anılmasınını bu tablonun açıklamasının yapıldığı bölümde anladım. Batı dünyasının bütün felsefi alt yapısını bir arada bulunduran bu şahane fresk ile ilgili Aktiffelsefe'de yayınlanmış bir yazı, Wikipedia'da tabloda bulunanların kim olduklarını açıklayan bir yazı ve Columbia Üniversitesinin yayınladığı ingilizce bir video ile sizleri başbaşa bırakıp, hayran olmanızı bekleyeyim :) Sergi 31 Temmuz'a kadar açık. İmkanınız varsa koşa koşa gidin, ayağınıza kadar gelmişken "Ustaları" kaçırmayın derim



13 yorum:

Heidi dedi ki...

gerçekten inanılmazdıı =)
biz kursla beraber gitmiştik işte =)
Tabi hocamız tam bir sanat tarihçisi edasıyla tüm ayrıntılarına kadar önemli eserlerin hepsini açıkladıı
=)

Rafaello Michelangelo'yu çok kıskanırmış mesela. Michelangelo da Leonardo'yu :D
ve bu yüzden leonardonun evinin önünde gece beklermiş dövemk için, bazı rivayetlere göre yani :P

tabi bu konuştuğumuz, işin magazinsel kısmı :D
Rafaello nun Atinalıların okulu olarak resmettiği bu eser var ya bu eser, orda gördüğünün yaklaşık beş katı kadar falanmış. veee... orda gördüğün bir çok sima aslında adını tarihte duyduğumuz ünlü sanatçıların yada bilim adamlarının simaları =)
leonardo da var ^^

bu freski kaldığı odanın duvarına yapmadan önce başarılı bir meryem ana çizimcisiydi kendisi. ama bundan sonra adı unutulmaz biri olarak üç büyüklerin arasına katıldı ehi ^^

neyse işte ^^ içlerinden en çok kimi seviyorsun dersen miki yi seviyorum ben :D

Ve sıcakta o Tophanenin hiç soğutulamayışı... beni derin bir üzüntünün içine çekmişti sergiyi gezerken..

not: aldığım kulaklığı eve götürmek istedim ama nüfus cüzdanını vermiştik bi kere :>/

hmrgbcck dedi ki...

eskizler kara borsada kaça gider acaba?

Mr.E dedi ki...

Heyzi!

Tablo orijinalinin 9'da biriymiş :) Verdiğim linklerde de kim kimdir anlatıyor aslında ;)

Çok erken yaşta ölmesi yazık olmuş tam anlamıyla..ustalık dönemini görmek isterdim açıkçası :)

Tophane-i Amire'nin soğutulmaması biraz sıkıntılıydı evet ama demek ki restorasyon sonrası o düzeneği kurmak uygun görülmemiş diyip uzman görüşümle konuyu toparlayayım :)

Mr.E dedi ki...

Hamur, eskizler tıpkıbasım. Çok para etmez bence :)

Heidi dedi ki...

:( yanlış hatırladım dimek :(

Mr.E dedi ki...

dimek ki :(

emir begit dedi ki...

Mr.E hem çok üzdün beni eskizlerin altına süper yorumlarından koymamışsın...
Müdavim ettin kendini bize..
Leonardo Leonardo hep sevmişimdir bu ismi

francesca mckennitt dedi ki...

Gideceğimdir, gideceğim, gitmem lazım ayy! Gün sayıyorum başladığından beri uf gitmem lazım.

Mr.E dedi ki...

Müdavimim ol böyle gel sen ben sana anlatırım eskizleri :)

Leonardo candır ya, sevilmez mi! :)

Mr.E dedi ki...

Fran şurada kaldı 19 gün...sen bir yol bul artık bence :D

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Şok şok şok! Ben senin bu yazını nasıl atladım? Üstelik de kibarlık edip benim linkimi vermişken....Hiç yakıştıramadım kendime:)
Ben serginin tamamını beğendim. Ama şu da var ki ben sade vatandaşım:))
Kaçırmayıp gitmene sevindim, bu serginin Ankara, İzmir gezmesi planlanıyormuş.
Sonrasında Piri Reis hazırlıyorlarmış. (sergi dedikoduları:))

Mr.E dedi ki...

Olsun gelmen geç oldu güç olmadı :P

Serginin tamamını ben de beğendim ama bu son kısımda dibim düştü amiyane tabirle :)))

Diğer sergiler de gelirse gitmek lazım, kuratör iyi iş çıkartmış :)

Bolat dedi ki...

Güzel bir sergi mekanında ruhu var :)