1 Haziran 2012 Cuma

Mr.E mutfakta #8

Geçenlerde televizyonda görünce uffff tarif süpermiş demiştim. Aslı "Aydın'ın et köftesi" olarak geçiyor ama ben et yerine mundar olursa daha az üzüleceğim tavukla denedim bu tarifi. Bir yerde öğrenciyiz sonuçta :)

Yarım kilo tavuk göğüs etini kuşbaşı şeklinde doğrayıp derince bir kaseye koyuyoruz.

Daha sonra üzerine 1 büyük soğanı çekip, bir tatlı karabiber ile birlikte etlerin üzerine ekliyoruz.

Bu karışımı köfte harcı yoğurur gibi iyice karıştırıp malzemelerin bir birlerine karışmasını sağlayarak bir kenarda bekletiyoruz.

Daha sonra yarım litre sütün içinde yarım paket yaş mayayı eritip üzerine bir yumurta kırıp iyice karıştırıyoruz.

Daha sonra 500gr unu bu karışıma yavaş yavaş ekleyerek yapışkan bir hamur haline gelene kadar karıştırmaya devam ediyoruz.

Ve işte tarifin hem süprizi hem baş belası hellim peyniri!!

Kenarda beklettiğimiz et harcı ve peyniri de katıp hamuru iyice yoğuruyoruz. Kıvamı hala ele yapışacak kıvamda olmalı ki piştikten sonra çok sert olmasın. Daha sonra karışımımızı üstünü bir bez ya da havluyla kapatıp en az yarım saat dinlenmeye bırakıyoruz.

Hamur dinlendikten sonra bir kenarda kızdırdığımız ayçiçek yağının içine yağladığımız bir kaşık yardımıyla parçalar halinde ana kütleden ayırıp kızarması için bırakıyoruz. Her iki yüzü de altın rengini aldıktan ve etin iyice piştiğinden emin olduktan sonra köftelerimizi yağdan alabiliriz.


Hamurun kıvamı yumuşak kaldığı için, piştikten sonra da süngerimsi bir dokuda olacaktır. Burada da erimiş hellimi görüyorsunuz.

Bu da tavuğumuz.

Bu arkadaşlar da yağdan çıktıktan sonra böyle afilli gözüken keratalar

Ve işte! Afiyet olsun


Önemli notlar
- Öncelikle kullanacağınız malzemelerin kızarırken patlayacakları konusunda sizi uyarayım. Özellikle hellim canıma okudu. Bütün elim yandı diyebilirim. O nedenle üzerini bir şeyle tam kapatmadan sıçramasını engelleyebilirseniz hem elleriniz hem de ocak kurtulur. 
- Kesinlikle derin bir tencere yerine bir tavanın içinde kızartın. Karışım homojen olmadığı için yağın içinde yüzerek kızarırsa yukarıda kalan ve az kızaran kısmını ne kadar çevirseniz de o kendi bildiğini okuyor tekrar o nedenle kızarırlarken tabana değmeleri önemli.
- Tavuk kızarırken bir miktar terleyeceği için hamurun içinde tavukların etrafı geri kalan kısımlara göre biraz daha nemli olabilir bunun için de yağda daha ufak parçalar halinde kızartmakta fayda var benim gibi karnıbahar kızartması boyutlarında yapmayın derim ben

19 yorum:

Kuulumsu Kadın dedi ki...

öhöm öhöm! gecenin bu saatinde yapılıcak en kötü şeyi şu an şu postu okumakla yaptım. zira gecenin bu vaktinde acıkan karnımı ikna yoluyla doyurmak en zor bi'şey!

şimdi şöyle bi'durum var. bazen ben de öyle güzel tarifler görüyorum ki işi gücü bırakıp hali vakti yerinde ev hanımı olasım geliyo, gerçekten bak :)

neyse.. "burda yapılmışı var" hali beni bitirdi! çoh iyi olmuş bunlar ya. bence tavukla yapmakla doğru bi'karar vermişsin. zaten kızartma ya bu, diğer türlü daha ağır olurdu sanki, bence. :)

hellim, tavuk, kızartma.. yaaa!!

evet kesinlikle teflon tava gibi bişeyde kızarsa daha az yağ çekip, daha kolay olabilirdi. yapmadan önce soraydın söylerdim ben :P

yarın da haftasonu hee. oof. bi'denesem mi ki diyorum? :)

SaÇaKLı dedi ki...

vay anasını sayın seyirciler! :) tadı nasıldı peki?

Mr.E dedi ki...

Kuulumsu

Bu posta denk gelmesen her hangi bir markanın yemek ilanına denk gelecektin internette neyse ki bana gelip doğru yolu buldun bu yüzden mutlu olman lazım bu bir.

ikincisi ev hanımı olmadan da güzel tarifler yapılabiliyor. Hem yemek hem kariyer aynı anda yapılabiliyor imza: bir dost ;)

Ağır olması değil de tavuk daha "ziyan" edilebilir geliyor bana o yüzden önce tavukla deniyorum her yemeği eğer tutarsa etle deniyorum sonra :) Ve evet hellim,tavuk ve kızartma!!!

Allah razı olsun bir açığımı daha kapatacak arkadaşım oldu alskdalskdalskdlaksd :D

Dene ama her evde olmayabiliyor yaş maya almak lazım :)

Mr.E dedi ki...

Saçaklı valla şahane! Sabah kahvaltıda da götürdüm bekleyince daha iyi bile olmuş :)

emir begit dedi ki...

civcivler yesin kaptan

Mr.E dedi ki...

Kıskanma pis herif :))

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Ben bu tavukluyu bira hamuruna bulayıp kızartıyorum, o bile yetiyor bana, 2 gün yağ temizliyorum! Hellimli düşünemiyorum durumu:)
Tarif güzel, sonuç güzel. Göze alırsam bir sonrakine senin tarifini denerim:)

Mr.E dedi ki...

Yağ temizlemek kısmen iyi ben elimi kolumu hep yaktım sıçrayan yağ ile :D

Google'da Aydın et köftesi diye aratırsan videosunu bile bulabilirsin benim gördüğüm tarifin, etli denemek istersen :)

Kaybolmuş Bir Denizyıldızı dedi ki...

çok güzel görünüyor elinize sağlık :)
ama açıkçası kıskandım bir bayan olarak ben bile daha böyle yemekler yapamazken tebrik ediyorum valla :))

Mr.E dedi ki...

Çok teşekkür ederim :) Yemek yapamamak diye bir şeyi kabul etmiyorum sadece yeteri kadar sabredilmemişse yemek yapılamaz mutfakta :)

Kaybolmuş Bir Denizyıldızı dedi ki...

ya da anne mutfağa sokmuyorsa :)

Mr.E dedi ki...

Anne bir şekilde kandırılır ya :)

Kaybolmuş Bir Denizyıldızı dedi ki...

annemi kandırmak zordur ama haklısınız sanırım benim içimde de aşırı istek yok :)

Mr.E dedi ki...

O zaman belki yeteri kadar yemek tarifi paylaşırsak zamanla o mutfağa da girilir bir şekilde :P

Kaybolmuş Bir Denizyıldızı dedi ki...

hadi bakalım inşallah :D

JG dedi ki...

biri yapsa da yesem.
güzel görünüyorlar, eline sağlık:)

Mr.E dedi ki...

Birinin yapmasını bekleme sen başla yapmaya hadi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Çok fena kıskanıyorum. Ben ne yapsan altını yakıyorum. Bir garip oluyor. Sevgimi katamıyorum galiba :(

Mr.E dedi ki...

Bence sorun sabırsızlık...Mutfak sabır ister ;)