9 Mayıs 2012 Çarşamba

Mr.E mutfakta #7

Bugün durduk yere kaşındım ve tart-kiş arası bir şey yapmak istedim. Çıkıp market market acaba hazır hamur bulurmuyum diye uğraşıp amaacıma ulaşamayınca ben de oturup iyi kötü kendim açtım hamuru. Burada hamur için ne lazım ne değil anlatmayacağım. İnternette "tart hamuru" diye aratırsanız karşınıza çıkıyor ne de olsa. Hamuru bir şekilde halledip açtıktan  sonra oklava ya da merdane yardımı ile kabımızın üstüne serip elimizde kabımızın/kalıbımızın içine yerleştiriyoruz.


Daha sonra hamurun bir süre daha dolapta bekletiyoruz (10-15 dakika kadar) ve dibine çatalla delikler açıp (olabildiğince çok) 180 derecede turbo ayarına getirdiğimiz fırını ısıttıktan sonra bir 15-20 dakika hamur hafif sertleşene kadar pişiriyoruz. Bu esnada harcımız için gerekli malzemeleri karıştırmaya başlıyoruz. Bir kutu kremaya karabiber ve biraz tarçın ekliyoruz


Daha sonra isterseniz füme, isterseniz de benim gibi fileto aldıysanız bir miktar rengi dönene kadar pişirip ufak parçalara ayırdığımız somonu ekliyoruz. Bir kutu krema için 200-300gr somon yeterli olacaktır.


Somonu ekledikten sonra bir çay kaşığı kadar tuz ekleyip, başka bir kasede kırıp çırptığımız iki yumurtayı da harca ekliyoruz. En son olarak üçgen dilim krem beyaz peyniri küçük parçalara bölerek karışıma ekliyoruz ve iyice karıştırıyoruz.


Fırından aldığımız hamurumuz biraz sertleştikten sonra fırından alıp, harcımızı döküp tekrar fırına veriyoruz tart-kiş'imizi.


Bir 20-25 dakika sonra harcın üzeri şekildeki gibi olunca artık fırından çıkartabiliriz demektir.


Ve nihai ürünümüz budur, afiyet olsun


Notlar: Hamuru ben 15 dakika kadar tuttum fırında ama daha uzun süre tutarsanız, sıvı harç yüzünden taban daha az yumuşayacaktır. Ayrıca eğer füme değil de çiğ somon kullanacaksanız, bir miktar pişirdikten sonra çıkan yağından arındırarak kullanmanızda fayda var. Son olarak belki 2-3 adet haşlanmış patatesi ufacık doğrayıp harca karıştırmak da tat için farklı bir alternatif olabilir, denemekte yarar var

22 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

pes diyorum başka da bi şey demiyorum.

ellerine sağlık :)

Mr.E dedi ki...

"Arada insan tezden kaçmak için kendini nelere verebiliyor vol.212190" isimli çalışmam bu :D

Teşekkür ederim ki ^^

Feli Jo dedi ki...

Oha Mr.E! Beni benden aldı! Kaç gündür canım böyle bir şey çekiyor bu hamuru yapamam diye korktuğum için yapmıyorum. Sen yaparsın artık :D

http://www.hamaratabla.com/images/articles/large/cilekli_tart.jpg

Jane Doe dedi ki...

balıkları, hele ki somonu balık olduklarına pişman edecek kadar her türlü şekle sokup -en son levrekten sarma yaptım- pişirdiğimi zannediyordum ki meğer böyle de birşey varmış. haftasonu menüm belli oldu :)

Mr.E dedi ki...

Hamur nasıl bıktırdıysa dikkat edersen tarifini vermedim zaten :) Hamur bizden tatlı sizden :PP

Ayrıca seni senden alırsam beni bana bırakma....ıyyyy bunu yapmamalıydım :D

Feli Jo dedi ki...

Ahahaha! Of iyi oldu bence! :D

Hamur bıktırdı demek. İyice korkuyorum. Carrefour'dan alırım ya hazır :P

Mr.E dedi ki...

@Jane Doe o zaman senden de bir ara alternatifleri alalım, maksat dostluğumuz pekişsin :P

Mr.E dedi ki...

@Feli Carrefour'da bulamadım desem? :) En azından tatlı olmayanı yoktu :)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Tart hamuru falan okuyunca mevsimsel anlamda çilekli tart bekledim:)
Somonlu da nefis olur ama...
Soğanlı tart yedin mi hiç?
Tart hamuru o kadar zor değil ya, hazırını ne yapacaksın?
Sen ki şimdiye kadar neler yaptın burda:)
Suşiyi hala unutmadım Mr.E:))

Gulcin dedi ki...

bu kadarina diyecek sozum yok inan Mr E. tart hamuru acmak? vay ki ne vay :)
eline saglik!

Mr.E dedi ki...

@Semi beklediğini bulacaksan burada ne işin var diyip iyice ukalaca bir giriş yapayım :D

Soğanlı tart yedim, şahaneydi yediğim ama yapmaya henüz cesaretim yok kafadaki tadı bozarım diye :)

Ayrıca tart hamuru zor değil, yapınca görüyor insan ama akşam yemeği için rest çekmişten (poker deyişi ile all-in) aksilik çıkmaması gerekiyordu yoksa çok bir şeyi yokmuş, yaptıkça da elim alışır :)

Mr.E dedi ki...

@Gülçin teşekkür ederim :)

Hamur haline getirmek zorladı biraz yoksa geri kalanı kolaydı. Ama dediğim gibi ilk fırınlarken ne kadar tutulacağına dikkat etmek lazım gerisi çorap söküğü gibi geliyor zaten

çiço dedi ki...

alkış ;)

Heidi dedi ki...

o yaaa... Kesinlikle yapmayı deneyeceğim yemekler arasına giriyoooooor.

Ellerine sağlık abiciğimm.

Mr.E dedi ki...

@Çiço teşekkür ederim ^^

Mr.E dedi ki...

@Heidi sağol ufaklık, hadi sen de yap bakalım. Sonuçları bekliyorum :)

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Dün yorum yapacaktım vazgeçmiştim, geri geldim.
"İnternette "tart hamuru" diye aratırsanız karşınıza çıkıyor ne de olsa."
Bu ne demek oluyor Sensei, tarifi yaz işte nasıl ileteceksin öğretilerini diğer insanlara? He?

Mr.E dedi ki...

@Çekirge google'a yaz beni sinirlendirme, hadi bakayım, hadi çekirge, hadi genç... ^^

Heidi dedi ki...

hahah umuta katılıyoruuum.her sitede farklı :(
ne kadar tereyağı ne kadar un belli değil :(

Mr.E dedi ki...

Alın o zaman ben bunu dikkate aldım ^^

http://www.dokuzuncubulut.com/index.php/mutfak-srlar/304-tart-hamuru.html

crazywomanrosemary dedi ki...

VERDİĞİN LİNKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER BULDUM SAĞOLASIN..:))

Mr.E dedi ki...

Kolay gelsin simdiden ellerine saglik :)