14 Mayıs 2012 Pazartesi

Kastanyet

Açıkçası geçen haftasonu yaşanan rezaletten sonra bu şarkıyı dinlediğimde birden bir şimşek çaktı kafamda. Sözleri şu aralar içinde bulunduğumuz toplumun her kesiminde pek çok farklı şekilde ortaya çıkan fanatizme karşı ne yapılması gerektiğini içinde barındırıyor. "İçindeki çocuğa sarıl, sana insanı anlatır".. var mı daha düzel özetleyebilecek bir cümle? Üstelik çok güzel bir özeleştriyle final yapıyor; "Masum değiliz, hiç birimiz". Ne kadar da güzel, ne kadar yerinde ve ne kadar doğru...

Neyse asıl bahsetmek istediğim olay başka. Masum Değiliz'in çeşitli yorumlarını dinlerken bu arkadaşlarla karşılaştım. Çok şahane müzik yapıyorlar. İki gün üst üste dinleyince başka bir şey dinleme ihtiyacı dahi hissetmedim. Çevirip çevirip aynı parçaları dinledim sürekli. Fayton, Esmer Günler, Özledim, Hoşçakal Gözbebeğim, Kandırdım ve özellikle Deliler'i ayrı sevdim. Finali de madem öyle delilerle yapalım;

diyorlar ki bazen gözlerimden
deliler doluşmuş bakıyor birer birer
delilerden sen anlarsın konuş onlarla
nasıl muhtacım buna

diyorsun ki bazen geceler boyu
sayıklarmışım olanları birer birer
düşlerden sen anlarsın konuş onlarla
nasıl muhtacım buna

bir gece ansızın gel yine
elinde mor çiçeklerle
tazelikle gel yine
binbir güzel hikayeyle

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel... Çok çok çok güzel:) Her gün yaz lütfen Mr.E!

Mr.E dedi ki...

Şu adsız olayı nedense makaraya alınıyormuşum hissi yaratmaya başladı bende...

Adsız dedi ki...

"Eski bir blog yazarı" diyelim öyleyse. Şimdilerde ise sevdiğim blogları takip edip yorum bırakıyorum o kadar.

Rahatsız ettiğim için özür dilerim. Sadece beğenimi dile getiriyordum. Sevgiyle kal.

Mr.E dedi ki...

Rahatsızlık yok estağfurullah :) Sadece o kadar adsız yoruma alışık değilim :)

Daha sık yazmaya çalışıyorum ama işte ancak bu kadar yazabiliyorum bu aralar. Vakit buldukça devam edeceğim :)

Erdi Karadeniz dedi ki...

Kastanyet bir yıldan fazla zaman önce tesadüfen bulmuş, dinlemiştim. Gerçekten o iyi keyifle dinliyor insan. No vivire de çok keyifli bi şarkı :)

Mr.E dedi ki...

Enstrumantal olarak hepsi güzel zaten benim seçimim biraz solistin yorumu ile alakalı ama haklısın :)

Laliş dedi ki...

Mr.E yine keşiflerde :). Senin en çok bu yazılarını seviyorum, yeni şeyler katıyor =).

Mr.E dedi ki...

Keşfetmek lazım komşu ;)

EMRİLYO dedi ki...

Kaptan gene gerçek bir bakış açısı, senden de o beklenir...

Mr.E dedi ki...

Eyvallah Emrilyo :)