22 Mayıs 2012 Salı

İsmail Abi



Leyla ile Mecnun izleyenler tanıyorlardır İsmail Abi'yi. Kireçburnu'nun en güzel abisidir kendisi. İlk bölümde karakteri ile ilgili genel bilgiyi veren şu video iyi bir başlangıç olacaktır sanırım;


İsmail Abi işsizdir. Sürekli iş peşinde koşarken görürüz kendisini. Şartları basittir ne de olsa "şartlarda anlaşırsak neden olmasın sayın işveren"dir. Anlaşamadığı yerde de "İsmail'e yine kapının önü gözüktü"dür. İş de seçmez İsmail Abi, sigortalı olsun onun için yeterlidir. Neticede "Nabalım ekmek parası"dır onun için. Her iş görüşmesinde bir aile büyüğü ile ilgili bilgilendirir bizi çünkü onunun için "Sen ismail'i tanımıyorsun tabi..sen benim büyük dedem kim biliyor musun?"dur onun en sağlam iş referansı. "Karşı tarafın ağzından çıkan ile kulağının duyduğu birbirini tutmamaktadır" bu iş için yeterli olup olmadığı sorulduğunda.  Hangi görüşmeye giderse gitsin ailesi nesillerdir o işi yapmaktadır zaten. Bu yüzdendir ki Leonardo da Vinci de Kazıkçı Voyvoda da büyük büyük dedesidir İsmail Abi'nin;



Üstü başı da hep parlaktır İsmail abi'nin. Ne giyerse pullu ve parlaktır. Bunun nedenini uzun zaman düşünmüşken çocukluğunu gördüğümüz bir bölümde bu durum açıklanmaktadır. Babasını ile arasında geçen şu diyalog aslında İsmail Abi'nin iç dünyasını açıklar bize;

-Baba.. annem niye gitti?
-Annen..o, daha renkli bir hayatı olsun istedi, o yüzden gitti...
-Renkli bir hayatımız olsa gitmez miydi?
-Bilmem gitmezdi herhalde..

Bundan sonra bildiğimiz İsmail Abi'nin hep parlak, renkli giyindiğidir. Tıpkı her gün sahile gidip gemilere el sallaması gibi bu da onun hayatının bir parçasıdır artık. Her gün sahile gidip babasının döneceği gemiyi bekler İsmail. Geçen her gemi "o" gemi olabilir diye de hepsine el sallar. Çünkü İsmail Abi için "o gemi mutlaka bir gün gelecek"tir. İlk sezonun finalinde mecnun artık gemiden sıkılmışken "ah be abi ne gemiymiş o. Gemi de gemi, gemi de gemi...ne var ki o gemide o kadar?" diye sorunca, "Babam!" diye cevap verir güzel abim;


O yüzdendir ki arkadaşlarına hiç sırtını dönmez İsmail Abi. Arkadaşlarıdır onun varolma sebebi çünkü. Yeri gelir arkadaşları sıkışık diye bütün organlarını satıp parayı onlara getirir yeri gelir Mecnun için kendini dağlara taşlara vurur. Hatta Behzat Ç ekibinin konuk olduğu bölümde sırf olayla alakası yokken "Ben yaptım" diyip onları kurtarmaya çalışacak kadar da gözüpektir. Çünkü adam gibi adamdır aslında İsmail Abi, Leyla'nın ölüm haberini aldıktan sonra kendini kaybeden Mecnun'la konuşmaya gittiğindeki gibi güzel adamdır hemde;


Çünkü saftır içi İsmail Abi'min. Pamukşekerin pamuktan yapıldığını düşünecek kadar saftır. Öyle ki şekerden yapıldığını öğrendiğinde yıkılır. O derece saftır. Ve bir gün İsmail Abi'de aşık olur. Hem de Şekerpare'ye. Artık onun için her şey bir yana Şekerpare diğer yanadır..ta ki;


Buraya kadar olan kısmı bir kenara ayırmamız gerekir. İsmail Abi'nin iç dünyası ile ilgilidir çünkü buraya kadar olan kısım. Halbuki hüzünlendirdiğinden daha fazla güldürür bizi. İlk başta sahilde Mecnun ile 39471304170 metre mesafeden kurdukları bir iletişim şekli vardır. İki medeni insan gibi konuşmak yerine birbirleriyle bağırma yoluyla haberleşirler;


İş görüşmesinde ise "sigorta" lafını duyduktan sonra kendini kaybeder, söylenenleri zerre anlamaz;


Yerse "nam nam nam" içerse "gum gum gum" içer İsmail Abi. Etrafta acaip işler olmaya başlarsa onun için "olaylar olaylar"dır. Çok güzel denk gelirse "Laaaps!"tır. Duymazsa da "Nasıııııııl?"dır İsmail abi. Bünyesi çok güçlüdür aynı zamanda. Eter koklatmak onda işe yaramaz. O yüzden bayılması gerektiğinde eter şişesini diker kafaya güzel abim;



Mutlu olduğunda da çok güzel oynar Abim :) Çiv-fıtı çiv-fıtı şeklinde kendi çalıp kendi oynamasıyla meşhurdur aynı zamanda da;


Kıssadan hisse,

Pek çok dizi seyrettim, pek çok güzel dizi karakteri ile tanıştım yıllar boyunca. Ama hiç biri İsmail Abi kadar beni etkilemedi. Dizileri sırf onlar için izlediğim karakterler olsun (jeff Murdock - Coupling), (Sheldon Cooper - The Big Bang Theory), (Thad Castle - Blue Mountain State), ya da ilham aldığım olsun (Gregory House - House M.D.) bu kadar bağ kurmamıştı benimle. İsmail Abi, keşke bizim mahallede olsaydı dedirttiğiniz için; Serkan Keskin, Burak Aksak, Onur Ünlü...hepinize sonsuz teşekkürler :) 


16 yorum:

SaÇaKLı dedi ki...

Hey allaaam, daha bu gece eve dönüş yolunda sevgiliceizle konuştuğumuz bu detayları şimdi okumak bende Truman Show etkisi yarattı! o.O konuya nerden ve nasıl gelmiştik... ağlamaktan... ve akabinde İsmail Abi'nin güldüren hareketlerinin arkasındaki ağlatan hikayesinden devam etmiştik... gerçekten has adam şu İsmail Abi! :)

Sheldon Cooper da efsanedir ama öyle arkadaşım olsa zopalarla ağzının ortasına vurmak isterim o ayrı (:

Bir de gecenin bu yarısında ayakta bulunmamın sebebi olan Dexter'ı da saygıyla andıktan sonra LAAAAPS! der kaçarım =)

iρεκβöcεĝι~ dedi ki...

Bu dizinin gerçekten bambaşka bir samimiyeti var bir büyüsü var, zorla izlettiler arkadaşlar ve tümünü aralıksız izledim tam 40 bölüm:)İsmail abi deyince bi yutkunasım geliyo nedense,buruk bi gülümseme..akan sular duruyo.Haklı bir başarı elde ettiler.
Dümbüllü ödülünü boşa almadı..

oytunla hayat dedi ki...

bu karakter ve dizi daha güzel anlatılamazdı :) sabah sabah çok iyi geldi..

Mr.E dedi ki...

Saçaklı yoksa.... O.o

Şaka bir yana son bölümde niyet tavşanını gitsin diye bırakıp arkasından "Git ama hadi sen gitmezsen ben de gidemem" diyecek kadar incedir "Abim" :)

Sheldon'u dövmelere doyamazsın, sabah ayrı akşam ayrı :)

Ben de "kendine çok iyi bak ve lütfen hiç bir şeyi kendine dert etme" der giderim :))

Mr.E dedi ki...

İpekböceği, haklısın hakikaten önce sorla eve buyur etti bizleri şimdi de her pazartesi kapısını çalar oldum bu arkadaşların...öyle de samimiler işte :)

Mr.E dedi ki...

Sanırım Şebnem hanım(?),

Uzun zamandır yazacaktım ama taslak olarak duruyordu. Dün gece daha fazla sarksın istemedim

Sabah sabah iyi gelmesi ne mutlu, çok teşekkür ederim :)

EMRİLYO dedi ki...

Kaptan bizim mahallede de togan ın babası vardı... Tabiki bir ismail abi karakteri değildi ama unutmaki mınçıka tutkusu, araba kullanma becerileri ile bizi alıp götürüyordu. Eee unutmadan söyleyeyim erol abiler ne dalga geçerdi onun ile ...ahahhahaah
http://emrilyo.blogspot.com/

Laliş dedi ki...

Serkan Keskin'den başkası oynasaydı bu kadar güzel olmazdı diye düşünüyorum ben. Oynamaktan ziyade yaşıyor gibi sanki.

Mr.E dedi ki...

Emrilyo,

Bu formata daha ziyade Erol Abi'ler uyuyor bence :)

Mr.E dedi ki...

Komşu Serkan Keskin konusunda kesinlikle katılıyorum, çok başarılı bir cast seçimi olmuş

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Ben çok şey kaçırıyorum sanırım Mr.E:))

Mr.E dedi ki...

Hiç bir zaman başlamak için geç değil ;)

Kuulumsu Kadın dedi ki...

her pazartesi o kadar çok leylailemecnun tiviti okuyorum ki, ismail abi vidyosu görüyorum kii.. kendimden şüphe etmeye başlamıştım bi'ara bu diziyi izlemeyen bi'tek ben varım heralde diye. her seferinde tamam diyorum bi'kere izliycem ama yok o bi'kere bi'kere bile gerçekleşmedi :/ şimdi bu postu da okuyunca hepten bi'tuhaf oldum. bi'gün hiç bi'şey yapmıycam oturucam bu diziyi izlicem bi'tek hee :))

Mr.E dedi ki...

Ya haklısın bazen güzel bir şeye birden abanıp "yuh" dedirtiyorlar insana. Hatta o kadar bahsediliyor ki insan izlemese de izlemiş kadar oluyor. Ama bu dizi ile ilgili olarak dediğin gibi bir gün otur hiç bir şey yapmadan kendin izle. Bakalım beğenecek misin :)

Aslı dedi ki...

Leyla ile Mecnun kadar kendine bağlayan bir dizi daha izlemedim. Hele o İsmail abim can dır o ya! Sanki gerçek hayatta var olan, bizim mahalleden biri gibi. Canın sıkılsa hemen yetişebilecek gibi. Keşke bizim de bir İsmail abimiz olsa. Serkan Keskin işinde çok başarılı bir oyuncu gerçekten.

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin :)

Herkesin bir İsmail abisi var aslında, kimimiz bunun farkındayız, kimimiz ise hala arıyoruz ama o oralarda bir yerde :)