27 Mayıs 2012 Pazar

Bence Örovizyon 2012

Dün akşam yayınlanan şarkılar arasında daha önceden de adı sanı çokça tekrar edilen İsveç'in kazanması çok büyük bir süpriz olmadı. Lordi'nin çıkışından sonra artık bir pop şarkı yarışması olmaktan çıkan örovizyonda techno, trance tarzında bir şarkının kazanması bu açıdan belki de sevindiricidir. Ama dün yapılan seçimler dışında bulunduğu yerleri haketmediğini düşündüğüm çok güzel şarkılar da arada kaynadı gitti. Babuşkalar ve Zejlko Joksimovic benim tahminimde de ilk 5 içinde yer alıyorlardı zaten. Yarışmayı hiç haketmediği yerde bitiren ve bence ilk 5 içinde yer alması gereken diğer ülkeler ise Malta, İzlanda ve Moldova olmalıydı. Yerel ezgilerin kullanımı konusunda Yunanistan ile "Bizim oğlan" kafa kafayalardı bence. İkinci 5 içinde yer alması gereken diğer ülkeler de Makedonya, Almanya ve özellikle Alim Qasimov ile Azerbaycan'dı. Azeriler benim beklediğimden daha iyi bir derece alıp yarışmayı ilk 5'te tamamladılar.  Babuşkaların samimiyeti, Zejlko abinin sürekli yükselen parçası, Malta'dan Kurt Calleja'nın şahane ayak hareketleri, İzlandanın epik şarkısı, Moldova'nın koreografisi, Yunanistan ve Türkiye'nin yerel ezgileri, Makedon solist ablanın sesi, Almanya'nın beybifeys solisti ve yerel değerlere sahip çıkan Azeriler'in Alim Reyiz gibi bir destekle yarışmaya katılmaları bence işin şov yönü için de güzeldi. Sadece adı "şarkı" yarışması olarak kalmış bir organizasyondan bildireceklerim şimdilik bu kadar, bir başka örovizyon yazısı ile seneye görüşmek üzere efendim.

12 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

Azerbaycan'i bir ben begenmedim sanirim :)

Ayrica sirbistanin sarkisini hic sevmemistim.

Ilk 5 icinde bizim olmamiz gerekiyordu, olmadi.

Mr.E dedi ki...

Azerbaycan'ın şarkısına değil Alim Qasimov'a sahip çıkmasına verdim oyumu zaten :) Sırbistanın şarkısında ise böyle bir braveheart bir gladyatör soundtrack havası vardı. Dediğim gibi şarkı sürekli yükseliyordu ondan beğendim :)

Can sevgini biliyorum ama şarkı canlı performansta hafif yavan kaldı gibi geldi bana yoksa şarkının kendisini severek dinliyoruz ^^

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Ben de yarım akılla da olsa takip ettim. Olayı iyi toparlamışsın, fikirlemiz benzer Mr.E:)
Bizimkilerde bu çok erkekli dansı ve kostümleri hiç sevemedim nedense. Bir şey eksik gibiydi....

Mr.E dedi ki...

Ya özeti buydu bence de yarışmanın ama Bülent Özveren'in dediği gibi "onlar onlara, onlar da onlara verdi" olunca oylar, güzel parçalar aşağılarda kaldı :)

hmrgbcck dedi ki...

bizim şov zayıftı. erkek çoktu ekipte.

Mr.E dedi ki...

Yemek güzel ama baharat eksikti :)

Heidi dedi ki...

televizyonumuz hiçbir şekilde hallolamayacakmış bu yüzden de internetten canlı izlemeye çalıştık. Ama doğru dürüst dinleyemedik.

Yine de şunu söyleyebilirim ki, bu sene yine biraz umutlandım. Bir ara artık hiç müzik denemeyecek eserlerle katılıyordu ülkeler.eskiye dönüş var gibi sankim.

Bi de can konusunda,
yarı finalde çok heyecanlıydı finalde biraz daha iyi bir performans sergiledi :) ama yine de evet eksikti çünküüü... Nakaratlarda falan normalde başka erkek sesleri daha kalın olanlar özellikle, destekliyorlardu. Buradaysa zavallım tüm sesleri kendisi çıkarmaya çalıştı gibi bişey oldu ehe. Bilmiyorum ya bence ilk beşte olabilirdik.

Mr.E dedi ki...

Müzikal olarak eskiye dönüş vardı evet :)

Ben Estonya ve Arnavutluk'un o kadar çıkmasına şaşırdım açıkçası ama napalım yapacak bir şey yok

Mia Wallace dedi ki...

bana hiç yavan gelmedi valla Mr.E :D bayıldım canişime ah ahh -yaşım 16-

Mr.E dedi ki...

Tam olarak bunu diyordum zaten şekerlik :)

Heidi dedi ki...

arnavutluk'a laf yooook. Arnavutluk canımız bizim .d.d neyse albania adını duydum mu uçuyorum ben zaten bazı sebeplerden ehi.

Mr.E dedi ki...

Şarkısı orada olmayı bence haketmiyordu ama Arnavutluk aşığı :)