1 Nisan 2012 Pazar

Mazagao - Şehirler de Göçer



Bugün D&R'da üzerinde 4 TL etiketini görüp, sonra "Fas'tan Amazon'a" kısmını okuyunca gidip yapıştım kitaba. İş Bankası Yayınlarından çıkan bu kitap, Laurent Vidal'ın bir araştırmasının sonucunda kendisi tarafından yazılmış. Türkçeye de Nedim Demirtaş tarafından çevrilmiş. Kitabın tavsiyesini sadece giriş kısmını okuyarak yazıyorum ve evet bu aslında sağlıklı gibi gözükmüyor ama kitabın satış fiyatı 15 TL iken şu anda 4 TL'ye satılıyor. Bir nevi "aman kaçırmayın" modundayım yani şu an. Arka kapaktan bir bölüm ile bitireyim reklam kokan hareketlerimi

"Portekiz Krallığı reconquista hareketi çerçevesinde, 1514 yılında Fas kıyısında Mazagao kale-şehrini kurar. Aradan geçen iki asır içinde, bir zamanlar büyük işlevler ve payeler biçilen bu öncü karakol giderek unutulur, bir kenara itilir. 1769'da Mazagao'yu savunan 2.000 Portekizli, 120.000 Kuzey Afrikalı tarafından kuşatılır. O zaman Portekiz Krallığı Mazagao şehrini tüm insanları ve mirasıyla birlikte nakletme kararı alır. Şehrin nakledileceği yer ise, Portekiz'in sömürgeci etkinliklerinin o dönemdeki yeni incisi olan Amazon bölgesidir."

Bu Mazagao ile ilgili bir video, bu da Portekizde "neredesin?" anlamına gelen şarkısı olsun yazının

8 yorum:

N.Narda dedi ki...

Giriş kısımları ve dahi arka kapaklar çoğu kez yanıltıcı olur,biliriz.Yine de yayıncıdan filan reklam faaliyeti mukabili bir ücret filan almadığınıza can-ı gönülden inandık :)

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin Narda :)

İlk bölümü okudum, yorum güncellemesi yapayım. Tarih seven biri çok eğlenecektir okurken :)

N.Narda dedi ki...

Mümkünse bitince tam bir yorum alalım:) Tarih ve felsefe okumayı yıllardır erteleyen biri olarak en azından güncel yayınların adlarını-yorumları takip etmekte fayda var. Katkınız olur:))

Editör dedi ki...

Ne yazık ki, Nedim Demirtaş 9 Aralık 2011 sabahı kansere yenik düşerek hayata gözlerini yumdu. Kendisinide yakınen tanırdım...

Mr.E dedi ki...

@Narda bitirince de burayı güncelleyeceğim o zaman :)

Mr.E dedi ki...

@Editör Başınız sağ olsun, Nedim beyin de emeğine sağlık. Ne mutlu ki adını hatırlatan işleri var, ne mutlu ki bizler de okuyoruz

francesca mckennitt dedi ki...

Beğendin demek, koşmaya geç kaldım ama galiba :)

Mr.E dedi ki...

Geçen gün gördüm hala satılıyor eğer koşarsan yetişebilirsin belki :D