8 Mart 2012 Perşembe

Mr.E mutfakta #6

Uzun zamandır kafamda böyle bir deneme yapmak vardı. "Kadayıfı hamur olarak kullanırsak ne olur?" Bugün ilk denememi yaptım. İlk olduğu için tabi ki düzeltilecek bazı noktalar oluştu. Darısı daha sonraki denemelerin başına diyip anlatmaya başlayalım.

Önce tavuk göğüs etini haşlıyoruz. Haşladıktan sonra ufak parçalar halinde kesiyoruz. Daha sonda az bir miktar beşamel sos hazırlıyoruz. Tarif zaten bundan sonra görsel olarak da başlıyor.


Beşamel sosa bir kavanoz garnitür ve kestiğimiz tavukları ekliyoruz


Bir miktar karıştırıp bütün malzemenin birbirine karışmasını sağlıyoruz


Daha sonra bir tepsiye paketini açıp yaydığımız kadayıfların bir miktarını başka bir yere alıp altlık oluşturuyoruz.


Karışımımızı kadayıfın üzerine koyuyoruz


Üzerine kadayıf serperek avuçlarımızla malzemeyi toparlıyoruz


Daha sonra bir içini yağladığımız bir kaba bu malzemeyi bastırıp içinde yer kalmayacak şekilde yerleştiriyoruz


Daha sonra üzerine az bir miktar tereyağı koyarak fırınlıyoruz. Fırınladıktan sonra da krem karamelde olduğu gibi kabı ters çevirip yemeğimizi tabağa alıyoruz


Ve ta taaaa!!


Şimdi bunun "ilk deneme" olması sebebiyle her türlü öneri ve yoruma açığım. Öncelikle malzemeyi fırınlayacağım kabın kesinlikle metal olması gerektiğini gördüm. Metal olsa bu tabakta gördüğümüz yüzeyin de kızarmış olacağını düşünüyorum. Ve şimdi söz sizin..buyrun önerileri alalım ^^

38 yorum:

Heidi Glennis dedi ki...

vo vo vooooovvvv
ya aşıyorsun kendini vallaa.
tanrım...
cidden geliştirilebilir bir lezzet oluşturmuşsun hehe.
buna benzer bir örnek var mıdır bilemem ama ben ilk defa görüyorum ve tam damak tadıma uygun bir şeey.

hımm aklıma gelen bişey olursa gelip yorum yapacağım şuan aklıma gelmiyor.

Mr.E dedi ki...

geçen ay yayınlanan "good food"da karidesli bir tarif vardı buna benzer ondan cesaretle buna kalkıştım zaten ama benim eskiden beri kafamdaki daha geniş bir tepside kadayıf ile et yapmak aslında..bakalım belki olur o da . Hele bir kadayıfta iyileşeyim önce :)

crazywomanrosemary dedi ki...

Malzemelere bakılırsa tadından yenmeyecek bir tarif..hafta sonu deneyeceğim..:))

Biliyor musun tariflerin tehlikeli olmaya başladı..daha vermek istediğim 3 kilom üzerimdeyken yapma böyle şeyler..;))

Mr.E dedi ki...

Valla denemekte yarar var ama metal bir kapta pişirmeni tekrar öneriyorum ben seramik kapta istediğim verimi alamadım bilgine :)

Ayrıca benim fazladan 15 kilom varken kimse şikayet edemez bana kilodan ötürü :D

Laliş dedi ki...

Yorumdan önce ben soru soracağım; tadı nasıl olmuştu ?

Heidi Glennis dedi ki...

hahah
cidden kilo alacağım bu gidişlee.
yapma bunu mr.e :D doğum günümü şurda kalmış bikaç güncük valla kilo almamam lazımm.

çiço dedi ki...

waaaay arkadaş naptın sen :)))
kadayıf denilen o muazzam telcikeri tatlı dışında hiç düşünmemişim feci merak uyandırdı bende :)
benden öneri falan çıkmaz ancak düğme iliklerim saygılar :))

Mr.E dedi ki...

@Laliş karışımın içinde daha önce tuz atmıştım ama biraz tuzsuzdu, ama mesela annem de tuzu gayet yerinde diyip beni şaşırttı..tuz dışında güzeldi ama tam kızarsa çogşahane olur ^^

Mr.E dedi ki...

@Heidi al ne olur ha ne oluuur!! :D Bugün almazsan ileride alacaksın nedir bu kilodan bu kadar korkmak anlamıyorum ki :)

Mr.E dedi ki...

@Çiço vay ne yaptım ben!! :D Beni gidi benii

Öneri çıkmasa da yorum için teşekkür ederim ^^

Ayrıca denenip tam başarılı olmamış örneği burada, gerekli düzenlemelerle daha iyisi olabilir evet inanıyorum buna hı hı :)

Deja Vu dedi ki...

Herkes "vaaayy" demiş, ilk gördüğümde bende dedim..:):) yaratıcılıkta son nokta..:):)

Mr.E dedi ki...

Teşekkür ederim ama dediğim gibi kafamdakini, dergide görünce deneme cesareti buldum kendimde ^^

Değişik oluyor, tavsiye ederim :)

~♥ Nurs..~ dedi ki...

Hadi canım :)

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin ^^

Vallahi :)

Joy dedi ki...

Arkadaş yemekleri yapıp yapıp koyuyosun fotoğraflarını. Demiyosun ki hiç bu blog insanları aç mıdır değil midiiir.. Bir kere olsun gelin size yemek yaptım yok. Hııh.

sevgiler,

açken blog ziyareti yapan

Joy

Mr.E dedi ki...

Hey hey!! Sakin ol şampiyon

Burada tamamen büyük bir yanlış anlama söz konusu

Ben burada olta yapım teknikleri anlatıyorum, yanlış olmasın ^^

Joy dedi ki...

Tamam ya karnımı doyurdum, çayımı içtim. Şimdi sakinim:D

Gene de insanın canı çekiyo yani. Suşide sustum ama daha fazla tutamadım kendimi:)

Neyse, içi zaten süper lezzetlidir bir de kadayıflar kıtır kıtır olursa tadından yenmez^^

Mr.E dedi ki...

Şöyle yaaa bir doyur karnını sonra gel bana :D

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Kadayıfı yağla ıslattın mı?

Mr.E dedi ki...

Bak o kısmı tam anlamadığım için yapamadım, anlatsan nasıl yapılması gerekiyor o kısım?

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Künefe tarifi verir gibi olacak ama ; tereyağını erittikten sonra, kadayıfı ılık hale gelen erimiş tereyağıyla yoğur. Hem fırından çıktığında hafif bi çıtırlığı ve hoş bi kızarıklığı olur. Böyle saf hamur gibi duruyor. -Tavsiye
:)

Mr.E dedi ki...

Dün yapmaya çalışıp beceremediğim buydu :) Çok sağol usta ;)

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Bunun ekran görüntüsünü almam gerek, master bana usta dedi! :)
-Yemek konusunda elimden geldiği kadar :)

Mr.E dedi ki...

Bilgiye saygım sonsuz, boynum kıldan ince ;)

Heidi Glennis dedi ki...

valla kilodan korkmuyorum ama güzel bir fiziğe sahipen kazanılan özgüven gibisi de yok yani :)

sadece fizik mi elbette hayır ama insan aynaya baktığında mutlu oluyor, daha sağlıklı hissediyor bence önemli olan bu.

Mr.E dedi ki...

Herşeye de beş beş cevaplar....cık cık cık :P hahaha :D

Medanşeri dedi ki...

öncelikle tadı nasıldı çok merak ettim (:
kadayıfın saf tadı nasıldır hatta şimdi onu bile merak ettim canlandıramadım zihnimde, alışmışız hep tatlı tatlı yemeye(:
ama fikrim geldi şöyle ki kadayıflar önce teflon tavada biraz kavrulsalar renkleri dönse hem de kıtır kıtır olsalar sonra bu enfes tavuklu iç ile birleşseler nasıl olurdu?
sunum böyle çok şık olmuş ama börek gibi de olabilirdi şöyle ki borcamın alt katına kadayıfı döşeyip arasına tavuklu karışımı koyup üzerine bir kat daha kadayıf sonra fırın. (:
ellerine ve üretkenliğine sağlık Mr.E ((:

Mr.E dedi ki...

Bak aslında demek istediğim tam olarak buydu :)

Benim aklıma tavada kavurmak gelmedi :)

Bir sonraki sefere burada yapılan yorum ve önerilere göre bir şeyler yapacağım, teşekkür ederim ^^

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Mr.E, hımmm güzel fikir. Malzemelere bakarsam tadı da öyle sanırım.
Daha önce kadayıflı bir şeyler yedim ama yapmayı hiç denemedim.
Yorumlarda tavada kavurma konusu var, aslında olabilir tabii ama tavada kavrulduğunda kıtır kıtır olunca kabın içine düzgün sıkıştırılabilir mi diye bir soru geldi aklıma.

Bolat dedi ki...

Buradan bakınca güzel görünüyor, afiyet olsunmuş :)

A-H dedi ki...

ellerine saglik guzel gorunuyor :)
kadayif kizarsa daha da guzel olurmus gibi duruyor ;) daha once buna benzer bisey yemistim ama orada malzemeyi kadayifa sarip kizartmislardi, kizarinca lezzetli oluyor kadayif.

Mr.E dedi ki...

@Semi Aslında ben de düşündüm o dediğini ama ancak bir kısmını yaparak görebileceğim sanırım bunu. Demeyei yaptıktan sonra buradan paylaşacağım detayları :)

Mr.E dedi ki...

@Bolat çok teşekkür ederim, tadı güzeldi. Ama işte o kadayıflar kızarsa işte o zaman şahane olacaklar :)

Mr.E dedi ki...

@A-H hoşgeldin :)

Bu büyüklükte bir şeyi tavada kızartmak çok akıllıca gelmedi o yüzden fırınlamıştım ama daha küçük boyutlarda kızartılabilir hale getirilebilir aslında :)

küçük kara balık dedi ki...

Nasıl birşey ki o yaa.. Çohoş görünüyor ammaa kadayıf o be, kadayıf diyince damla damla akan şerbetler geliyor gözümün önüne hmmpfff.. Bu şekilde tadını tahmin etmekte zorlanıyorum, biraz daha zorlarsam devreleri yakacağım, sabah sabah kadayıf, beşamel sos, tavuk ve uuu beybi garnitür falan.. Ooo ben gidiyorum yaaaa

Mr.E dedi ki...

Valla gayet lezzetliydi :)

Kafadaki o ilk aşamayı kırıp geçince gerisi geliyor merkez...endişeye gerek yok ;)

Çömezin Dünyası dedi ki...

Bu çok yaratıcı kimin fikriyse helal diyorum.Ve beynime komut vererek kayıtlara geçtim bi ara denemeli ,yanılmalı ve paylaşmalı :)

Mr.E dedi ki...

Çömez hoşgeldin :)

Valla birinci kaynağı bilmiyorum ama denenmeli bence de