24 Şubat 2012 Cuma

Mr.E mutfakta #5

Hazır uzun zamandır mutfağa girmemişken bu açığı kapatmak için bu sefer biraz daha zor bir şeyler yapalım. Hmmmmm.....meselaaaaa....Suşi :) Evet bugün hep beraber suşi yapıyoruz gençler :) Öncelikle iyi bir pirinç karışımı hazırlamak şart. Bunun için pirincimizi seçmekle başlıyoruz. Calrose pirinç uygundur. Pirincimizi soğuk suyla, akan su berrak hale gelene kadar yıkıyoruz. Daha sonra yıkadığımız pirinci bir saate yakın dinlenmeye bırakıyoruz.


Şimdi "peki ama ne kadar pirinç kullanacağız?" diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Hemen ona da bir açıklık getireyim. Bir bardak pirince (200gr) 1 1/3 bardak (290ml) su koyacağız. Dinlenen pirinçleri ufak ama derince bir tencereye alıp söylediğim oranda su ekleyip kaynama noktasına gelene kadar harlı ateşte 5 dakika, daha sonra kapağı kapatıp en kısık ateşte kapağı hiç açmadan 13 dakika pişirin.


Bu sırada, bir yandan da bir kasede 3 yemek kaşığı (45ml) pirinç sirkesi, 7 çay kaşığı (35ml) şeker ve 1 çay kaşığı (5ml) tuzu karışım iyice berrak hale gelene kadar karıştırıyoruz. (Bu ölçüler 1 bardak pirinç 1 1/3 bardak su oranı ile hazırlanan karışım içindir)



Suyunu çeken pirincin altını kapatıp, kapağını açmadan 10 dakika kadar dinlenmeye bırakıyoruz. Kapağı açtığımızda karşılaşmamız gereken manzara hemen hemen bu;


Daha sonra pirinci daha çabuk soğuması için, varsa ahşap, yoksa metal olmayan bir kaba alıyoruz. Hazırladığımız sirkeli karışımı kaşıkla bütün pirincin üzerine  gezdiriyoruz. Siz benim yaptığım hatayı yapıp çay kaşığı ile dağıtmayın. Gidin adam gibi bir kaşık alın ve öyle gezdirin sirkeyi adam gibi ne o öyle ufacık kaşıkla aaaa ömür törpüsü gibi :)


Sirke karışımını da ekledikten sonra ahşap bir spatula ile pirinçleri havalandırarak soğutuyoruz. Ama fazla da karıştırıp bulamaç haline getirmiyoruz karışımı. Hatta en iyi sonuç için saç kurutma makinası ile soğutma yapılması önerilirmiş. Tavsiye ederim ;)

Bu işlemden sonra artık pirinç karışımımız çalışmaya hazır. Şimdi ukala ukala teknik isimlere girmeden size 3 farklı çeşit suşi yapmayı göstereceğim. İlki suşi dendiği zaman ilk akla gelen imaj olacak. Bunun için altlığımızın üzerine yosunumuzu yerleştiriyoruz (Suşi için özel altlıklar satılmakta ama çok isterseniz buna benzer bir amerikan servisi ile de yapabilirsiniz).



Daha sonra elimizi biraz ıslatıp (bunun için kenarda bir kase su bulundurmakta fayda var) aldığımız pirinci lahmacuna kıyma yayar gibi yosunun üzerine yayıyoruz. Çok bastırmamakta ya da çok ıslatmamakta fayda var. Pirinçleri püre haline getirmemek iyi bir fikir olabilir ;) Pirinci iyice yaydıktan sonra balığımızı yerleştiriyoruz şekildeki gibi:


Ve altlık yardımıyla bir tur, malzemeyi toparlayacak şekilde yosunu döndürüp sıkıyoruz. Daha sonra ruloyu biraz kendimize çekip bir tur daha döndürüyoruz.


Ta ki sonunra rulomuz hazır olana kadar


İkinci türümüz ilkine biraz benzer fakat pirinci yaydıktan sonra bir miktar streç film ile pirinçlerin üzerini örtüp yosunu ters çeviriyoruz.



Daha sonra yine aynı yöntemle malzemeyi yerleştirip ruloyu sıka sıka döndürerek bu hale getiriyoruz


Son olarak avucumuzu bir miktar ıslatıp, avucumuza aldığımız pirinci sıka sıka şu hale getiriyoruz


Daha sonra balığımızı pirincin üzerine plaja gelmiş yazlıkçı modeli uzatıp son türümüzü de hazırlıyoruz


Son tür hariç, yaptığımız ruloları kesmeden önce, bir tabağa koyup üstlerini nemli bir bezle kapatıyoruz.


Keserken de, bir bardak su bulundurmakta fayda var. Bıçağı arada ıslatıp kesmek lazım ki pirinçler yapışmasın, keserken herhangi bir zorluk oluşmasın.


İşimiz bittikten sonra şöyle bir şeyle karşı karşıya kalmamız gerekiyor;


Afiyet olsun ^.^

Not: Balık seçiminde özellikle taze balık olmasına dikkat etmek gerekiyor. Beklemiş, dondurulmuş, bayat balık kullanmıyoruz. Ayrıca filetosu çıkartılabilen balıklar seçerseniz işiniz daha da kolaylaşacaktır. Ayrıca balık dışında; salatalık, krem peynir, avokado, surimi gibi malzemelerle de suşinizi zenginleştirebilirsiniz.

34 yorum:

hana yori darko dedi ki...

ablam olsa seni kaçırmazdım valla

paylaşım için teşekkürler

Laliş dedi ki...

Avusturya'da Japon arkadaşlarım öğretmişlerdi bana nasıl yapılacağını, aynen böyle yapmıştık =). Hatta sushi diye bir fotoğraf albümüm var, çok komik fotoğraflar var =). Biz sushi yaparken çok eğlenmiştik de ondan komikler ^^. Paylaşsam mı acaba ben de o fotoğrafları bu yazı üstüne ? :).

Ayrıca sen ne hamarat bir insanın; on parmağında on marifet, hatta marifetlerine parmakların yetmiyor artık sanırım =).

Joy dedi ki...

Yaaaa bu ne yaaa az insan ol git makarna filan yap gene yaaa. Kar yağar iglo yapar, mutfağa girer suşi yapar. İsyeaan ediyorum artık yeter:D

Ben taa en başta koptum. Yosun nerden bulcam yaa, Şok'ta satılır mı ki:) Artı o balıklar hiç bir işlemden geçmiyo mu aynen alıp yayıyo musun napıyosun. Hele ki o ikinci türe hiç bulaşmıyorum, diyecek lafım yok:D

Neyse daha konuşmuyorum. Çok güzel görünüyolar. Ellerine sağlık^^ Öğlen milleti gaza getirip Çin yemeği yedirtmeye çalışıcam:)

Mr.E dedi ki...

@Hana yori darko, buradan beğendiğin varsayımını çıkartıyorum :D Teşekkür ederim :)

Mr.E dedi ki...

@Laliş malzemeyi bulduktan sonra geri kalanı sadece el alışkanlığı :) Tabi ki dışarıda yediğin suşileri yapan ustalar düzeyinde bir performans beklememek lazım ama can çekince iyi oluyor ;)

Ayrıca tezden kaçmak için her yol mübah diyorum siz anlayın gerisini :D

Mr.E dedi ki...

@Joy gezenenin adamı olayım değil mi, piiiii bana ne kadar kötü bir insanım ben beni gidi beni :P

Yosun carrefour'da ya da Real'de satılıyor sanırım. Bir de ilk alışta bir miktar pahalı gelebilir (yanlış hatırlamıyorsam 30 lira civarı bir şeydi) ama o yosundan çıkan miktara bölersen parayı makul düzeye iniyor fiyat. Bir de sürekli yapmayacaksan olan birinden almak daha mantıklı gidip paket satın almak yerine :)

Sen bu gazla gidip milleti çubuklara mahkum edersin bence :D

Sylvie ribeL_ dedi ki...

wayyyy arkadaşşş ben hiç sushi yemedim ama yiyebilirmiyim onu da bilmiyorum ama feci başarılı anlatmışsın haa ;) becerikli insanın hali bi başka oluyo cidden :)

Mr.E dedi ki...

@Sylvie valla eğer durum ciğ balık yemek ya da yememek ise somon veya surimi ile başlamak bir çözüm olabilir ;) Ben çiğ dil balığı, kalamar falan yemeye kadar götürdüm bir şey olmuyor bünyeye ama tabi bir yerde ağız tadı meselesi :)

Ayrıca teşekkürü de bir borç bilirim ^^

Sylvie ribeL_ dedi ki...

yaa belkide psikolojik bilmiyorum ki, denemek lazım tabe, istanbulda neresi var güzel sushi yapan ? bari deniceksem düzgün yapan biyerde deniyim dimi ama ?

Mr.E dedi ki...

@Sylvie İstanbul'da dışarıda hiç yemedim o yüzden çok sağlıklı olmayabilir önerim ama sushico iyi sanırım :)

LazOO dedi ki...

eldiven takmamışsınız mr e.eller temizdir belki ama yinede hijyenik görünmek lazım :)

Mr.E dedi ki...

Takmamışsınız derken? O kadar resmi miyiz artık :))))

Ayrıca bizim mutfağa Arena ekibi gelmeyecek. O yüzden eldivene gerek yok :)

Lô - Lâ dedi ki...

haring ye sen ..

http://static.skynetblogs.be/media/163456/dyn001_original_400_266_jpeg_2625965_1255a6325751d584cb79792ecfbec3c3.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_RwUi24NHIcE/TOhfZqnacvI/AAAAAAAADBo/zgd65torjWw/s1600/haring.jpg

Mr.E dedi ki...

Fena bir şeye benzemiyor :)

Lô - Lâ dedi ki...

dutch people bayiliyor buna, mevsimini bekliyorlar adeta .. iyk


omrum burada curudu ama hic yemedim.. bir kac somon filet denedim ince dilim ancak cig balik bana gore degil bunu anladim.

Mr.E dedi ki...

O zaman denenebilir :) çiğ balık candır ^^

Lô - Lâ dedi ki...

midesiz diycem egri olcak .. gobek ortada hani höyt

Mr.E dedi ki...

Vay arkadaş hepiniz tornadan çıktınız bir benim göbeğim kaldı değil mi :D

Deja Vu dedi ki...

Yaa şööle Türk usulü yemek yapsanıza yahu ....Suşi Muşi bozar bizi..:):):)

Mr.E dedi ki...

Bunun Türk işi olanı midye tava zaten :) Pişmiş pirinci deniz mahsulüyle birleştirip dışını siyah bir şey ile kaplıyorsun oluyor sana :P

Mia Wallace dedi ki...

"plaja gelmiş yazlıkçı modeli" işte buu

Mr.E dedi ki...

Yep yep yep ^^

Heidi Glennis dedi ki...

offf harikasın yaaaa.
uzun zamandır bu şekilde anlatılmasını heveslenmeyi ve yapmayı istiyordummmm ^^

anca restoranlarda yiyebiliyoruz biz :(
bir keresinde teyzem yapmıştı evet, bit de yosun çorbası :)
sanırım suşi için en ideali somon ^^

yaa..
aslında bir yazı yazasım geldi bak bunu okuduktan sonraaa
ellerine sağlık abiciğim harikasın!!

Mr.E dedi ki...

Ben de uzun zamandır mutfağa girmediğim için biraz uzun süren bir şey anlatayım dedim bu sefer. İşe yaradıysa ne güzel :)

Evde yapabilmek için bur bir fırsat işte :P Ben üzerime düşeni yaptım sıra sende ^^

Yaz da okuyalım bakalım :) Sağol iltifatlar için de ^^

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Mr.E, ne detaylı, içten bir anlatım olmuş böyle!
Suşi severim sevmesine ama hiç denemişliğim yoktur nedense...
Eldivenle takmakla ilgili bir yorum okudum, ığğğ ben hiç sevmem. Görürsem plastiğin kokusu burnuma gelir, tutamam malzemeleri falan. Bir artı puanda eldivensiz olduğu için gelsin:))

Mr.E dedi ki...

Detay güzeldir ya :)

Ben yemek tariflerine bakarken bazen kafamda soru işaretleri oluyor eğer detaysız, kabaca anlatıldıysa. Onlar gibi olmak istemedim.

Eldiven konusunda da aynen katılıyorum hatta ek olarak diyorum ki bunun tadı elle çıkar :)))

Heidi Glennis dedi ki...

YAZIYI HER OKUYUŞUMDA AĞZIM SULANIYORİNG.

of cidden canım çok çekti.

Mr.E dedi ki...

Bir ara dene o zaman illa yosuna da gerek yok 3. şekilde görüldüğü üzere :)

ZoPPa dedi ki...

makarna suyu koyan biri için çok marjinal be hacı

Mr.E dedi ki...

O zaman pilavda anlaşalım :)

'oFeLya dedi ki...

Merhaba :))

Detaylı samimi bir yazı ve ağız sulandıran görüntüler..
Midye tavayı da suşiyi de pek severim..

Annem çok güzel yapar..Özellikle midye tavayı..İzmirli olduğumuzdan zaten alışkın yapmaya..ama ben beceremiyorum :))

Mr.E dedi ki...

Merhaba :)

Detaylı anlatım yaparken kolay anlaşılsın diye samimi anlatım okurken insanlar sıkılmasın diye ki sanırım şimdiye kadar ikinci kısmı başarılı olmuş :D

Midye ayrıca candır. Hele İzmir + Midye...neyse sakin olmalıyım ^^

İsmini Vermek İstemeyen Seyirci dedi ki...

Aa ben ne zamandır suşi yemek istiyorum ya. Ama açken hep kebap hamburger yemeyi tercih ettiğim için yiyemedim bi türlü :ı

Mr.E dedi ki...

Valla sayın seyirci, seyirci olma buyur burada tarif var :)