30 Ocak 2012 Pazartesi

Tedbirli olmak


Arada bazen böyle fikirler geliyor aklıma, diyorum ki bunları not edeyim. Sonra bazılarını ediyorum bazılarını unutuyorum. Sorun şu ki; eğer bu yaşta bu fikirler konusunda bu kadar müsrifsem bu işte bir terslik var demektir. İleride bundan bir 40-50 yıl sonra (eğer yaşarsam tabi o kadar :)) aklıma gelenleri not etsem bile nereye not ettiğimi hatırlar mıyım acaba? Şimdi her şeyleri bilgisayarda ya da telefonda kayıtlı tutuyoruz...sonra bir kaza kurşunuyla her şey gidiyor. Biraz buna karşı bir şeyler mi yapmalı acaba? Kafayı daha mı çok kullanmalıyız? Elektronikten biraz daha mekaniğe mi kaymalı, ya da bu ikisini mi dengelemeliyiz acaba?

Yoksa söylesenize kaçımız 10 tane telefon numarasını ezbere söyleyebilir durumda?

15 yorum:

Laliş dedi ki...

Bizim hayatımıza virüs girmiş durumda, pek saplıklı ilerlemiyor, takılıp takılıp duruyor :). Bu devirde sağlam hafızaya sahip olmak çok zor, heleki çevrede dikkati bozacak o kadar şey varken. Benim defterlerim var bir sürü aklıma geldikçe yazıyorum. Birde blog var. O da işe yarıyor :). Bir saat önce aklımda çok güzel bir fotoğraf komposizyonu vardı, yazmadım diye unuttum. Hiperaktif bir beyne sahip olmanın kötü sonuçları işte :(.

Mr.E dedi ki...

İşte o virüsler çoğalıp duracak ileride onun için şu yaşlarda mı bir virüs taramasından geçsek? Hazır hatırlayabiliyorken, hazır bilinç duruyorken :)

Laliş dedi ki...

O nasıl olcakmış komşu? varsa aklında bir plan paylaş bakalım :).

Mr.E dedi ki...

Daha çok beyin egzersizi ile, mesela en sık kullandığın numaraları akıldan çevirmeye başlayarak :)

Kırmızı Başlıklı Pollyanna dedi ki...

10 tane ezbere teleefon numarası mı? şaka yapıyor olmalısın. kendi numarasını bile ezbere bilmeyen insanlar tanıyorum

Laliş dedi ki...

hımm mantıklı bir çözüm komşu. Beynimizin daha çok çalışmaya ihtiyacı var. Paslanmamak için.

Mr.E dedi ki...

Onlar için zaten çok üzgünüm, bari kurtarabildiklerimizi kurtaralım :)

Doğuştan Dalgalı Saçlı Kız. dedi ki...

hafıza konusunda hiçbi şey demiyim, ilaçlarım sağolsun dün ne yediğimi bile hatırlamıyorum :D ama sıkıntı değil be üstad. fikirleri oraya buraya karala, yeterli :D

Heidi Glennis dedi ki...

ben galiba sekiz tanesini söyleyebiliyorum :/ cep telefonu numarası olarak.
ama ev telefonları dahil olunca 13 14 tane hehe bak nasıl da sevindim.

tabi ki yeterli değil ama işte.
kesinlikle kafamızı daha çok kullanmalıyız.
beyin bedava, niye kullanmayalım ki.
beyin BEDAVA.

crazywomanrosemary dedi ki...

CEP telefonlarında rehber kaydı yapmadan önce 20 kadar ezbere acil noları ezbere biliyordum ama şimdilerde sadece 2 kişinin tl nosunu biliyorum..:))

Mr.E dedi ki...

@Dalgalı kafa sen uygula bunu özellikle, sonra yarın bir gün Real ile dalga geçersem neydi bu diye unutma :P

Mr.E dedi ki...

@Heidi hoşgeldin ^^

çok haklısın beyin bedava, seni de sayıdan dolayı tebrik ederim :)

Mr.E dedi ki...

@CWRM olmadı olmadı pratik şart :)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

10 tane telefon numarası ezbere olayını henüz denemedim. Sanırım ancak birkaç ezbere numara çıkar benden:)
Ama bu kağıt-kalemden bu kadar uzaklaşmak beni ürkütüyor doğrusu...

Mr.E dedi ki...

Kağıt kalem candır :) Uzaklaşmamalı uzaklaştırmamalı..