28 Ocak 2012 Cumartesi

İstanbul'da kar ve evde oturmaya niyetli ben

Önemli uyarı: Bu yazı bir insan evladının nasıl zıvanadan çıkabileceğinin en vahim örneklerinden biridir. Lütfen ibret alınız. Yarın bir gün sizin başınıza da gelebilir, hazırlıklı olmakta fayda var.

Evden cebren ve hile ile çıkartılana kadar (daha doğrusu çıkasım varmış sadece teklif bekliyormuşum) bütün planım evde sıcak sıcak oturmaktı. Fakat beraber büyüdüğüm Emir ve Hakan beyler "hadi çıkıyoruz" diyince hazır dolaşacak adam da var oh ne güzel psikolojisi içinde evden çıktım......ne olduysa ondan sonra başladı zaten. Aşağıda bugün dolaştığımız toplam mesafeyi görüyorsunuz
Evden çıkmam diyenden korkacaksın

Evden çıkmadan önce babam "ben eve dönerken arabada dışarısı -4 derece gözüküyordu. Sıkı giyin" diye uyarınca "hmm" dedim. Demek ki hava üşütebilir. Tam o sırada karşı çatıya bakarken gördüğüm manzara şuydu;


Bunun üzerine hemen gidip lahana stili giyinerek "soğuk köpeeeeem olsun ulan!" modunda çıktım dışarı. Ne yapalım diye düşünürken Eminönü'ne gidip balık ekmek yemek gibi bir fikir çıktı. (Nedenini sormayın, o aşamaya nasıl geldik en ufak bir fikrim yok) Madem öyle, bu havada araba kullanmak kadar saçma bir şey olmayacağı için trene doğru ufaktan yola çıktık


 (İki resimde de sağlı sollu karartılar var sanmayın ki onlar parmaklarım :) Bir yandan kar yağarken makinama bir şey olmasın diye boğazlık-bere olan zımbırtımı objektifin dışına sarıp makinayı zımbırtı içinden kullandım. O görünen karartılar da zımbırtımın gözümden kaçan kısımları)

Emir ve Hakan beyler 


Emir beyler

 Şu alemde Yuri Gagarin birincidir. Sonra ben gelirim. Net!!
Tipe bak hizaya gel

Emir ve Hakan beyler

Evden çıktıktan sonra da durmadı namussuz rüzgar

Tren gelir hoş geliiir leeey leeey lümü lümü leeey
Sonra İstasyonun en ucunda olduğum için ters istikamette koşarak treni kaçırmamaya çalışmam alkış alınacak bir performanstı :))))

Sirkeci'de durum sakin merkez....phhhh

Biz her ne kadar "Eminönü-Balık & Ekmek" ikilisi için yola çıkmış olsak da, Yenikapı istasyonunda "Acaba Fatih'e gidip Büryan mı yesek?" sorusunu sorup milleti ikna ederek güzargahı değiştirmemiz çabuk oldu. Eee ama Sirkeci'deyiz? Önce aç karnına bir tatlı götürüp onun enerjisiyle dedik ki biz yürürüz buradan. Hakikaten de Zeyrek SSK'nın oraya kadar yürüdük Sirkeciden.





Hedefe varınca ne yapalım ne yapalım dedik, başka yerlere baktık ama yine Sur ocakbaşına gittik...Yedik içtik güzeldi ama çok pahalı yapıyorlar be ya...Varsa orada bildiğiniz güzel bir büryan kebabı yapan yer, önerilere açığız :)


 Mahşerin Dört Atlısı; Perde pilavı - Ayran - Büryan kebabı - Sur tatlısı

Sonra bu kadar enerjiyle tekrar yürüyelim dedik. Hedef Yenikapı tren istasyonuydu ama daha sonra yolda karar değiştirip Avcılara gitmeye karar verdik. Tramvaya atlayıp önce Cevizlibağ, ardından da metrobüsle Avcılara gittik. Peki bütün bunlar ne içindi? Avcılarda Fatih beylerle buluşup PES 2012 turnuvası yapmak için...evet bazen son derece basit nedenlerimiz olabiliyor seyahat için ^.^

Fatih

Aksaray

Cevizlibağ

Avcılar

Yine Emir ve Hakan beyler

Rüzgaaaaaaar nereyeeee götür beni orayaaaaaaaa

Avcılar

Sonra turnuvamız bitti, yapacak iş kalmadı. Hakan beyle beraber Emir ve Fatih beyden ayrılarak metrobüs ile tekrar Florya'ya döndük ama bu arada Bu arkadaşı unutmuşum, beklerken buz kesmiş :P Biz de buz kesmeyelim biraz içimiz ısınsın diye kahve ve sıcak çikolatalarımızı alıp yürümeye devam ettik Hakan beyle

Mundar olmuş bu

Yerler buzzzzzzzzzz

Hava o kadar soğuk ki ezilen karlar çamur dahi olamıyor, buz kesiyor bildiğin


Ve Final
Eve döndüğümde otoparkta bu ufaklıkla karşılaştım. Kim yapmış bilmiyorum ama şimdiye kadar bundan daha tatlı bir kardan adam görmemiştim. Sanırım 20 santimetre falandı boyu. Ve kafamda o an bir şimşek çaktı! Kardan adam yapılmalı!!! Bakalım meteoroloji gece 3'ten sonra havanın coşacağı yönünde bilgi vermiş. Yarın sabah eğer etraf bembeyaz olursa Operasyon : Kardan Adam bir sonraki yazı konusu olacak :)


NOT: Kar güzel, güldük eğlendik ama herkes işin sonunda evine giriyor. Bir de evine giremeyenler var ve eğer gece hava cidden bozacaksa daha büyük sıkıntı var demektir. İBB'nin evsizler ile ilgili bir yardım hattı var sanırım ama numarasını bilmiyorum. Emin olmadığım bir numarayı da yazmak istemedim ama şöyle bir link mevcut. Eğer o konuda buradan bilgi paylaşabilecek biri varsa çok iyi olur kanaatindeyim. Şimdiden teşekkür ederim

30 yorum:

Hazel dedi ki...

ahahaha.
mundar olmuş harbiden çok güldüüm.
oha ya bizden de delileri varmış iki beyoğlunda yürüdük bişey sandık kendimizi yaaaaa.

çok tatlı bu kardan adam yaa :)
bak içimdeki kardan adam sevgisi yeniden geliyor galiba.
en son hababam sınıfı filminden sonra gitmişti.

http://galeri.uludagsozluk.com/31/erkeklerin-kardan-kad%C4%B1n-yapmas%C4%B1_117995.jpg

mesela böyle bişeydi.

bu arada arkadaşın gözleri negzel maviş maviş ^^

Laliş dedi ki...

Resmen benim yillarca yasadigim sokagin onunden gecmissiniz :D. Sokak adi gul sokak :) sen artik komsu Mr.E sin :D . Buryan ve perde pilav da bizim oralarin yani siirt'in yemegidir :) . Annem cok guzel yaar perde pilavi :). Canim cekmedi degil, cok ayip :D. Biz burda derslerde surunelim sen gez, hayat sana guzel valla :)

Joy dedi ki...

Oleytooo sabırla(!) beklediğime değdiii:D:D

Kar güzel de o rüzgar fena yapıyo yaa, kardan adama döndüm bugün.

Beykoz'da da tren olsuun yaaa. O fotoda ufak bir çığlık attım, süper ki^^

Sirkeci'de bir şey yokmuş harbiden. Babamı öğleden sonra işe gönderdik, bu manzara içimizi rahatlattı, teşekkürler araştırmacı gazeteci Mr. E..

Aç karnına tatlıııı. En süperi^^ Ama o yemekleri görmem hiç hoş olmadıı. Canım çektii insafsız Mr. E!

O evlerin olduğu fotoları da ayrı sevdim. Hele renkli kutu kutu olanlar^^

Avcılar kısmını zaten anlamamıştım demek PES içinmiş. Hiç şaşırmadım:D

O kardan adamı yirim. Evet bir ara biz de yapmalıyız. O zaman en güzel kardan adamı yapan kazansın:p

Mr.E dedi ki...

@Hazel yok donmuş o surattaki ifade bile kalmış öyle :)

bu "ben evde kalırım bugün yeaaa" modu birde :) Gezmeye çıktığımda işin boku çıkıyor :p

Kardan adam candır..yapmalı yapılmalı :)

son olarak mavi değil yeşil :P Hatta küçükken daha çok benzerdik millete kardeşiz derdik :)

Hazel dedi ki...

ben yanlış görmüşüm demek kii :/
ne güzel ya kaç senelik arkadaşlık bu böyle :)

Mr.E dedi ki...

@Laliş demedim mi?! :) Komşu Laliş ehehe :) Ayrıca ayıplayacağına teşekkür et....sana ev ortamı sağlıyorum ve tek aldığım sitem :)))

Mr.E dedi ki...

@Joy biliyorsun bunlar hep senin yüzünden... :) Artık bu bir savaş ve en iyi kardan adam kazansın!!! :)

Ayrıca yeri gelince bir muhabir, yeri gelince bir Vedat Milor oluyorum ve tek duyduğum "insafsız"....insaf :p

Mr.E dedi ki...

@Hazel ilkokul 3e gidiyordum tanıştığımızda...28-9= 19 sene olmuş :))))

Laliş dedi ki...

Oy kiyamam hemen de bozulurmus :). Kizma komsu, tebriklerimi sunarim sana :). O sokaklarda gecerken selamlarimi da ilet :D

Mr.E dedi ki...

@Laliş sağolasın komşu :)))

Hazel dedi ki...

vay bee.
:/ imrendim ne söyleyeyim.

Milena dedi ki...

Kıymet bilmek lazım dostum..cidden bak o kar dediğin şey nasıl bir nimettir.Allahım senelerdir bekliyorum şöyle lapa lapa yağsa koklasam,dokunsam,kardan adam nasıl yapılıyor denesem..çok üzgünüm şu an ve eziğim yani..:(
söyle kara biraz izmire uğrasın lütfen..
o yediklerin ne ya..aman diyim nasıl yeniyo onlar hiç tanışmıyoruz:)ayran hariç tamamen yabancıyım.Ama hoş??!!afiyet olsun diyip susayım bari..

Mia Wallace dedi ki...

amma yürümüşsünüz yahu ama değmiş ya. hem o kardan hakketen çok tatlı minnacık

Mr.E dedi ki...

@Hazel darısı senin de başına ;)

Mr.E dedi ki...

@Milena, bu sıkıntıyı bir nebze de olsa gidermek adına kar açısından şanssız olan bloggerlar için bir şey yaptım..umarım beğenirsiniz hepbiriniz ^.^

İzmir'e uğramıyor namussuz...bilirim..az kurmadım o hayalleri ben de okurken :(

Bu yediklerim de hiç Egeli değil farkındayım ama önemli olan farklılıkları öğrenip, tadıp, keyif almak değil mi zaten :)

Mr.E dedi ki...

@Mia bu dediğim gibi evden çıkmak istemiyorum dediğim halimle yürüdüğüm :)

O kardan adam da bana bugün için ilham verdi zaten ;)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

İnsanı evden zorla çıkaran dostluklar candır, kolay bulunmaz.
Gezme-görme-yürüme işi tamam da o yediğiniz yemekler bitirdi beni:))

Mr.E dedi ki...

Kolay bulunmuyor, çok haklısınız 20-25 senelik dostluklar bunlar :)

Ayrıca yemek konusunda her türlü provakasyon bu blogda itina ile yapılmaktadır :)

Jove dedi ki...

tipe bak hizaya gel ne ya? askdahfh ben bunu ilk defa duyuyorum ve niyeyse haykırarak güldüm aslkdawhkf ay blogunu özlemişim.

Mr.E dedi ki...

Bir de bunun "tipe bak çay demle" versiyonu mevcut o daha vahim durumlarda kullanılır :)

E gel madem arada, nasılsa burada duruyo blog ;)

7.oda dedi ki...

vay annasınııı, bu havada bu kadar yürümek! peh!
enerjinize de gücünüze de hayran olmamak elde değil!

Mr.E dedi ki...

Yolun hepsini yürümemiş olsam da teşekkür ederim :)

Yürümek iyidir ya. Herkese tavsiye ederim hatta buradan :)

Doğuştan Dalgalı Saçlı Kız. dedi ki...

hahah, bi gün istanbula gelirsem net beraber geziyoruz onu bil :D :D çok eğlendim :D

Mr.E dedi ki...

Sen gel gerisini ayarlarız ;)

emrilyo dedi ki...

emrilyo...
Kardeşim fuatpaşalının olduğu yerde yürümek en büyük zevktir.
Yemek yemek sadece bir virgül, önemli olan o günün dostluğunu beraber yaşamaktır. Bu arada balık ekmeği de ne zaman yapıyoruz tarih verin he.
Eren 19 geçti he ona göre.. Akşama da pes atsak mı ya

Mr.E dedi ki...

Doğru diyorsun,balık ekmeği bir gün yapmak lazım :)

Bu arada galiba haklısın 19'dan falza olmuş...hey gidi

Aslı dedi ki...

Ocak ta yazdığın yazıyı Ekim de okuyunca içim ürperdi, gidip üstüme birşeyler aldım o derece. Ekim dediğime bakma şu anda dışarısı yanıyo bildiğin Ağustos sıcağı var!
Şu sur tatlısını çok övmüşler neymiş bakiim derken bi baktım sen.Sen de pek övmemişsin ama neyse :) güzel diyorlar...

Yanlız sıcacık evde oturmak varken üşenmeyip çıkmışsınız ya helal yani. Hep yapmak isteyip te yapamadığım bir şeydir o. Yemez yani :) Hele o pencereden görünen uçuşan kar manzarası...
Bu arada kış ayını çok özlemişim...

Mr.E dedi ki...

Valla yazının bu kadar etkili olduğunu görmek sevindirici :) sıcak bir çay iyi gider şimdi :)

Ben çok övmedim insanlar yoldan çıkmasın diye yoksa kesinlikle gidip yenmeli :)

Bir de evde oturmak varken çıkmak...sen benim iglo denememi de görmemişsin demek ki :)))

Aslı dedi ki...

o zaman şu iglo linkini bi sıkıştırıver de okiim :) bloğu alt üst etmiim şimdi :) zaten bi tembellik çökmüş üstüme :)

Mr.E dedi ki...

Hava sıcaklığı nedeniyle bir mühendislik problemi yaşadım yarım kaldı ama o zamana kadar olanlar burada

http://budamigoldegil.blogspot.com/2012/02/cunku-kardanadam-yapmak-cok-sradan.html