24 Ocak 2012 Salı

Dişçi macerası ve sonrası

Bu hikayenin başlangıcı eskiye dayanıyor aslında, taaaaa Mardin'deyken bir sabah kahvaltıda zeytin yerken çekirdeğe denk gelmem sonucu dişimin bir köşesi uçmuştu. Böyle dişin diyagonal kesitini almış gibi gözüküyordu bakınca. İçeride vakti zamanında yaptırmış olduğum amalgam dolgumu böyle dünya gözüyle görmek heyecan verdiği kadar bir an evvel dişçiye gitmem gerektiği ile ilgili minik, afacan ipuçları veriyordu aynı zamanda ama ben dinledim mi? Tabi ki hayır.

Daha sonra bir gün kız arkadaşımla sinemadayken (Real Steel'di hatta film ^.^...gereksiz ayrıntıların hepsini de hatırlıyorum ileride kafa keşküle dönerse sebebi budur aha buraya yazdım) sakız çiğnerken sakızın içinde olmaması gereken sert bir şeyle karşılaşınca anladım ki amalgam dolguyu da söktüm. Bunu iyi biliyorum çünkü yine daha önce sakızla amalgam dolgu sökmüşlüğüm var. Bir yerde artık tecrübeli sayılırım bu konuda :) Peki bu dişçiye gitmem için ikna edici oldu mu....hayıııır ^.^

Ne zaman artık orası benim için sığınabileceğim bir yer haline geldi, dedim ki ben artık dişçiye bir gideyim. Bayağı bayağı Alien gibi oldum; ağız boşluğumun içinde başka bir boşluk falan.. Tabi bu kadar uzun zaman sonra gidince önce bir kanalları tedavi etti dişçim, sonra vakit kalmadı diye geçici dolguyu yiyip eve döndüm. Sonraki hafta bir şekilde Mardin'e gitme ihtimalim var diye geçici dolguyla da dolaştım fazladan bir hafta. Dişçiye bir sonraki gidişimde geçici dolguya bakmam gerekenden daha iyi baktığımı öğrendim :D "Diğer tarafınla çiğne çok yüklenme" diyince dişçim ben biraz abartmışım. Geçici dolguyu kaldırdık tam dişi kapatacak o da ne? Dişin arka yüzünde başka bir çürük daha! Zaten ön yüzünde başka bir çürüğe de müdahale etmişti yine, en son baktı dişte hayır kalmadı dedi buna kaplama yapalım. Dedim hay hay. Demez olaydım. 

"Kaplama yapacaz ama..." dedi. (İşte en sevmediğim durum bu. Bir şeyi söylerken arada "ama" kullanıyorsan sonunda kesin boktan bir şey gelecek demektir) Dedim "evet?". Dedi "Senin diş etin dişin sağlam kısmını kaplamış, sana bir operasyon yapmamız lazım" Son derece havalı bir şekilde "Tamam abi, eğer bu gerekiyorsa yapalım" dedim. Neticede lokal anestezili bir operasyon olacak...Bozar mı anadolu çocuğunu..Anestezisiz kulak deldirmiş adamım ben!! (Kendi tırnağımı çekmeyi hiç anlatmıyorum). Bir hafta da onun için, ama bu sefer yeni, geçici dolguyla kaldım mı ben.

Ve bugün sonunda geldik operasyon gününe. Saat 10.00'da mı yoksa 11.00'de mi olacaktı hatırlamayıp, telefon etmeye de üşenince 10.20'de dişçideydim ki bu İstanbul için saat 10.00'da dişçide olmak demekle eşdeğer :) Beklerken dişçimin birinci sınıfa giden oğluyla da tanışmış oldum. Tatilde olunca babasını ziyarete gelmiş, beraber ödev yapıyorlardı. Ödevini  kontrol ettim (ilkokul çocuğunu çalışmak için gazlama yöntemleri dersi, 3.bölüm). Bu arkadaş tabi 10 dakika sonra sıkıldı. Onu izleyip vakit geçirirken benim operasyonu yapacak uzman da geldi. Ben gittim kuruldum koltuğa (sefa pezevengi mode on) dedim iki sorum olacak. "Buyrun" dedi. Dedim 1- Bu operasyon fiziksel hareketlerimi kısıtlar mı? Koşmamda etmemde sorun olur mu? 2- Ne zaman bir şeyler yiyip içebileceğim yine? İlk soruma "Bugün koşmanızı önermiyoruz tabi" diye cevapladı. Dedim bugün değil ama yarın maçım var ^.^ İkincisi için de dedi ki uyuşukluk geçmeden yemeyin bir şeyler sonra yanağı, dili falan parçalıyorsunuz uyuşukluk geçince farkediliyor, en iyisi anestezinin etkisinin geçmesini bekleyin diyip, beni ikna etti :))) Bu esnada da hayatımda duyduğum en ilginç iltifatı duymuş oldum; "Diş etleriniz ne güzel, ne sağlıklı" :)

Dişçiden ağzımda dikişlerle çıkınca dedim ki okula gideyim. Tez hocam "sürekli konuşuyorsun biraz da bir şeyler görsek" diyor bu aralar. Dedim tamamdır!! Hazır elimde gösterebileceğim malzeme var ve konuşamıyorum, bundan güzel gün olamaz okula görüşmeye gitmek için ^.^ Ama ufak bir detayı atlamışım, bu hafta tez jürileri var ve okulda kimseyi bulmak mümkün değil. Ben de malzemeyi asistan arkadaşa bırakıp çıktım.

Sonuç; ağzımda dikişler mevcut. Haftaya gidip aldıracağım. Geçici dolgu hala ağzımda. Üç hafta sonra kaplama yapılabilecek hale gelecek dişim. Yarın akşam ayarladığım bir halısaha maçı-buluşma var ki buluşacağım insanlar benim çocukluk arkadaşlarım, abilerim. (Aralarında 24 yıllık arkadaşım var, evet o kadar yaşlandım kıh kıh kıh) Her ortamda futbol oynamıştım, ki ayak parmağımı çatlatıp devam etmeye çalışmam buna dahil, ilk defa ağzımda dikişlerle oynayacağım bakalım ne olacak :)

Mutlu kalın

Not: Uzun zamandır böyle kişisel bir şey yazmamıştım, hamlamışım. Buraya kadar sıkılmadan okuyanlar arasında yapılacak çekilişle birinizi alnınızdan öpeceğim :)))

30 yorum:

Milena dedi ki...

okudum valla:)ama beni çekilişte es geçsen de olur..heheh
geçmiş olsun.4 yirmiliğimide ameliyatla yarıp almışlardı bilirim ondan fenadır ya..
bi daha da bu kadar geç gitme ama yoksa genç yaşta takma diş takarsın:)

Mr.E dedi ki...

Hahaha çekiliş zaten olmayacak bütün yorumlar yanıma kar kalsın ooh ohh :P

Valla bir yirmiliğimi çektirdim, diğerleri duruyor hala, şu koda adını "geçici dolgu" koyduğum dişim hallolsun onlara da sıra gelecek sanırım :)

Valla artık takma diş olursa da altın diş olsun diye uğraşırım en azından havalı durur :P

Joy dedi ki...

Huuuh bu mu uzun yazııı??? 5 dakikada bitti bee:D

Hep böyle yaz bundan sonra evet eğlendim çok:D

Yaa herhalde bir 4 senedir kırık dişim için dişçiye gitmiyorum. Onun da durduk yere ortadan ayrılacağı tutmuştu. Ben de artık arada düşünüyorum, gitsem iyi olacak diye:D

Neyse geçmiş olsun, inşallah suratının ortasına bir top yersin de görürsün gününü. Otur kenarda izle maçı, zedelisin artık sen:D

funda dedi ki...

Sıkıcı yazmamışsın kendinle arandaki ilişkiyi sevdim :D
Dikkat et ama yine de sağlık bu ihmale gelmez :)

Deja Vu dedi ki...

Hahahhh :):) Vallaha bende okudum sonuna kadar,:):):)
Bak şimdi benim acayip derecede Dişçi fobim var..Küçükken annem dişlerini yaptırırken beni aldı götürdü..Şu kızcağızın dişlerini de temizleyelim diye..yaşımda 9-10 falan..Neyse adam oturttu beni koltuğa , aldı eline o zırlayan vahşi makinayı…Harala gürele..Bak anestezi veya uyuşturmaktan bahsetmedim farkındaysan..Üzerimde beyaz bir bluz vardı…Oldumu kıpkırmızı kan..Öyle korkmuştumki ..O gün bilinçaltı tarihime altın harflerle yazıldı dişçi fobisi ….:):):)

Mr.E dedi ki...

@Joy Uzun arkadaş uzun! Foto yok diye çabuk sürmüştür :)

Böyle yazmak için evden çıkmam gerekiyor, tez nedeniyle ev kuşu oldum ondan belki de yazmıyorum

Dişçiye bir ara git ondan sonra ağrısı çok oluyor müdahale sonrasında ama sen bilirsin tabi yine de :P

Zedeli medeli bu maç yapılacak o kadar!!!

Mr.E dedi ki...

@Funda yorumunu okuduktan sonra aklımda beliren ilk şey "Narsist şizofren" oldu hatta bundan bir yazı konusu çıkar :)))

kötüye bir şey olmaz iyiyi de Allah korur ;)

Mr.E dedi ki...

@Deja Vu Demek ki yazdıkça okunuyormuş...hmmmm :)

Dişçiden korkulmaz be ya :) Fobinin üzerine üzerine git bir şeyin kalmıyor sonra ;)

funda dedi ki...

hahah :D
o zaman en kısa zamanda narsist şizofren başlıklı yazını bekliyorum meraklandım :)

Missbone dedi ki...

Ya sen bu yazıyı benim psikolojimi bozmak için mi yazdın arkadaşım? Ben her cümlede.
'Hımm benim arka dişim çürük.'
'Hımmm arkadaki dişim o kadar çürüdü ki sanırım operasyon şart.'
diye diye triplere girerek okudum.:(

Bu arada çekiliş için şart yok mu? Bu yazıyı twitter'da paylaş falan? :D
Ben hakkımı benden güzel kızlara devrediyorum bu da sana hediyem olsun.:D

Mr.E dedi ki...

Psikolojini bozacağıma dişçiye git daha iyi :P kıh kıh kıh

Çekiliş mekiliş yok kaldırdım onu.
Onun yüzünden kız arkadaşımla aram açılacak bu gidişle, kimseyi öpmüyorum :D

Hazel dedi ki...

hahah yaladım yuttum bee.
uzunmuşmuş.
gerçi laf ediyorum ama ben de uzun zamandır uzun yazı yazmamış bulunmaktayım.( bu da böyle uzun bir yorum olsun)
ahaha sefa pezevengi mode asfdadsf
o değil de dişçiden çıkamamışsın ne bu hal ya.
bne olsam iptal ederdim maçı :( top mop gelir mazallah.

diş etlerimin sağlıklı olduğunu hiç söylemediler bana ağlayayım mı :'( kıskandım. Dişlerimin güzel olduğunu söylerler ben de mutlu olurum genelde ama dişetlerime hiç değinmediler.
Gerçi bir senedir falan da gittiğim yok doktora B)

ARTIK BÖYLE YAAZ.
OKUNACAK BİR ŞEY KALMAMIŞ YA.
VALLA KEPS LOK AÇIK YAZIYORUM O DERECE ATARLIYIM BU KONUDA. BEN YAZI İSTİYORUM ARKADAŞ.OKUYAMADIĞIM GEÇMİŞ AYLARIN ACISINI ÇIKARMAK İSTİYORUMM.

Mr.E dedi ki...

Yaz sende böyle bak bu da sana ilham olsun ;)

Ayrıca dün o maçı yaptık! Hem de yağmur altında!! Eğer bir şey olacaksa haftasonu buradan ağlarım bühühüü diye :D

Dişlerimin güzel olduğunu da bir yerden duydum sadece ama diş etlerime iltifat almamıştım enteresan oldu :)

Atar yapma, saygılarımla :P

Hazel dedi ki...

hahah :D tamam tamam sustum.
ama iyi ki bişey olmamış neyse olduysa da geçmiş olsun artık .d
zaten erkeklerin karda kışta halı saha maçı yapmasını hala anlamlandıramıyorum.

Mr.E dedi ki...

Yukarıda yazmıştım, tekrarlıyorum;

Kötüye bir şey olmaz, iyiyi de Allah korur :)

Anlamlandırılabilir olduğunu nereden çıkarttın ki? :)

Hazel dedi ki...

neyse öyleyse ben gidiyorum :)
biyerden çıkarmamıştım canım yani, sadece kendi düşüncemi söyledim.

Mr.E dedi ki...

Atarlı ve alıngan genç :P

Hazel dedi ki...

okuyom be yea.
o değil de ben gencim evet sen yaşlanıyorsunn

Mr.E dedi ki...

ve bundan son derece memnunum ^.^

Hazel dedi ki...

:( tamam aldım ağzımın payını.
ama çok üzerime gelmedin mi ağabeey.

Mr.E dedi ki...

Olabilecek en sevimli halime yorum yazıyorum ama yine olmuyor yine olmuyor :(

Tamam tamam geçti bir şey demiyorum ;)

Hazel dedi ki...

ahaha kımpfs ( demeyeyim demeyeyim diyorum ama tutamıcam sdadlkf) EN TATLI HALİN BU MU ! askdfj
Vay arkadaş, batmış bu dünya ya :(

ehe tamam tamam geçtiyse sorun hihi.
sen bi yeek yap da gençlere güzel örnek ol biz de yapalım bakarak ^^

Mr.E dedi ki...

yeek derken yemek sanırım o? Şair burada bize yemek tarifi istediğini mi söylüyor?

francesca mckennitt dedi ki...

Diş mevzusu feci.. Yarın 20likler yüzünden operasyon geçirecek birisi olarak seni en iyi anlayanlardan biriyim şuan. Uff:(

Mr.E dedi ki...

Sıkma canını, 2 gün zor sonrası kolay geçiyor ;)

Hatta benim kalan 20'likler arasından düzgün çıkanı olursa kolye yapmak gibi bir niyetim var dişi, böyle de değerlendirebilirsin durumu :)

francesca mckennitt dedi ki...

:)) O dişleri nasıl taşıyacağız boynumuzda, kızılderili işi tam :)

Hazel dedi ki...

ayneeen.
evet yemek tarifi istiyoruz.
^^

Mr.E dedi ki...

@Fran aynen öyle ;)

Mr.E dedi ki...

@Hazal en kısa zamanda, bakalım ne yapacağım :D

Hazel dedi ki...

bekliyoruz ^^