12 Aralık 2011 Pazartesi

Mr.E mutfakta #4

Bu sefer deli işi bir tarifle beraberiz. Mantar ve tavuklu fırında makarna yapacağız ama alışılmışın biraz dışında olacak. Önce makarnamızın seçimiyle başlayalım;



Bu makarnayı haşladıktan sonra ilk deli işi kısmıyla tarife başlıyoruz. Haşladığımız makarnaları borcama diziyoruz.




Daha sonra sırasıyla mantarlarımızı yıkayıp küçük küçük kıyıyoruz, tavuklarımızı küçük parçalar halinde kesip onu da kıyıyoruz. Daha sonra krema ve süt ile karıştırıp tavuklar pişene kadar pişiriyoruz. Bu karışımın makarnalarımızın içine karışmasını istiyoruz o sebeple bu karışımı daha sonra bir de mikserden geçirip iyice akışkan hale getiriyoruz. Azar azar, yaya yaya bütün makarna sosu iyice emene kadar karışımı yayıyoruz.





Karışımı en son fırınlamadan önce de üzerine kaşar rendeliyoruz. Fırında kaşarın üzeri kızarınca artık dışarı alabiliriz demektir makarnamızı. Afiyet olsun ^.^




29 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

bu makarna çeşiti barillanın en sevdiğim çeşitlerinden biri. aşırı doyurucu oluyor kocaman oluyor.
ellerine sağlık

Mr.E dedi ki...

Valla ben de çok beğendim, soslu yapılacaksa süper seçim makarna olarak :)

funda dedi ki...

şu "Azar,azar,yaya yaya" bölümünde tarifi senden dinlemek eğlenceli olurdu :) şimdi sen bu makarnayı kaç derecede kaç dakika pişirdin? muhtemelen ben yapsam o kaşarlar kaskatı olacağı için tüm püf noktaları alalım lütfen :) bir de acayip merak ediyorum o makarnalar tabaktada dikine durabildiler mi? son bir sorum daha var,bizim anneler makarnayı önce azıcık haşlarlar sence bu bir seçenek mi? umarım yemekte misafirin vardı!!! bunların dışında mükemmel görünüyor ellerinnee sağlık, midene afiyet:)

francesca mckennitt dedi ki...

Ama uzun sürüyo yine de ya, böyle atıştırmalık makarna değil bu :) Çok leziz duruyor orası da ayrı da :)

Gonca Çakıcı dedi ki...

Mantar ve kaşar yemeyen biri olarak benım bile ağzım sulandı :))

Mr.E dedi ki...

@Funda insan o kadar zamandan sonra gözünün önünde canlandırıyor değil mi mimikleri falan :D Valla fırın 160-180 derece civarıydı bir 10 dk kadar kaldı fırında, orta rafta ve turbodaydı fırın bütün detayları yazacak olursam, hatta bir ara bir köşesi kızardı, diğeri kızarmadan kaldı da döndürdüm tepsiyi. Tabakta dikine durmadılar tabi ama mesela o tavuklu sosun içine kaşar rendeleseydim durma şansları olurdu gibi geliyor. Bu arada makarnalar borcama dizilmeden önce haşlanıyor zaten. Öyle kutudan çıkarttığım gibi koymadım makarnaları merak etme :) Yemekte annem ve babam vardı :D Sağol, darısı senin ve abinin midesine diyorum :D

Mr.E dedi ki...

@Fran diyorum ya zaten deli işi diye..çok temiz bir 2 saatimi aldı oradan hesabını yap sen :)

Mr.E dedi ki...

@Gonca hoşgeldin :) Teşekkür ederim ^.^

Valla mikserden geçirince mantar tadı belli belirsiz bir hale geliyor zaten, tavuk daha baskın hale geliyor. Bunun yerine sen kıymalı bir sos yapıp üzerine beşamel sos dökebilirsin öyle de çok güzel olacağına eminim böylelikle mantar ve kaşardan tek hareketle kurtulmuş olursun :)

Joy dedi ki...

Yuuh harika gözüküyo. Kardeşime söyliyim de yapsın bana :D

K.C.S. dedi ki...

Makarnayı pek sevdiğim söylenemez fakat canım makarna istedi şu anda (:

Mr.E dedi ki...

@Joy bence sen de yaparsın :)

Mr.E dedi ki...

@K.C.S demek ki tarif başarılı :D

Hayal Meyal dedi ki...

inanmıyorum, geçen gün aldım bundan. Ama yapmaya üşeniyorum. Gel bana d a yapsana aynısından :(

crazywomanrosemary dedi ki...

YAFU ! Resmen börek gibi olmuş tarifin..Tavuk mantar ikilisi hastasıyım..kaşarla hiç yapmamıştım deneyeyim :)

Mr.E dedi ki...

@Hayal meyal ben balık tutmayı gösteriyorum burada hadi mutfağa marş marş :D

Mr.E dedi ki...

@CWRM tabağa alınca makarnaya dönüyor merak etme :D En kısa zamanda seni de mutfağa alalım :D

HerbiRenk dedi ki...

ben bunu yaparım ama malzemeleri robottan geçirmem:)) eline sağlık

Mr.E dedi ki...

O zaman makarnanın içine dolmama ihtimali var ama :)

Lô - Lâ dedi ki...

Lezzetli ve pratik gorunuyor, ellerine saglik : )

Mr.E dedi ki...

Sağol ^.^ Deneyeceksen, kolay gelsin :)

Lô - Lâ dedi ki...

olmadi olmaz : ))
ben mutfakta katha olmazz..

Mr.E dedi ki...

Aaaa olmadı şimdi hakikaten :D

Joy dedi ki...

Mim mim mim mimin var:D

Hazel dedi ki...

tanrımm...
istiyorummmm.
yapacağımmm... kimse tutamaz beniii.

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin :) Yap tabi :)

arya in neverland dedi ki...

lanet olsun mr E çokkk canımı çektirdin :)

Mr.E dedi ki...

Lanet olsun dostum!! Afiyet olsun!

Kuul'umsu Kadın dedi ki...

Şu an çok feci yutkundum sayın mr E!
leziz görünüyo! ofiste mutfak yaratıp aynısını yapmak istiyorum! neyse.. burda yapılmışının fotoğrafı var bununla idare edicem artık :)

Mr.E dedi ki...

Ben elimden geleni yapıp, yol gösteriyorum. Geri kalanı senin bileceğin iş :D