5 Kasım 2011 Cumartesi

Bu bir yardım isteğidir!!

Herkese merhaba,

Henüz kesinleşmemekle beraber, mimarlığın tartışılacağı bir televizyon programına, yine ne kadar süreceğini bilmediğim bir zaman dilimi boyunca katılma ihtimalim ortaya çıktı. Bu süre zarfı içerisinde aktarabilmek adına sizlerden bir ricam olacak.

Meslektaşlarım'dan;

Bana aklınıza gelen, meslekle ilgili sıkıntılarınızı yazabilir misiniz? Ama bu sıkıntılardan kastım çalışma saatlerinin çokluğu ya da para alamamak değil. Bunlar dışında mesleki olarak ne gibi problemlerle karşılaşıyorsunuz?

Mimar olmayan büyüklerim, dostlarım'dan;

Bana "mimarlık" denince olumlu ve olumsuz olarak aklınıza ilk gelenleri yazabilir misiniz?

Vakit ayırdığınız için şimdiden teşekkür eder, herkese iyi bayramlar dilerim

11 yorum:

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Abim mimar..Ne zaman telefonda konuşsak.."Şantiye çok yorucu toz toprak içinde kaldım" der..Ve çalışma şartlarının zorluğundan yakınır:):)

Mr.E dedi ki...

Süpersin! Ciddiye alıp cevapladığın için de teşekkür ederim :) Peki abin dışında senin aklına gelen olumlu ve olumsuz şeyler nedir? Mimarlık denince aklına ne geliyor?

Gulcin dedi ki...

Mimarlikta sifrdan bir sey yaratmanin verdigi buyuk bir tatmin olacagini dusunuyorum. Ama bir yandan cizdiklerinin hayata gecirilmesinde senin disinda pek cok farkli etken olacagindan stresli bir meslek olabilecegini de dusunuyorum. Mimarlik denilince her ne kadar aklimiza cizimler, hesaplamalar geliyor olsa da ben aklimda mimarlari hep santiyelerde ustalarla konusurken belki de biraz stres icinde hayal ediyorum. Ama yetenegim birazcik yetenegim olsaydi o hayal ettigini kagit ustunde gorebilme, sonra yavas yavas dumduz bir alanin senin hayal ettigin hale gelmesini gorme adina mimar olmayi cok isteyecegimi biliyorum.
ihtimaller gerceklesirse programda basarilar!

Mr.E dedi ki...

Çok teşekkür ederim! :D

Bu arada güzel çizim yapmak ise yetenekten kastın, buna gerek yok o yüzden bunun bir bahane olmasına izin verme, çok çalışarak da düşünmeye yetecek kadar çizim yapabilir herkes :)

Adsız dedi ki...

mimar değilim ama inşaat mühendisi olcam kısa zaman sonra umarım.bi kaç yıl iş tecrübem var mimari projeler üzerine çalışmıştım.
Bence en önemli sorunlardan biri ,işverenlerin;mimarların yaratıcı birey olduğunu unutup görev adamı olduğunu düşünmesi.Etrafıma baktığımda;yapılarda özgünlük adına hiçbir şey yok.Mimarlar o kadar tasarım eğitimi alıyor ama hangisi o bilgilerini,yaratıcılıklarını piyasada kullanıyor merak ediyorum.

Mr.E dedi ki...

Çok haklısın ne yazık ki

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Bak sana önemli bir bilgi..Bugün ziyaretlerine gittik..Mimarlıkta ev yapmayı yemek yapmaya benzetti..Ve dediki.."Sen şimdi yemek yaparken yağını soğanını, baharatını, etini veya sebzesini bir tarif eşiliğinde koyuyorsun ve nefis bir yemek oluyor..Bizim işte buna benzer , sen tarifine göre yapmak isterken biri gelir bu sıralamayı veya karışımı bozar ve hoş olmaz " dedi..Bilgine..:):):)

Mr.E dedi ki...

Hahahah çok sağol, aynı şeyleri ben de düşünüyorum o konuda. Hangi malzemenin neyle daha lezzetli olacağını da bilmek lazım ki sonra portakal reçelli, ayvalı kaz ciğeri gibi garip yemekler ortaya çıkmasın :)

francesca mckennitt dedi ki...

Öncelikle tebrikler monsieur :)

Vallahi mimarlık deyince aklıma hep uykusuzluk geliyor. Bir de, genellikle tesadüfen bu bölüme düşen yok gördüğüm kadarıyla. Genellikle bölümüne aşık insanlar oluyorlar, o yüzden gözlemlerime göre mimarlar zeki, yaratıcı ve de idealist insanlar :)

Mr.E dedi ki...

Uykuuu biraz uykuuuuu bütün isteğim buyduuu :D

Valla sevmeden okursan dünyanın en büyük işkencesi olmaya aday bir bölüm o açıdan haklısın :)

crazywomanrosemary dedi ki...

Henüz gördüm..Geçen aylarda Kadın mimarların bulunduğu bir toplantıya davetliydim.Dernek başkanı arkadaşım olur.Kadın Mimarların mesleki uygulamalardaki zorlanmalarının dışında sırf kadın olmalarından kaynaklanan ötekileştirme tarzı ayrımcılığın son günlerde daha öne çıktığı konusundaki şikayetleriydi.Yani Kadın Mimarların
sorumluluk alma konusunda aşırı istekli olamalarına karşın sözüm ona kibarlık adı altında arka plana
itilme çabalarını bertaraf etme çalışmalarını içeriyordu.