14 Ekim 2011 Cuma

Binalar nasıl okunur?



Bugün biraz vakit geçirmek için Yapı Endüstri Merkezi'nin Beşiktaş'daki kitapevinde başka bir kitap almış ödeme yaparken kasanın yanında bu kitapla karşılaştım. Özellikle mimariye amatör de olsa ilgi duyan, bulmaca çözer gibi binaları inceleyen, mimarlık oku/yan/maya yeni başlayan/muş ve daha çok şey öğrenmek isteyen herkese tavsiye ediyorum. Yapı tiplerinden başlayıp, yapı elemanlarının karakteristik özelliklerine doğru giden bir yapısı var. Ben 27.50 TL ödedim ama internetten ararsanız daha ucuza da bulabiliyorsunuz sanırım. İyi araştırmalar ^.^

12 yorum:

ayl-in dedi ki...

sevdim! :)

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Olabilecek miyim Dr? -mimar olabilmekten bahsederken-

Mr.E dedi ki...

@Aylin sen işini biliyorsun :D

Mr.E dedi ki...

@Umut neden olmasın ;) ama sakın şöyle de anlaşılmasın; bu kitap kimseyi mimar yapmaz tabi :)

At Yarışındaki Eşek dedi ki...

Tabii yapmaz! Ben bunu almayı da düşünmüyorum Master! Önce sınavın hakkını veriyim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Ne güzel mesleğini seviyor olman :)

memento mori dedi ki...

Bu kitap bir inşaat mühendisi adayının da işine yarar mı peki Mr. E?

Mr.E dedi ki...

@Umut yürü be demek istiyorum izninle :D

Mr.E dedi ki...

@Fran sevesem çekilir gibi değil

Mr.E dedi ki...

@MM tabi ki, içinde aynı zamanda kemer, tonoz, kubbe gibi bölümlerin karakteristik özelliklerini de vermekte. Tabi ki statik hesaplar ya da çekme-basınç dayanımları hakkında bilgi vermiyor ama eğer hesap dışında da binalarla ilgiliysen ve binada karşılaşacağın strüktürün karakteristiğini bilirsen, getirebileceğin önerilere faydası olabileceğini düşünmekteyim :)

memento mori dedi ki...

Çok güzel anlamış bulunmaktayım, teşekkürler sevgili Mr. E :)

Mr.E dedi ki...

@MM rica ederim ^_^