3 Eylül 2011 Cumartesi

Mr.E mutfakta #3

E-vet sevgili gönül dostları...Uzun zaman olmuştu mutfağa girmeyeli. Nitekim bu sefer yemekten ziyade makarna için sos yaptım ama sanmayın ki sıradan bir sos! Ortadoğu ve Balkanların en tehlikeli sosuyla karşı karşıyasınız sevgili izleyiciler. Kendisine huzurlarınızda "Mr.E sosu" adını veriyor ve tarifimize geçiyorum;


Öncelikle malzemelerimizi verelim. Bir kutu istediğiniz çeşit makarna, iki kutu krema, bir kutu domates püresi, bir kutu ton balığı, bir kutu mısır ( Ton balığı ve mısır hemen hemen aynı miktarda olursa iyi olur) ve bir paket en küçük boy patates cipsi. Dileyen isterse içine tane veya toz sarımsak da ekleyebilir tamamen tercih meselesidir.



Patates cipsi ile ilgili detayımızla başlayalım önce; cips paketinin ağzını açtıktan sonra paketi avuçlayarak cipsleri resimdeki boyuta gelene kadar paketi hunharca hırpalıyoruz. Sonuçta istediğimiz boyut yukarıda gözüküyor



Daha sonra önceden de belirttiğim gibi ilk olarak ıslak malzemelerimizi karıştırıyoruz, tencereye ilk önce kremalarımızı boşaltıyoruz



Daha sonra da domates püresini, ve ikisini aşağıdaki renge gelene kadar iyice karıştırıyoruz. (Üstteki fotoda bir yerimi ya da birini kesmedim, arz ederim)



Önemli not: malzemeleri karıştırırken ocağımız yanmıyor. Malzemeler soğuk karışacak




Daha sonra mısırı, patates cipsini ve ton balığını sosumuza katıp, bulamaç haline gelene kadar karıştırıyoruz


Sonuç olarak böyle bir şey çıkması gerekiyor ortaya. Daha sonra malzemelerin hepsini birbirine kattıktan sonra sosun altını yakış kısık ateşte karıştıra karıştıra ısıtıyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken eğer diş sarımsak ekleyecekseniz daha önceden biraz haşlayıp sarımsağın yumuşamasını sağlamanız gerekmekte, yoksa toz sarımsağı daha sonra sosun üzerine serperek de yiyebilirsiniz.



Afiyet olsun


Sonradan akla gelen not: Makarnayı haşladıktan sonra hafif bir sudan geçirmek yeterli, zira sos yeteri kadar yağlı olduğu için makarnayı tekrar yağlamak gereksiz olacaktır.

21 yorum:

particle dedi ki...

nimet hakkında böyle konuşmak istemezdim ama bi köşede kusucam sanırsam ben.
Cips, krema, ton balığı... nasıl yaa.. yeniyo mu bu:D

Mia Wallace dedi ki...

sonuç olarak sarımsak sosu kesin katılmalı bence. öyle harika oluyor.

ellerine sağlık :)

Mr.E dedi ki...

@Particle hayatında yediğin sosları bir kenara koy bunu da diğer tarafa, o kadar iddialıyım :)

Mr.E dedi ki...

@Mia ya ne bileyim kimi sevmez, kimi yiyemez o yüzden ayrı tuttum yoksa ben katıyorum, affetmem :)

particle dedi ki...

Bak sarımsak varsa hele hiç yanaşmam. Yaa cips olmasa gene ık mık eder yanaşırdım da.. fazla karışık, korktum:D

Mr.E dedi ki...

Mia bak sarımsak yemeyen çıktı işte :D

Korkma dene, bir tadına bak. Beğenmezsen gel yüzüme tükür :)

Laliş dedi ki...

İnsanlara ölümün kolay yollarını öğretmemelisin Mr.E :P Mr.Ecel olma başımıza :D. Ahaha Şaka bir yana tonbalığı olmasa olurmuş =). Ben bir mutfağa gireyim de gör sen :P.

Mr.E dedi ki...

Olmazsa olmaz hayır! bu ne arkadaş 8 yorum oldu sürekli malzeme eksiltiyoruz içeriden aaaa :D

Missbone dedi ki...

cips? Tonbalığı? Makarna? değişik tatlara kapalı biri olarak,onu yemem için ölmem gerekir. Ama zaten sen de buyrun birlikte yiyelim demedin. Sorun yok o zaman ^^

Feli Jo dedi ki...

O bıçak ne o bıçak? :) sofra kurma düzenini bilirim gibi bir şey mi o öyle ? :p kıskandım yemek blogum var diye :D

Laliş dedi ki...

Ama niye bağırıyorsun ki aaaaa :D. Tamam eksiltmee :D.

Mr.E dedi ki...

@Missbone füzyon mutfağına kapalı gördüm seni....saygı duyarım :)

Mr.E dedi ki...

@Feli bence otur sen de tarif ekle ben de seni kıskanayım :)

Mr.E dedi ki...

@Laliş tamam bağırmıyorum...BEN SAKİNİM!! ^_^

Feli Jo dedi ki...

Aaa ekleriz ne var yani? En son Fajita yapınca insan yorulup ara veriyor ister istemez :p

Mr.E dedi ki...

Fajitasyon yapma bana :D

Feli Jo dedi ki...

Ooo pardon efenim geri çekiliyorum :D

HerbiRenk dedi ki...

ton balığı sevseydim deneyebilirdim:)onun yerine haşlanmış tavuk koysam nasıl olur acaba?

Mr.E dedi ki...

Valla tavukla hiç denemedim o yüzden olmaz diyemem, ha bir şeye benzemeyebilir de o yüzden olur da diyemem :)

crazywomanrosemary dedi ki...

ama yedikten sonraki durum..? afiyet olsun..:)

Mr.E dedi ki...

Yedikten sonra da herşey yolunda :)