13 Ağustos 2011 Cumartesi

Playlist 17

Bu sefer playlistimizi Sezen Aksu'ya adıyoruz efendim. Özellikle de sözleri kendine ait parçaları paylaşacağım. Aslında bu listeyi yapmak çok zor olacak çünkü 10 parçaya nasıl düşüreceğim bütün şarkıları, nasıl seçeceğim bilemiyorum..

Mesela bir kısım parçaları seçerken diğerlerine el gibi muamele etmek yazık olacak. "Yok öyle güz gibi soğuk olma güz ayrılık taşır" diyor mesela parçada. Biz bu kasveti bir kış masalıyla dağıtalım mesela. Ya da vazgeçtim, dağıtmayalım bu melankolik havayı. Yalnızlık senfonisi süslesin kasvetimizi, zalimlere karşı kaybettiklerimizin yasıyla(*) isyan edelim. Sarışın Firuze'miz gelsin aklımıza. "Kadınım gülsenümse" diyelim yüzüne karşı. Yüzünü kaçırsın," bir çocuk sevdim desin, masum değiliz desin, seni aldattım " desin. "Seni kimler aldı ellerimden" diye isyan edelim. "Tüm sorumlusu sen ve kaybolan yıllarım" desin. Sen tam bir şey söylemeye niyetlenirken de "başka bir şey söyleme, söz bitti" diye sustursun seni. "Git ve benden kalan herşeyi yak" desin. "Gidemem" de sen de kahpe kadere isyan edercesine. Büklüm büklüm saçlarını savurup kalksın masadan, "o zaman ben gidiyorum" desin. "İkinci baharımı yaşamak istiyorum" desin ve seni orada bırakıp çekip gitsin, ardında İstanbul İstanbul olalı karşılaşmadığı kadar büyük bir kederle...

Evet listeyi yaparken olay biraz hikayeye dönüştü farkındayım, listeyi 10 şarkı ile sınırlayamadım bunu da farkındayım ama bence güzel oldu, hı hı evet ^.^

(*) Yas; Sezen Aksu'nun, Uzay Heparı'nın ölümünün ardından yazdığı ve yapılan bir röportajda neden kendisinin seslendirmediği sorulduğunda "mümkün değil, söyleyemem" diye cevap verdiği bir şarkıdır. Benim için de bu listedeki en güzel parçadır kendisi, belirtmek istedim, arz ederim :)


19 yorum:

Antandre dedi ki...

ya da bu kızı yeniden büyütsün, kor ateşlerde yürütsün filan (:

Mr.E dedi ki...

Değil mi :) Hangisini yazsan diğerlerine haksızlık oluyor böyle bir liste yapınca :)

Antandre dedi ki...

aynen aynen. tam da adamını seçmişsin şarkılarını eleyecek :D

Mr.E dedi ki...

Bunca zaman yapmadığım ayıp bence :)

crazywomanrosemary dedi ki...

senin müziğin sezen e 10 bastı walla..:))

Mr.E dedi ki...

Abov! deme öyle müzik perileri musallat olur ikimizi de :D

francesca mckennitt dedi ki...

:)
Dinlememiştim, dinleyeyim o zaman yas'ı.

Mr.E dedi ki...

Dinleyin, dinletin efendim :)

crazywomanrosemary dedi ki...

şşşht! sakın aramızda kalsın..aslında Sezen'i sevmediğimden değil..ama enerji veren müzik dinlerken..işte di mi ya..? :)

K.C.S. dedi ki...

Yas ne içli şarkıdır öyle...

bayan mikrop dedi ki...

yemin billah tebrik edicem seni.
bu listeyi oluşturmak kadar zor bir olaya girişmek her yiidin harcı deeil.

okumak bile yorucu yaratmasını düşünemiyorum vışşşşşşşşşşş

Mr.E dedi ki...

@CWRM tamam anlaştık aramızda ;)

Mr.E dedi ki...

@K.C.S çok fenadır, iç burkar

Mr.E dedi ki...

@Mikrop sanırım öleceğim, senden de övgü aldıysam garanti sonum yaklaştı, ölmeden önceki son iyilikler bunlar :)

Lô - Lâ dedi ki...

Eskiler guzel, yeniler mwah

bayan mikrop dedi ki...

abartma okdr.
cadoloz ve çıırtkan olabilir herşeye bır bır yapabilirm belki ama

severim seni bilirsin..

akıllı ol canımı ye ajan!
:))

Mr.E dedi ki...

@leyla iflah olmaz romantik seni ^.^

Lô - Lâ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Mr.E dedi ki...

@Mikrop anlaştık ajan! :)))