17 Temmuz 2011 Pazar

Uuuu Mimlendim beybi! #26

Üstüste çok mim yazdığım için bunu ertelemiştim, ama artık yazabilirim sanırım. Sam'den çok güzel bir mim gelmişti, darısı bugüneymiş. Konumuz; Başucu kitaplarınız. En fazla beş tane olmak şartıyla, sizi anlatan, tekrar tekrar okuduğunuz, alıntılarını her yere yazdığınız, etkisinden hayatınız boyunca kurtulamayacağınızı düşündüğünüz beş kitabı listeleyin. Serileri tek kitap halinde yazabilirsiniz. Ne zaman okuduğunuzu, ilk okuduğunuzda neler hissettiğinizi, neden bu kadar etkilendiğinizi de uzun uzun anlatabilirseniz hoş olur tabii. Hani bu sayede hepimiz yeni kitaplar keşfederiz mesela. Mükemmel olur.



1. İlk sıraya Sam gibi Yüzüklerin Efendisi'ni koyuyorum. Kitabı üçlemenin ilk filmi, "yüzük kardeşliği" vizyona girmeden bir ay önce okumaya başlamıştım. Daha sonra hayran kalıp film milm beklemeden bir çırpıda bitirdiğimi hatırlıyorum seriyi. Hatta o kadar ki, Lisedeyken tenefüse çıkmadan sınıfta, her tenefüste açıp okuduğumu bilirim bu seriyi. Kurgunun yanı sıra özellikle yeni diller yaratan bir dilbilimciye olan hayranlığımın da kitapları okumamda faydası büyüktü tabi :) Seriyi ilk okuduğumda Türkçe çevirisini okumuştum ama en kısa zamanda orijinal halini de okumak gibi bir planım mevcut.

2. İkinci sırayı ise yine bir Tolkien eseri olan Silmarillion yer alıyor. Kısaca özetlemek gerekirse, Yüzüklerin efendisi serisinde geçen olayların öncesinde geçen hikayede Orta Dünya'nın yaratılışı ve ırkların ortaya çıkışları anlatılıyor. Özellikle Fëanor gibi bir karakteri barındırması bile başlı başına kitabı okumak için bir sebep bence. Hatta kitaptan sonra Feanor'dan o kadar etkilenmiştim ki bir süre nick olarak kullandım. Özellikle Tolkien'in kendi yarattığı "Elfçe"nin lehçelerine kadar ayrıştığı, elfçe şiirler bulunan bu kitap benim gözümde zirveyi zorlar ama saygıdan dolayı ikinci sırada yer almaktadır.

3. Trevanian'ın süper eseri Şibumi, kendisi bir anti-kahraman ile tanıştığım ilk kitap olma özelliğini taşımakta. Daha hala kitabı okuyup da Nicholai Hel'e hayranlık duymayan birine rastlamadım. Kurgusu ve yarattığı atmosfer ile okuyucuyu içine çektiği yetmiyormuş gibi, benim gibi aşırı kitap okumayan birini bile müptelası haline getirmişti. 

4. Dan Brown'un bütün kitapları diyorum bu sıra için; Da vinci şifresi, Melekler ve şeytanlar, Dijital kale ve İhanet noktası. Dan Brown'un kurgusal dünyası çok içine çekmişti beni. Öyle ki ben de bir dönem simgebilimi ile aşırı ilgilenmiştim.Hatta üniversitede Mr.H ile birlikte okumuştuk o dönem kitapları. Melekler ve Şeytanlar'dan sonra ikimiz de ambigram'a sarmıştık fakat benim maymun iştahım, onun da yeteneği aramızda belirgin bir farkın meydana gelmesine neden olmuştu :D

5. Ve son sıraya Dorian Gray'in Portresi'ni yerleştiriyoruz sevgili gönül dostları. Bir insanın Hedonizm'in esiri olması, bunun için gözünün ne kadar kararabileceği ve sonuçlarının neler olabileceğinin çok güzel bir göstergesidir bu kitap. Benim için okunma şekli itibariyle özel bir yeri olması açısından da bir açıdan manidardır :)

Böyle süper bir Mim'e önayak olduğu için Sam'e bir kez daha teşekkür ederim. Mimlediklerime gelirsek; Deep, Fran, Sweety, Leyla, Rory, Melek, Umut, Reel, Mikrop, Mia, Sazan, Particle, JG, Hiçkimse, Çakma SamuraiAylin ve Bir ince ses 

41 yorum:

JG dedi ki...

Güzel seçimler. Şu Dorian Gray'in Portresini hâlâ okuyamadım ben ya. Bir an önce edinmek lazım o kitabı da. Ayrıca yapmıştım ben bunu, ama yine de teşekkürler. sevgiler saygılar:)

deep dedi ki...

çok eski mim bu. yapmıştım.
1. don kişot.
2. monte kristo kontu.
3. hermann hesse-siddharta.
4. erich fromm-sahip olmak ya da olmak.
5. tutunamayanlar.
:)

deep dedi ki...

dorian gray ve şibumi.
severim çok.
:)
dan brown ve tolkien kitaplarını ise okudum hepsini severek. kitap sever olarak herşeyi okurum zaten. ama ilgimi hiç çekmiyorlar.
:)
aman zaten hepimiz aynı kitapları sevsek hayat çekilmez.
:)

Mr.E dedi ki...

Bu mimde fena çuvalladım ya, pfffff
Daha önce yapanları bulmak konusunda şu anda 2/2 gidiyorum hadi hayırlısı :)

Mr.E dedi ki...

@JG en kısa zamanda bulursun ve beğenirsin umarım :)

deep dedi ki...

:)

Mr.E dedi ki...

@Deep bu mim'in güzel yanı zaten sevdiklerimiz dışında da başka güzel olarak neler var onları gün ışığına çıkartması bence :)

Telekinesis dedi ki...

Silmarillion aslında 1 numara hacı

Venüs dedi ki...

Yüzüklerin Efendisini okumadım ama üçlemesinin hayranıyımdır. Oturup ara ara izlerim. :) Sanırım senin baş ucu kitabın olan kitapları alıp okumalıyım en kısa sürede =).

Mr.E dedi ki...

@Hacı öyle ama çaktırma ;)

Mr.E dedi ki...

@Venüs bence oku, kitapta olup filmde olmayan güzellikler var, okuduğun zaman görürsün :)

Sweet Sunshine dedi ki...

Meraba. Ehem demek sweety olarak biliniyorum çok şirinimsi bişey hoşuna gidiyor insanın ama konumuz bu değil tabi ^^

eveet bu mim bana gelmemişti ve bayıldım :) fazla acele bir şekilde kendimi evimden altı saat uzakta buldum bugün. Ama bir lnternet kafe bulduğum anda yazacağım :) telefondan yorum yanıtlamak iyi de yazmak çok zor oluyor.

Dan Brown kitaplarından serinin en beğendiğim kitabı melekler ve şeytanlardı. Özellikle İtalyada geçen sahnelerL büyük bir zevkle okumuştum.

Genelde fantastik veya aksiyon sanki listedekiler :) on maddeye kadar yani.

Yüzüklerin Efendisine evde bulup başlamış fakat bitiremeden bırakmıştım. Neden bilmiyorum... Filmlerden biliyorum yani :)

Mr.E dedi ki...

En kısa zamanda yaz da senin kitapları da görelim diyorum o zaman :D

Lô - Lâ dedi ki...

1. pride and prejudice
2. wuthering heights
3. oscar wilde the picture of dorian gray. (olala bitiyorum bu adama)
4. edgar allan poe collection (hastasiyim bu adamin)
5. ulysses
6. jurnal
7. HP series ...

ufff
-------------

ya benimki 5 i asar

Lô - Lâ dedi ki...

lotr, iyk (ama caktirma dvd koleksiyonumda ilk aldigim o seriydi ) :))

Mr.E dedi ki...

@Leyla 5 diyo orada 5....teallam illa bir yerden pırtlayacak muhalif kişilik

Mr.E dedi ki...

madem ıyk o zaman dvd koleksiyonundan çıkart hemen hemen hadi! :D

Lô - Lâ dedi ki...

moo'luk sende ben napim . hem bes cok az. afrika bozmus seni .. hayret hea ..

Lô - Lâ dedi ki...

bankanot saydim ben ona, olsemde atmam :))

Mr.E dedi ki...

5 diyorsa 5, biraz mim'e saygın olsun leş insan :D

Lô - Lâ dedi ki...

tipsiz beybi, tersinden sayma dedik ne dedik .. afrika seni hem bozmus hemde fatal error yapmis .. oooeee yeeaah

Mr.E dedi ki...

Herkes bozuk bir sen düzgün yani, hadi oradan ihtiyar :D

Lô - Lâ dedi ki...

yoo, bozuk olan sensin .. cirkefsin ..
yakindir dayak yemen, ama yediginde soyle tamam mi .. :D

Mr.E dedi ki...

Çirkefim, gururluyum :)

Lô - Lâ dedi ki...

ustelik besiktaslisin .. yakisir sana huhuuu :)

Mr.E dedi ki...

Höyt! Hareket yapma hareketin allahını görürsün!! :D Beşiktaşlı olmak onurdur :)

Lô - Lâ dedi ki...

iste cirkef deyince kiziyorsun . peki bu ne hiii.. seytan kovalasin seni : ))

Mr.E dedi ki...

Mesaj geldi işi çıkmış kovalayayamazmış şu an :)

Lô - Lâ dedi ki...

o da senin gibi yamuk iste : )

cav

bayan mikrop dedi ki...

mim konusunu okuyana kadar anam ağladı
daha küçük yazaydın yea çok büyük olmuş o font :))

neyseeeeee çok güzel bir mim en kısa zamanda yapacağğaaaaaaam.
takip et beni temem mi dkjfgdh

bıy bıy

Sam dedi ki...

rica ederim, yazdığın için teşekkürler :)

Sweet Sunshine dedi ki...

Lo-La ile geçinemeyen abi kardeş gibisiniz voov. Korkuyorum :(

Mr.E dedi ki...

@Mikrop tatilde çok salma kendini en azından gözlerin zorlansın da yayıp göbek yapma diye o kadar küçük yazdım

Mr.E dedi ki...

@Sam asıl ben teşekkür ederim :)

Mr.E dedi ki...

@Sweety boşver o ihtiyarı ya :P

Lô - Lâ dedi ki...

dikkatini cekerim ABI - KARDES diyor sweetiepie ..

yamuk .

Mr.E dedi ki...

düşün bir de seni abim gibi görüyorlar :)

Lô - Lâ dedi ki...

negzel ..

Mia Wallace dedi ki...

Mr.E, süper bir mim bu. Sam beni de mimlemiş yapıcam bunu :)

francesca mckennitt dedi ki...

Yapıcam ben de ama kendi evimde değilim şuan, bu bilgisayara da acemiyim, 1 yazıyı zor yazdım resmen. İlk fırsatta yazıciim :)

Sadece Umut dedi ki...

Teşekkürler Mr.e ama yapamadım, kitabım yok, daha doğrusu çok kitap okuyabilen biri değilim.