26 Haziran 2011 Pazar

Fas Günlükleri - 3


En son Ben Youssef Medresesinden yola çıkıp Marakeş Müzesine doğru geliyorduk. Bunlar aslında bir paket tur gibi satılıyor. Tek biletle hem medreseye hem müzeye hem de Almoravidler döneminden, surlarla beraber ayakta kalan Koubba el Badiyin gezilebiliyor.


Müzeye geldiğimizde girişte bizi böyle bir avlu karşılıyor


Ve böyle şahane bir kapıdan geçerek müzeye giriyoruz. İçeride geçici sergi salonları vardı ama biz direkt avlusuna geçeceğiz çünkü asıl olayın kendisi orada ^.^


Karşınızda bahsettiğim muhteşem avlu!!
Ve bence bütün ihtişamı yine detaylarda gizli














Aynı zamanda şimdiye kadar gördüğüm en sempatik tuvalet işaretlerine sahip mekandır  burası


 Erkekler


Kadınlar

 Ve hemen müzenin çıkışında karşımıza çıkan Koubba el Badiyin 






Sıcağın altında nohut kadar kalmamak için kendimizi eve doğru atıyoruz




Biraz mola verdikten sonra akşam, UNESCO'nun "ruhunu" koruma altına aldığı Jemaa el-Fnaa meydanına gidiyoruz




Meydana giderken bizi önce Koutoubia Camii karşılıyor


Ve artık meydandayız(Bu arada makinemin çekilen fotoğrafların üzerinde tilt-shift efekti yapabildiğini keşfediyorum ve hemen kullanıyorum yukarıdaki foto bu anlamda "öncesi") 


ve "sonrası"


Yılan oynatıcılar



Yiyecek ve içecek standları



 Gnawa'lar


22 yorum:

Lô - Lâ dedi ki...

demistim degil mi carsambanin gelisi persembenden belli olur diye (ne tuhaf bir deyim)

resimler git gide daha prof bir hal aliyor .. sonlara dogru begenirim herhaldi .. : )

Mr.E dedi ki...

Beğenip çaktırmama hastalığına yakalanmışsın sen :)

Lô - Lâ dedi ki...

megalomanligin da bu kadarina pes dogrusu ..

zorlami bebi, begenmiyorum iste :)

deep dedi ki...

sondaki insanlı fotoları, gündelik yaşamı anlatan fotoları daha çok sevdim. :) yaşantılar daha çok ilgimi çekiyor. böle foto daha varsa koysana yine.

Mr.E dedi ki...

peki ;)

Mr.E dedi ki...

Bir sonraki post öyle olacak :) Senin için gelecek o zaman hatta bir sonraki post :)

deep dedi ki...

mais oui merci monsigneur
:)

Mr.E dedi ki...

De rien monsieur :)

Lô - Lâ dedi ki...

havaniz batsin ...

reverans noir ..

hihi

Mr.E dedi ki...

Kıskanma :)

Lô - Lâ dedi ki...

mon dieu yahu, daha neler .. neyinizi kiskanayim sizin ..

Mr.E dedi ki...

çogayıb :)

Laliş dedi ki...

Avluya hayran kaldım diyebilirim :).

Lô - Lâ dedi ki...

olala teesuf

Mr.E dedi ki...

@Laliş oley oley oley :D

Mr.E dedi ki...

@Leyla :)

mefisto dedi ki...

bi köşeden alaaddin de çıkar mı acaba diye bekledim ben. vallahi bak. özellikle yılan oynatıcılarının olduğu fotoda. hem ne güzel, ne otantik sokaklar onlar, resmen ruhu var! devamını bekliyorum, arsızım istiyorum ;p

Jove dedi ki...

twitterı kapadım evime dondum, hemen senın blogunu açtım ve kıskandım!

Mr.E dedi ki...

@Mefisto geliyor efendim :D

Mr.E dedi ki...

@Jove hoş geldin ya, nerede kaldın :)

kıskanman konusunda ise sadece şunu söyleyebilirim....kuduuuuuuuuur!!! :D

francesca mckennitt dedi ki...

Bir mimar olarak, aslında senin için ideal yerlerden biriymiş di mi :)

Mr.E dedi ki...

Aynen öyle :)