23 Haziran 2011 Perşembe

Fas Günlükleri - 2



Vee...Fas'ın kızıl incisi Marakeş'e hoş geldiniz. 

Ama Sanmayın ki Marakeşin her yeri böyle :)  Burası Medina dedikleri, bizdeki suriçine benzer, eski surların içinde kalan geleneksel doku.


Burası da daha sıcaktan millet nohut kadar kalmasın diye üstünü örttükleri eski çarşının bulunduğu sokaklar 


Görüldüğü üzere el işçiliği konusunda çoğu kalemde iyiler :)


Ve ilerlerken karşımıza çıkan bir Tuareg. Her ne kadar çanta o geleneksel kıyafetin bir parçası olmasa da...


Ve yavaş yavaş Ben Youssef Medresesi'ne yakaşıyoruz


Girişte fotoğraf çekmek yasaktı o yüzden hemen girişin üzerinde bulunan mukarnaslı tonozu paylaşabiliyorum sizinle


Ve karşınızda Ben Youssef Medresesi


Sağlı sollu iki sıra odaların bulunduğu, avlulu, tipik bir medrese binası

Tipik olmayan ise;











El işçiliği ve detayların güzelliği :)


Ben Youssef Medresesini de bitirdik, bir sonraki yazıda, Marakeş Müzesinde görüşürüz

21 yorum:

particle dedi ki...

2. kısmı daha çok sevdim:)
Medrese çok güzel, büyütüp büyütüp bakıyorum, hayran kaldım.
Eline sağlık, fotolarda pek güzel olmuş:)

Mr.E dedi ki...

Ehi ^.^

Afiyet olsun :)

Merve dedi ki...

işte dediğim sokaklar! :))) ama uçuşan tüller yok :) biraz daha beklesem görür müyüm :)

Mr.E dedi ki...

Tül çok göremeyebilirsin ama bu sokaklardan daha bir sürü var elimde :)

bayan mikrop dedi ki...

ay çak gazalmaşşşşşşş

deep dedi ki...

:) marakeş. ben de görmedim hala. hep ilgimi çeken yerlerden. uygarlıktan uzaklaşıp kendini arayan batılı bir yazar gibi felan hissederim herhalde orada kendimi. yazılarına biraz etnik, otantik tatlar katmak isteyen kişi. ama bi haftada olmaz bu :)))) aylarca kalmam lazım. temiz miydi ki? aşı gerekiyor muydu :)

Merve dedi ki...

tülsüz olsun napalım :) fotoğraflar çok çok güzel, ellerine sağlık

ayl-in dedi ki...

Ben kıskanç bir insanım.
Evet.

mefisto dedi ki...

o halde o sokaklardan daha çok göster çünkü hiç sıkılmam :)

Mr.E dedi ki...

@mikrop eyvah beğendin! :o ateşin falan yok değil mi?

Mr.E dedi ki...

@Diiip valla öyle çok da sefil değil aslında oralar o yüzden aşı gerekmez endişeye gerek yok ;) Zaten bu kadar otantik görünen yerler genelde sur içinde kalan kısımlar. Bunun dışındaki yeni yapılaşma genelde fransızlar tarafından planlandığı için şehirler düzgün :)

Valla ben 9 ay kaldım daha önce, faydasını görmedim diyemem :)

Mr.E dedi ki...

@Aylin madem öyle, kuduuuuuuuur
Zaaaaaaaaaaaaaa xD :P

Mr.E dedi ki...

@Mefisto anlaşıldı merkez ;)

crazywomanrosemary dedi ki...

Sanırım ahşap ve taş oymacılığı bizimkilere benziyor..fotolar çok güzel aldığın açılardan bilgilendirici..:))

Lô - Lâ dedi ki...

Bak berlinden izlorom ..

Part II, Part III habercisi ya, diyo ki, o daha mashar, daha gzel .. Git gide kiviriyor monsieur é bu isi diyor ..

Bebi, rock yapmasada roll yapiyor hıhı ..

Tollll :))

Dipsiosesnotioses, negzel picturamas :)

francesca mckennitt dedi ki...

İki yazıyı da arka arkaya okudum, fotoğrafları inceledim, müziği dinledim. Ayy mest oldum! Çok güzel oldu bu gez, sanki ben gezmişim gibi eğleniyorum okurken :))

Mr.E dedi ki...

@CWRM elimden geleni yapıyorum ^.^

Mr.E dedi ki...

@Leyla tenk ederim to yu

Mr.E dedi ki...

@Fr.An negzel bunları senin gibi bir gezici blogger'dan duymak :)

Amin dedi ki...

Cox maraqli bir blog...Ela shekiller...

Mr.E dedi ki...

Teşekkürler :)