29 Mayıs 2011 Pazar

İstanbul'un Fethi

Dünya tarihi açısından önemi tartışılmaz bir günü yaşıyoruz. Etkileri nedeniyle yeni bir çağın başlangıcı olmuş bir olaydan bahsediyoruz. Fatih Sultan Mehmet'in taktik zekasını ve hocaları karşısındaki tevazusunu da görmezden gelmemek lazım. Bunların hepsine tamam. Hiç bir lafım yok bunlara. 

Ama..

Bizden başka dünya üzerinde istilasını yaptığı fethi kutlayan başka bir şehir var mıdır acaba?


Düzeltme: Burada istila sözcüğü karşı tarafın gözünden aslında olayın nasıl algılandığını vurgulamak amacıyla yazılmıştı. Fakat benim başlık altında beklediğim fikir alış-verişinin oluşması için istila kelimesinin fetih ile değişmesi gerektiğini farkettim. Bu nedenle o kısmı değiştirdim, bilginize :)

10 yorum:

francesca mckennitt dedi ki...

:)
Kafamdan geçenler, evet. Eline sağlık. Ama şşt söylenmez, vatan haini sayılırsın sonra :)

Lô - Lâ dedi ki...

daha alasini kutlayanlar var .. kutlarim ..

Mr.E dedi ki...

@Fran vatan haini ilan edilecek bir savda bulunmuyorum ki :)

Benim ki sadece merak :)

Mr.E dedi ki...

@Lo-la mesela?

Lô - Lâ dedi ki...

buyrun sizi la hey'e alalim .. filantropistcikler, sosyo-humanistler ozgurluk adina nice soykirimlari, istilalara goz yumdu ..

nacizane bir ornek seysi benimkisi ..

Mr.E dedi ki...

Bu örneği diğerlerinden ayırmamız lazım yalnız eğer öyle örnekleyeceksen. Çünkü İstanbul fethedildikten sonra soykırım uygulanmadı. Hatta tam tersine şehirde yaşayanların haklarında kısıtlama dahi yapılmadı :)

Lô - Lâ dedi ki...

'ala' kismin da ki vurguyu kaçirmissin ama : (

----

özenti/özenilen bati'ya vurgu yapmistim oysa .. ; )

kim ne derse desin; sehr-i istanbul'un üzerine baska metropol tanimam ..

Mr.E dedi ki...

Metropollüğü mü kaldı İstanbul'un :D

Mia Wallace dedi ki...

Mr.E, sana sonuna kadar kaıtlıyorum! hiç de bir sorun yok bence hıh süper yazmışsın. kısa ve öz :)

Laliş dedi ki...

Biz Türk milletinde ki cihan anlayışı ile biz daha neleri kutlarız =).