8 Mart 2011 Salı

8 Mart Dünya Kadınlar Günü

Kağıt üzerinde ne kadar güzel bir gün değil mi? Hatta yanlış hatırlamıyorsam bugünün esas adı da "Dünya emekçi kadınlar günü" imiş eskiden, ama yanılıyor da olabilirim, tam emin değilim o nedenle bir iddiam yok bu konuda. Neyse konuyu dağıtmayalım. Benim bildiğim kadarıyla tarih boyunca kadın hep "en iyi yardımcı kadın oyuncu" durumunda kaldı. Her ne kadar Ortaçağ ve Yeniçağ'da entrika ve saray oyunlarıyla perdenin arkasında, kumandayı ellerine almış olsalar da fiilen sosyal hayata katılmaları 19.yy'a denk gelmekte. 

Düşünün ki 19 yüzyıl boyunca dünyanın ve zamanın çoğu yerinde erkeğe denk görülmemişsiniz bile. Bunu küçümsemek ya da bakın işte durumunuz bu demek için yazmıyorum. Lütfen yanlış anlaşılmasın. Hatta tarih boyunca kadına saygı gösteren pek çok uygarlık da var. Bunun da farkındayım. Ama kafalarının içi karanlık bir güruh var ki işte o "kalabalığa" göre sizin hayattaki rolünüz sadece figürasyondan ibaret. 

Bunu neden yazıyorum; kadını figüran olarak gören erkek müsveddesi, herhangi bir problemle karşılaştığında sorunu akıl kullanıp kelimelere dökemeyecek kadar aciz olduğu için şiddeti seçerek çözmeye çalışmakta, bunu da yapmak konusunda kendinde hak görmekte...Ne büyük bir ayıp...ne büyük bir çaresizlik...ne büyük bir utançtır bu. Kendinden fizik olarak güçsüz bir bireye (Kadın,çocuk) el kaldırabilen insanımsı sosyal hayatta muhattap da bulabiliyor işin ilginci. "Benim oyum ile dağdaki çobanın oyu bir mi" diye soran arkadaşa herkes yüklenmişti, e bu adamlar da oy kullanıyor? Derdini kelimelerle anlatamayan, sorununu konuşarak çözmeyi zaten geçtim, bu insanımsıların oyları geçerli de oluyor üstelik.....işte bunu düşünmek gerekiyor bence

Bu kadar lafı neden ettim?

Özellikle kadına uygulanan şiddet liginde zirveye doğru emin adımlarla ilerlediğimiz şu günlerde, "Dünya Kadınlar Günü" daha da anlamlanıyor. Bugün etrafınızdaki kadınlara bir güzellik yapın. Güzel bir söz söyleyin, güzel bir jestte bulunun, illa maddi bir ağırlığı olmasa bile manevi olarak anlamlı bir hediye verin. Çevrenizde şiddet mağduru bir kadın varsa bir şeyler yapmaya çalışın. En azından o kadınlara kendilerini değerli hissetme fırsatı sağlayın. Gönül ister ki bu 365 gün olsun, ama mevcut şartlar altında bu bir hayal ne yazık ki..

Yine de bir yerden başlamak lazım....Dünya Kadınlar Gününüz Kutlu Olsun

8 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

bana özel yazılmış gibi hissedip üzerime alınıyorum her 8 mart yazısını..

Ve içlerinde okuduğum en güzeliydi!

Aslısın dedi ki...

Kadına verilecek en güzel hediye kadın ve erkek diye ayırmaksızın, insana değer vermek ve bunu uygulamaktır. Bir kadın olarak, bunu söyleyebilirim.

crazywomenrosemary dedi ki...

dünya Kadınlar gününe ilişkin yazını gönülden kutluyorum...içimizde böyle duyarlı bireylerin olması çok sevindirici..reader de yazılarını paylaştım..bilgin olsun..seni kutluyorum sevgili mr.E...:))

Mr.E dedi ki...

@Mia mutlu ve mahcup oldum, sağol :)

Mr.E dedi ki...

@Aslısın, haklısın ama önce bunun için insanlara karşısındakilere birey olarak davranmaları öğretilmeli

Mr.E dedi ki...

@CWRM Çok mutlu oldum, çok teşekkür ederim ^.^

Risa dedi ki...

Yazın duygulandırdı beni çokk sagoll =) gerçekten en iyisiydi okuduklarım arasında biraz senden erkeklik dersi alsınlar bazıları çok teşekkür ediyorum ben ve tüm hemcinslerim adına umarım hiç bir zaman haksızlığa ugramazsın haksızlıkları dile getirdiğin için =)

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin :) Beğendiysen ne mutlu bana :)