11 Ocak 2011 Salı

Uuuu Mimlendim beybi! #6

Yine bir mimle karşınızdayım sevgili "bu da mı gol değil?" izleyicileri. Sevgili Rory mimlemiş beni. Aslında elimde 2 mim var ama ben şimdi ilkini paylaşacağım, diğeri için biraz oturup çalışmak gerekiyor ;) Ve daha fazla vakit kaybetmeden mimimize (bu nası bişiii böylee?!) geçiyoruz.

*Dindarsiniz ya da degilsiniz,inanciniz var ya yok,dinlerini yasadigini söyleyen insanlarda en cok sizi iten seyler ne ve neden?

Kimseyi inancı, düşüncesi ya da yaşantısı nedeniyle ayırmam. Benim için herkes birdir ve ayrı ayrı "birey" olarak yeteri kadar değerlidir. Dolayısıyla bir topluluğa ait olması benim için bir önem arz etmez.

Lakin, üstlerine vazife olmadığı halde, başka bir deyişle benim böyle bir talebim olmadığı sürece bana akıl verip kendince "doğru yol"a yönlendirmek isteyenlere dayanamıyorum. Hayır, inanç denen şey; "bilmem ne kadar arkadaşını da üye yaparsan, şu kadar süre kampanyalarımızdan indirimli faydalanabilirsiniz" değil!!! Daha da önemlisi inanç insan ile inandığı kutsal değer arasındadır ve öyle de kalmalı, kimseyi ilgilendirmemeli.

*Sizi siz yapan özelliklerinizden en belirgin olani ne?

Herkesin ne düşündüğünü öğrenip, herkesin fikrini aldıktan sonra yine kendi bildiğimi yapmam. Evet en belirgin olanı sanırım bu. Sebebi de basit; başkasının doğrusu yerine kendi yanlışımı tercih ederim ;)

*Etrafinizdaki kisilere saygili misiniz?Neyiniz insanlardan farkli ve ne konuda daha cok saygi bekliyorsunuz?

Eüüm....şeyy....Mim'i hazırlayan arkadaş bozulmazsa bir şey demek istiyorum....Soru yanlış.
Şöyle ki insan etrafındaki kişilere terbiyeli olabilir ama saygılı olmasını beklemek hayalkırıklığı yaratabilir. Çünkü saygı kazanılır, edilgendir o yüzden ben saygı arz edemem, insanlar kazanmalılar bu saygıyı. Bu fikrimin de arkasındayım o yüzden verdiğim cevabın sorunun dışına çıkmaya başladığının da farkındayım. Farklı olan tarafım bu olabilir. İnsanlara karşı terbiyeliyimdir, ama sadece saygımı kazananlara saygı duyarım. Dolayısıyla saygı da bekleyemem nedenini açıkladım, ama anlayış olabilir beklentim.

*Insan'in sizdeki tanimi ne?Karsinizdaki kisi de olmazsa olmaz dediginiz özellikler neler ve neden sizin icin önemli bunlar?

%65 Oksijen, %18 Karbon, %10 Hidrojen, %3 Azot, %1.5 Kalsiyum, %1 Fosfor, % 0.25 Sülfür....

Terbiyeli ve vicdan sahibi olmalı insan. Terbiyeye nerede nasıl davranması gerektiğini bilmesi için ihtiyacı var, vicdana ise yaptıklarını sorgulaması, gerektiğinde yanlış ya yaptığını kabul edebilmesi için.

*Hayata bakisinizi paylasir misiniz?Sürekli birseyler icin hayati sucluyor musunuz yoksa hayatta olmasi gerekenler bunlar ve olmasi gerekenler yasaniyor mu diyorsunuz?

Yukarıda dediğim gibi başkasının doğrusu olacağına kendi yanlışımı tercih ederim. O yüzden hayatla değil benim işim...Zaten olanlar için hayatı suçlamak, yediğin bokların sorumluluğunu alacak cesaretin olmadığını gösterir..Ha evet bu arada insanın başına gelen herşeyden kendisi sorumludur.


*Savaslarin asil nedeni ne sizce?Insanoglu kendinde neyi yok etti ki zulüm denen illet yakasini birakmiyor dünyanin?

İnsanoğlunun salakça korkaklığı. En etkili savunma hücumdur. Bana bir şey olmasın diye korktuğuna saldırmasıyla başladı insanoğlunun savaş tarihi. Dolayısıyla bir şeyi yok etmedi, tam tersine içindeki içgüdüleri yüzünden saldırgan oldu. 

*Sizi en cok huzursuz eden eksikliginiz ne?Sunu da düzeltseydim daha huzurlu olurdum dediginiz,gerceginiz,bosvermisliginiz,gamsizliginiz?

Kendimi olduğum gibi kabul ediyorum, üstelik bu halimden de son derece memnunum. Daha da önemlisi iyi ya da kötü ne varsa beni ben yapan bunların hepsiyle bir bütünüm. O yüzden bu soruya vereceğim cevap da sorunun yönlendirmesi dışında olacak üzgünüm.

*Kalbinizin sesi mi mantiginizin sesi mi?Neden?

Mantık...net. Kalbimin olur demesi için de önce aklımdan süzülmeli..

*Biri size bir kötülük yapti ve biliyorsunuz ki yapilan sey bilincliydi,tepkiniz nasil olurdu?Susar misiniz yoksa ayni anda yüzüne vurur musunuz yapilanlar?

Eskiden olsa susardım. Şu hayatta ben sesimi çıkartmazsam kimsenin beni korumak zorunda olmadığını biliyorum. O yüzden anında görüntü..

*Sizce,sabretmek nedir ve üzerinizde otorite kurmaya calisan,sizin hakkinizi yiyen insanlara sabretmeli miyiz yoksa karsilik vermelimiyiz?Tepkimiz nasil olmali?

Sabretmek, kendi belirlediğiniz müdahale limit çizgisidir. O limite gelene kadar sabreder sonra eyleme geçeriz zaten. 

Diğeri için de benim canım yanarsa, herkesin canı yanabilir demek bu. Sanırım açıklayıcı oldum :)

*Bir konusma gecti ben böyle bir cümle kurdum:"Karsimdaki insan benim icin degerli degilse söyledigi cümlelerde degerli degildir,isterse hakkimda zanlarla kötü konussun hic farketmez"Bunu söylememin nedeni de su; biliyorum ki bu dünyada en zor seylerden biri sizi anlamaya kapali insanlara kendinizi ifade etmeye calismak ve birilerini memnun etmeye calismak.Peki siz nasil düsünüyorsunuz bu konuda?

Herkesi aynı anda mutlu etmek imkansız. Herkesin aynı anda mutlu olması gerekli mi? Bunu tartışabiliriz mesela. Ya da herkesin beni anlaması bu kadar önemli mi?

*Hangi söz sizi rahatsiz eder ve neden?

"Anlamazsın sen" ... ulan ne biliyorsun bir dene önce anlatmayı..önyargının her türlüsüne kılım..

*Baskasinda kinayipta sonra sizinde yaptiginiz birsey var mi? [istege bagli paylasmak]

Üstüme vazife olmadığı halde bazen insanlara akıl vermeye başlıyorum, sonra duruyorum..diyorum ki ulan bunu yapıyorsun ama bir sor karşındakinin böyle bir talebi var mı...tedavi etmeye çalışıyorum kendimi, inşallah iyileşeceğim :)


Şimdi bu mim baya kazık bir mim o yüzden kimseyi zorla mimlemek istemiyorum. İsteyen sahip çıkabilir, alıp, besleyip büyütebilir :)

13 yorum:

Rory dedi ki...

-"Üstüme vazife olmadığı halde bazen insanlara akıl vermeye başlıyorum"
Yapma bunuu:)

Rory dedi ki...

Ya birde, ben zorlamadim seni kendin cevapladin cxv.cxv.
yanlis anlasilmasin hani.dimi ama:)

Mr.E dedi ki...

Yapmamaya çalışıyorum işte, tedavi ediyorum kendimi, düzeleceğimi umuyorum ^.^

Eylemlerimden ben sorumluyum, lütfen lütfen :)

LieLLa dedi ki...

Eee'cim...
Bu Mim'oş beni çok korkutuyor.
Birkaç kişiden geldi ama tırsıyorum. Ne cevap verilir ki bu sorulara, bir ergen nasıl cevap vermeli ki? Böhöhöyt. =|

Mr.E dedi ki...

Bunu bildiğim için zaten kimseyi ismen mimlemedim, çok zorsa cevaplama jelibon, önümüzdeki maçlara bakarsın :)

Kırmızı Başlıklı Kız dedi ki...

mim süper ama zamanlama hatası :/
sınavım bitsin ben atlayayım bu mime

Laliş dedi ki...

Başkasının doğrusu yerine kendimin yalnışını tercih ederim . =) Çok doğru ve hayran olduğum bir savranış biçimidir =)).

Mr.E dedi ki...

@Kırmızı Başlıklı Kız
ne zaman istersen hatta hiç istemezsen kimse bozulup gücenmez galiba çünkü kazık bir mim :D

Mr.E dedi ki...

@Laliş :) benim hayatımsa yaşadığım, kararları da benim vermem gerekir ama değil mi :)

Laliş dedi ki...

Tabiki de öyle :). Ben de kendilerine bile dürüst olamayan bir toplumun doğruları ile yaşayamam derim hep =). Aynı kapıya çıkıyorlar sanırım=).

Mr.E dedi ki...

Yep yep :)

parmakuçlarım dedi ki...

bu mimin de altından kalkmışsın ya tebrik ediyorum :)

bi cv bırakırsanız sizinle açık olan "mim danışmanı" pozisyonu için görüşmek isterim...maaş ve çalışma saatleri kısmını size bıraktım :))

kıskandım valladaaa..bilaadaa..

Mr.E dedi ki...

Hahahahaha çok teşekkür ederim, şımartıyorsunuz efendim:)