15 Ocak 2011 Cumartesi

Mr.E mutfakta #2

Bir insan nasıl iş yapmaktan kaçar? Kendini gereksiz başka işlerle meşgul ederek ^.^ Bu seferki gereksiz işim size de açılsın dedim ve daldım mutfağa gençler :) Bu sefer size muzlu süt yapacağım, ve karşınızda malzemeler;


Bir bardak ılık süt, bir adet muz, 3-4 adet pötibör bisküvi, bal ve vanilya bütün malzememiz (bu arada bardaktaki sütün miktarına bakın neden bardağı doldurmadığım son fotoğrafta belli olacak)


Küçük bir parça vanilyayı ortadan yarıyoruz şekildeki gibi, daha sonra içini yine bıçak yardımıyla kazıyarak süte katacağız. Çok fazla katmamakta fayda var, tadını bozabiliriz.


Daha sonra yine sırasıyla; önce muzu doğruyoruz, daha sonra bisküvileri sütün içine kırıyoruz ve son olarak da bir kaşık balı sütün içine katıyoruz.




Bütün malzemeyi koyduktan sonra hepsini birbirine blender'da karıştırıp bardağımıza geri boşaltıyoruz ve taaataaaaaaaaaaaaaaa!!


İlk fotoğrafta bırakılan boşluk bunun içindi, malzemelerle beraber bardak tam olarak dolmakta çünkü. Bir de sütün bu renkte olmasının sebebi benim kattığım bötibörlerin kakaolu olmasından dolayıydı. Sade pötiböt kullanırsanız rengi daha açık olacaktır. Afiyet olsun ^.^

28 yorum:

crazywomenrosemary dedi ki...

hımmmm !harika bir karışım seninde eline sağlık..haftada en az üç kez yaparım bir de kilo sorun olacak diye kendimi tutmuşluğum var..;))

Jove dedi ki...

asıl sana afıyet olsun ^.^

LieLLa dedi ki...

O daha dolaptan sürü alıp bardağa dökerken tonlarca sakarlık yapıyorum... ::(

Mr.E dedi ki...

@CWRM Kilo sorunu olacağını ben de düşündüm o yüzden bu gördüğün karışım akşam yemeğim oldu ^.^

Mr.E dedi ki...

@Jove asıl sana teşekkür ederim ^.^

Mr.E dedi ki...

@Liella olsun git üstüne, sakar olmak kabahat değil, bunu kabullenip niyetlenmemek ayıp asıl :)

Jove dedi ki...

ne demek içimden geldi-.-
ne teşekkürü^.^

Feli Jo dedi ki...

Bayılırım muzlu süte!!! Sağol Mr.E!! Yine günü kurtardın :D

Mr.E dedi ki...

@Jove ne demek olsun, teşekkür ederim :D

Mr.E dedi ki...

@Feli yok daha günü kurtaramadım, hala yazmam gereken 2 rapor + çalışmam gereken 2 finalim var :)

Jove dedi ki...

sebepp?!

deepblueeagle dedi ki...

:) uleen muzlu süt hayatta en sevdiğim bikaç şeyden biri.

pötibör de vanilya da, ama onları atmıyordum muzlu sütün içine.

öğrendim işte :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E! Masadan kalkmaya üşendiğim şu saatlerde bana büyük bir işkence yaptın! Ekrana bakıp bakıp duruyorum, mutfağa gidemiyorum bir türlü!

Muz en sevdiğim meyve. Muz ve bitter çikolatayı yanyana yerim genellikle. Muzlu sütü de sade içerim, vanilya falan ağır geliyor. Ama muz, süt! Yaa bak hala gidemiyorum. Uf içim gitti valla.

huyumkurusun dedi ki...

Güzel görünüyor eline sağlık ve afiyet olsun.

Mr.E dedi ki...

@jove muzlu sütün kafasındayım hoş gör :D

Mr.E dedi ki...

@Deep afiyet olsun, şeytan ayrıntıda gizlidir'in tarif üzerinden anlatımı gibi oldu bu işte :D

deepblueeagle dedi ki...

franilla :))

muz süt ve bitter haaa :))

Mr.E dedi ki...

@Fran ben sana yol gösterdim, o yolu aşıp aşmamak senin elinde :D

Vanilya ağır geliyorsa, çok az bir miktar kahve de buna çok yakışacaktır ;)

Mr.E dedi ki...

@huyumkurusun çok teşekkür ederim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mmm evet kahve. Kalkınca yapacağım bunu :)) Teşekkürler efenim.

Mr.E dedi ki...

Rica ederim :) şimdiden afiyet olsun ^.^

Desperate Housewife dedi ki...

buymuş demek. maşallah maşallah :D

Mr.E dedi ki...

Teşekkür ederim sayın hocam :)

Körebe dedi ki...

Şimdi benim merak ettiğim bişey var, iki elin kadrajdayken fotoyu nasıl çektin :) Tripotun arkasına mı geçtin ki :)

Mr.E dedi ki...

yok :D zaman ayarına getirip makineyi boynuma astım, elleri ve bardağı doğru açıda kadraja sokmak çok zorladı ama :D

Körebe dedi ki...

:D:D Akıllıca :D

Marjinal Hatun dedi ki...

çok yanlış bir zamanda okudum bu yazıyı =/ pişmanım.

Mr.E dedi ki...

Pişman olma, tadını çıkart :)