6 Ocak 2011 Perşembe

Mr.E mutfakta #1

Yılbaşında yemek yaptığımı yazınca, Modafobik 'ten gelen yorum üzerine yemek yapıp paylaşacağımı söylemiştim. Gün bugündür arkadaşlar!! İlk tarifim geliyor o zaman sizler için;

Karşınızdaaaa "Çakma Tortellini" ^.^


Hemen malzemeyi veriyorum; Bir paket "mantı makarna" (Detayları arada notlar halinde anlatacağım), bir paket krema, 250-300 gram kadar rende kaşar, 100-150 gram beyaz peynir,  (daha sonra kıvam için gerekirse bir miktar süt gerekebilir!), fesleğen, kekik, reyhan ve tuz.



Bir yandan suyu kaynatıp makarnayı haşlarken, ilk önce kaşar peyniri rendeleyerek başlıyoruz efendim. Eğer elinizde hazır rendelenmiş yok yeni alacaksanız peyniri, paketi açıp peyniri paketle tutarak rendelemenizi öneririm. Bazen çok yumuşak olabiliyor taze kaşar hem de elinize bulaşıyor...lüzumsuz.


Hemen hemen bu kadar rende kaşar peynir işimizi görecektir.



Daha sonra beyaz peynire allah yarattı demeden girişiyoruz çatalla...ağzını burnunu kırıyoruz şekildeki gibi parça pinçik etmeden bırakmıyoruz. Daha sonra bu yolda görse anasının tanıyamayacağı beyaz peynirle rendelediğimiz kaşar peynirini karıştırıyoruz. Neticede şöyle bir görüntü elde etmemiz gerekiyor


Bunu yapmamızın nedeni, yemek yaparken birbirine benzer malzemeleri her bir şeyi karıştırmadan önce birbirleriyle karıştırırsak daha sağlıklı sonuçlar elde edecek olmamız. Hatta kek, krep gibi hem kuru hem yaş malzemeleri karıştıracaksanız önce kuru malzemeleri kendi aralarında karıştırın sonra teker teker diğer malzemeleri eklerseniz daha homojen bir karışım elde edersiniz hı hı evet...


Daha sonra teflon, derin bir tavada ya da tencerede (yapacağınız makarnanın miktarına bağlı, ben burada Wok tavası kullandım böyle yemeklerde çok yardımcı oluyor) bir paket kremamızı ve peynir karışımımızı OCAĞI YAKMADAN birbiriyle karıştırıyoruz. (Ocağı yakmıyoruz çünkü karıştırırken peynirin erimesini istemiyoruz yaaa ;) 



Malzeme listesinde dediğim gibi eğer kıvamı çok koyu, neredeyse hamura yakın hale geldiyse bir miktar (çok değil ama) süt ile kıvamı açılabilir.


Elde etmemiz gereken kıvamımız bu sevgili mutfak dostları..


Evet artık ocağı yakmanın vakti geldi. Sosumuz ısınırken 2 tutam fesleğen, 1 tutam kekik ve 1 tutam reyhan ekleyip karıştırıyoruz sosumuzu.



Şimdi sıra geldi daha önce haşladığımız ve YAĞLAMADIĞIMIZ makarnalarımızı azar azar sosla karıştırmaya. Sosta krema kullandığımız için yağlamaya gerek yok, haşlayıp sudan geçirdikten sonra makarnalarımız hazırdır. Seçeceğimiz makarnanın "hacimli" olması bu tip yemeklerde sosun makarnanın içine de dolması için önemli, böyle soslu makarnalar için "mantı", "midye", "penne" tipi makarnalar güzel oluyor.


Ve taaataaaa!!!!! Servis önerim bir kadeh sek beyaz şarapla servis edilmesidir ama tercih yine de sizin. Afiyet olsun ^.^

28 yorum:

Körebe dedi ki...

Kaşar yemeyen benim bile ağzım sulandı :D Ellerine sağlık.

Mia Wallace dedi ki...

Mr.E! Süpeeer bayıldım!Tortellini'yi çok seven birisi olarak bu tam benlik bir post olmuş!

Gidip hazır hazır soslar alıyordum ya kremayla sos yapmayı da bir türlü becerememiştim. Şu an bu tarif süper oldu!

Ayrıca ben penneyle daha çok seviyorum. Seninki de süper görünüyor nasıl canım çekti ya off..

eb kısa zamanda yapıcam;)

Mr.E dedi ki...

@Körebe teşekkür ederim, kaşar tadını çok almıyorsun o sadece kıvam arttırıcı olarak içinde sosun çünkü sadece beyaz peynir olsa o kıvamı tutturamam :)

Mr.E dedi ki...

@Mia Feli kadar olmasam da ben de bir şeyler yapmaya çalışıyorum ;) Beğendiysen çok mutlu oldum :) Dene bakalım beğenecek misin ^.^

machu picchu kaymakamı dedi ki...

harikaymışsın sen yaa.alkış kıyameet hebelö höbölööö :)))bide titiz çalışılmış vallahi teprük.

Mr.E dedi ki...

Şımartıyorsunuz efendim :)

Rory dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor:)

Mr.E dedi ki...

Elimden geleni yaptım öyle durması için :D
Tabi ki takdir kamuoyunun ^.^

kirliselpak dedi ki...

"beyaz peynire allah yarattı demeden girişiyoruz, ağzını burnunu kırıyoruz" ?? ümit usta mübarek anlatıma gel....

Mr.E dedi ki...

şişmanla dalga geçilmez ayıp :D

YEMEK VAKTİ dedi ki...

tatatataaamm..bizde yemekleri böylemi yazsak:) okuması pek keyifli oluyor gerçektende

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin, beğendiysen ne mutlu bana :)

Miray* dedi ki...

ohaaa ben de isteriiimm! eline sağlık

athırsızı dedi ki...

kanka bir erkeğin şöle bi yemek yapabılmesını her zaman takdır etmısımdır. He ben yapmam o ayrı

Mr.E dedi ki...

@Miray yuuuuuh bana di mi :D tarif yukarıda valla ben üzerime düşeni yaptım :)

Mr.E dedi ki...

@athırsızı kanka valla 6 sene tek başına yaşayınca seve seve(*) öğreniyorsun yapmayı :D

inanirsakolurbence dedi ki...

Denemem lazım bunu:)

Mr.E dedi ki...

Umarım beğenirsin o zaman, hoşgeldin :)

LieLLa dedi ki...

Doğru yere yorum yapmışımdır inşallah. Amin.

Mr.E dedi ki...

Yok ilk yorum hedef şaşırmış ama hemen ekleyelim

"Ben o kaşarları rendelerken elimide arada rendeleyeceğim için, baştan vazgeçtim... Yiyenlere afiyet bal şeker göbüş ossun inşallah."

Teşekkür ederim asabi ergen :D

francesca mckennitt dedi ki...

Bana ufaktan ders vermeye başlasan iyi edersin. 20 yaşında, sadece "sade makarna" yapabilen bir kızcağız duruyor karşında. Durumum çok vahim:/

Mr.E dedi ki...

Buradan, olabildiğince detaylı şekilde anlatacağım yemekleri, umarım işine yarar :D

Feli Jo dedi ki...

mremutfakta.blogspot.com bekliyorum senden :D çok lezzetli görüniyi!!

Mr.E dedi ki...

Yooo yooo bir blog bana yeterli :) ama teşekkür ederim beğeni için :)

Sena dedi ki...

lan oha süper lan

Mr.E dedi ki...

Afiyet olsun ^.^

SindireLLa dedi ki...

o nasıl anlatmadır öyle:) peynire yazık diyesim geldi:DD

Mr.E dedi ki...

acıma bence sonuçta ulvi bir neden uğruna girişiyoruz peynire :)