23 Ocak 2011 Pazar

Mr.E Mardin'den bildiriyor #2


Anlatılacak ilk olay bugün yaşandı :) Fotoğrafta gördüğünüz bizim yapının avlusuna giriş. Direkt sokağa açık haldeyiz yani, amiyane tabiri ile "kabak gibi meydanda" her şey :D Haliyle gelen geçen de "ne oluyo la burada?" refleksiyle girebiliyor içeri ama bugün biri girdi ki offfff...

Kahramanımız Mehmet Dayı. Önce girdi "herelöhörlöhherelölhörlölrelö" şeklinde bir şey dedi söylene söylene. Alt katta çalışan işçilerin yanına gitti onlarla konuştu dana sonra hızını alamadı üst kata çıkarken tanıştım kendisiyle. Konuya direkt girdi dayı; "Ne olacak burası?". Dedim ki burası müzeye ek bina olacak, "yau burası müzeden büyüktür" diyerek giydirmeye devam ederken hemen ardından "vay hele vayyy, tarih bu yau" diye binayı methetmeye başladı. "Burası mezbelelikti, sonra askerler geldi yerleşti. Şehrin içinde nizamiye olur? olmaz tabi, onlar da çekti gitti, burası kaldıydı böyle, iyi oldu iyi, vay be ne evler yapmışlar yau" diyerek monoloğuna devam etti Mehmet dayı :)

Sonra hükümetten girdi, "kim ne derse desin adamlar çalışıyor, kim ki başbakana laf eder, tahminim odur ki çok geçmez kör olur" dedi. Daha sonra "bak ben 1938 doğumluyum. Atam gözlerini yumup nur içinde yattığı sene/gün (orada bir heyecanlandı kafası karıştı) doğmuşum. Atam bana emanet etmiş ama biz bir halt edemedik tabi..çok cefa çekti atam çok, bütün hayatı savaşarak geçti, bir türlü rahat yüzü göremedi, sürekli uğraştı" şeklinde hafif hafif giderken birden içindeki canavar ortaya çıktı; "O'nun sayesinde bugün yaşıyo bazı o.çocukları!! Sözde Atatürkçüler!!! Atam bugün hayatta olsa a...... b......!!!!" şeklinde giydirmeye başladı ama öyle böyle değil...

Biraz sakinleştikten sonra ortak konu olsun, ben de sohbete dahil olayım diye şöyle bir cümle kurdu; "Bizim eve de yapacaklar restarasyon, mestarasyon, ulltrason, kombinasyon...." şeklinde aklına sonu -on ile biten ne kadar kelime geldiyse saydı. Bir şey diyemedim tabi bu sırada İzmir'de yaşadığını söyledi. Aaa dedim ben de orada okudum. "Dokuz eylül mezunu musun?" diye sordu evet dedim, demez olaydım...... Başladı yine Mehmet dayı 

-Sen o zaman şeyi tanırsın....hmmm göz bölümünden Doktor X...
-Dayı ben mimarlık okud....
-Biliyorum biliyorum, o zaman şeyi kesin tanırsın...Doktor Y...bizim de akraba, kısa boylu esmer bir adam...duçent (dedi sonra yüzünde böyle garip bir gülümseme oluştu, korktum :D)

En son artık binayı terkederken bana numarasını adresini yazdı, "bir şeye ihtiyacın olursa haberimiz olsun" dedi. Kendine ait evler varmış otel yaptırmak istiyormuş en son "Müze müdürü müydü, kültür müdürü müydü; şevki miydi neydi, Batman'lı mıydı, Nusaybin'li miydi nereliyse artık bizim hemşeriydi (!), o diyordu ki sizin evler için ödenek bekliyoruz ama yok çıkartmıyorlar, ertelendi" dedi. Sonra çıktı yoluna devam ederken "gel bir çayımı iç beklerim" dedi

İyi adamsın Mehmet dayı ;)

12 yorum:

Naz dedi ki...

Mehmet Dayı'nın ellerinden öperim:)

Haklı adam...:P

Mr.E dedi ki...

Fantastik bir karakter Mehmet Dayı yav :)

francesca mckennitt dedi ki...

:)))
Oyun hamuru gibi gahpe, ordan oraya ordan oraya.
Önce Atatürk için üzülüp sonra RTE'yi övmesi de garip ama, gazi bugünleri görseydi kemikleri sızlardı :)

Ama bak sevecen adammış, kafası biraz karışık ama yardımsever en azından. Ahmet dayı mıydı, Mehmet dayı mıydı, Mehmet amca mıydı, sevimli adam :))

Jove dedi ki...

ya ben şey dıcem, yorum yazmadığım yazılarını okumuyorum sanma. iyi akşamlar ehahe

Mr.E dedi ki...

@Fran

Ya adam çok tatlıydı, zaten bizim yapının bulunduğu yapı adasındaki herkesi tanıdım neredeyse, hepsi en az bu kadar sevimli :)

Mr.E dedi ki...

@Jove yorum yazmadığın yazılarımı da oku, bak evimden uzakta bir başımayım buralarda bühühühühüh derim sonra. İyi akşamlar sana da ^.^

Jove dedi ki...

deme. hepimiz bir olur ağlarız:D

Mr.E dedi ki...

durun, beni de ağlatacaksınız :)

Mia Wallace dedi ki...

Herkes gibi Mehmet Dayı'yı çok sevdim ayrıca durun beni de ağlatıcaksınız! :)

Sen merak etme Mr.E seni oralarda yalnız bırakmayız :)

Mr.E dedi ki...

hahaha hep beraber ağlayalım!! :D

Beni yalnız bırakmayın, unutmayın beni :P

RE-L124c41+ dedi ki...

vay be gerçekten adam çok fantastik bir karaktermiş ;)

Mr.E dedi ki...

Çok komik adam :D