10 Ocak 2011 Pazartesi

En öz hakiki Can Yücel

Çok azılı bir Can Yücel-sever olarak bu yazıyı yazmak zorunda hissettim kendimi. Neden bütün komik alıntıların altına CMYLMZ yazılır mesela? Bütün ağır, biraz felsefi deyişlerin altına Mevlana, kaynağı bilinmeyen atasözlerinin altına Çin atasözü, aşk ile ilgili yazılara Can Dündar imzası atılır ki? 

En fenası da (bence) hiç öyle olmamasına rağmen alakalı alakasız bütün şiirlerin Can Baba'ya atfedilmesi... Dezenformasyonun bu kadar zıvanadan çıkmasının kurbanı oluyor. "Kart sensin, postal da sana girsin" diyen birinden çiçekli böcekli aşk şiirleri okuyanların da bunun farkına varamıyor olmaları da üzücü. Evet Can Baba, salt küfür demek değil ama kendini kibar göstermek çabası da değil...Can Yücel'i "Can Baba"ya döndürme sebebim de paylaşacağım şiirden kaynaklanmakta....çünkü Ben hayatta en çok (Can) babamı sevdim...

Ben hayatta en çok babamı sevdim
Karaçalılar gibi yerden bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü ha düşecek
Nasıl koşarsa ardından bir devin

O çapkın babamı ben öyle sevdim
Bilmezdi ki oturduğumuz semti
Geldi mi de gidici - hep, hep acele işi
Çağın en güzel gözlü maarif müfettişi
Atlastan bakardım nereye gitti
Öyle öyle ezber ettim gurbeti

Sevinçten uçardım hasta oldum mu,
Kırkı geçerse ateş, çağırırlar İstanbul'a
Bi helallaşmak ister elbet , diğ'mi oğluyla!
Tifoyken başardım bu aşk oy'nunu,
Ohh dedim, göğsüne gömdüm burnumu,

En son teftişine çıkana değin
Koştururken ardından o uçmaktaki devin,
Daha başka tür aşklar, geniş sevdalar için
Açıldı nefesim, fikrim, canevim
Hayatta ben en çok babamı sevdim.

19 yorum:

Körebe dedi ki...

Bütün tüylerim diken diken oldu :/

Kırmızı Başlıklı Kız dedi ki...

bir de bunların facebook versiyonu var ki... evlerden ırak.
sayfalarca paylaşımlar falan.
yok yok, biz hak ettiği değeri verme kısmında sıkıntılıyız.
ya vermiyoruz ya abartıyoruz.
adam bilseydi facebookta paylaşım malzemesi olacağını (lafım; o güzel cümleleri q,L,@ gibi eblekce yazan özentilere) yazmazdı sanırım.

Mr.E dedi ki...

Bu söylediğin çok güzel bir şey biliyorsun değil mi?

Mr.E dedi ki...

@Kırmızı Başlıklı Kız

Bence yine yazardı ama bunu yapanları da itin g.tüne sokardı :)

Kırmızı Başlıklı Kız dedi ki...

onlar zaten orada değil mi? :)

Mr.E dedi ki...

Saçlar ondan dolayı mı öyle yani? :D

parmakuçlarım dedi ki...

hak vermemek elde değil sana MR.E etiket adına her şeyin altına birileri! katıldığım ve çok doğru bulduğum bir tespit bu..

Mr.E dedi ki...

kulübe hoşgeldin :)

LieLLa dedi ki...

Eeecim, gel seni öbcem. :(

İçses: Uykudan yeni uyanınca hassas oluyorsun Lili, kaç kere diyeceğim okuma yazı diye...

Anladın sen... =|

Rory dedi ki...

Mimlendin:)

Mr.E dedi ki...

@Liella Jelibonnnn, benim amacım seni böyle üzmek değildi...kusura bakma :(

francesca mckennitt dedi ki...

Di mi. Daha paylaştıkları şeyin tamamını okumadan "Can Baba.." yazarlar bir de üstüne :)
O kadar seviyorsan kızmakta haklısın. Benim çok bir düşkünlüğüm olmamasına rağmen kızgınım. "Facebook şairimiz" olarak anılmaya başlandı. Çok üzücü.

Haftanın ukalası :)

Mr.E dedi ki...

Facebook'tan soğuma sebebim olacaklar o olacak zaten....

Face verdik book'unu çıkarttılar :D

francesca mckennitt dedi ki...

Hehe :) Can Yücel 1, şu sıralar "eCdADıMıZa kÜfReTtİlEr!!11" yazıları2, doğumgünleri3, bir anda yayılan özlü sözler 4, neyse ki artık kurtulduk arkadaşlarla röportaj 5 :)

Mr.E dedi ki...

Her şeyi dejenere etmek konusunda açıklanamaz bir yeteneğimiz var zaten...

francesca mckennitt dedi ki...

Kesinlikle. Neyse, işgal etmeyeyim burayı daha fazla:)

Mr.E dedi ki...

Ne demek efendim, dükkan sizin :)

Desperate Housewife dedi ki...

http://www.gencsau.com/forum/aziz-nesin-bir-kadini-aglatmak-t104245.0.html

Bir kadını ağlatırken çok dikkat edin. Çünkü ALLAH gözyaşlarını sayar. Kadın; erkeğin kaburgasından yaratıldı, ayaklarından yaratılmadı. Öyle olsaydı ezilirdi. Üstün olsun diye başından da yaratılmadı. Ama göğsünden yaratıldı. Eşit olsun diye. Kolun biraz altında korunsun diye. Kalp hizasında sevilsin diye.

okurken bu geldi aklıma. aziz nesin'e yamamışlar ya bu yazıyı :) ya hiç aziz nesin okumadılar ya da dünyadan bihaber insanlar bunlar...

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin :)

İnternetin ne kadar tehlikeli bir şey olduğunu gösteriyor bu aslında, bir aklı evvel ortaya bir laf atıyor sonra insanlar nedenini, nasılını araştırmadan oradan devam ediyorlar ne yazık ki