11 Aralık 2010 Cumartesi

Salivili hipput tupput täppyt äppyt tipput hilijalleen

Başlık böyle olunca itiraf et merak ettin yazının ne ile ilgili olduğunu ;) Yazı aslında insanlık tarihi boyunca başımıza gelmiş en güzel şeylerden biri olan İevan Polkka ile ilgili olacak. 

"nuapurista kuulu se polokan tahti jalakani pohjii kutkutti.
ievan äiti se tyttöösä vahti vaan kyllähän ieva sen jutkutti,
sillä ei meitä silloin kiellot haittaa kun myö tanssimme laiasta laitaan.
salivili hipput tupput täppyt äppyt tipput hilijalleen."

Ben bu şarkıyı Loituma ile tanıdım. Sonra tabi pek çok versiyonu, coverı çıktı ama hiç biri bende bunları söylüyorken izlediğimde yaptığı etkiyi yapmadı. Dinlemek kadar izlemesi de çok keyifli çünkü bu zibidileri :)

"ievan suu oli vehnäsellä ko immeiset onnee toevotti.
peä oli märkänä jokaisella ja viulu se vinku ja voevotti.
ei tätä poikoo märkyys haittaa sillon ko laskoo laiasta laitaan.
salivili hipput tupput täppyt äppyt tipput hilijalleen."


Şekilde görüldüğü gibi söylüyorlar bütün şarkıyı. Ha bu arada söylüyorlar derken sanmayın ki dördü birden söylüyor şarkıyı. Komple siyah giysili olan abla söylüyor şarkıyı, diğerleri ise bildiğin yancı. Hatta daha iyi açıklamak gerekirse; Siyahlı ablayı şarkı söylemek için çağırmışlar da arkadaşlarıyla beraber bir yerde çay kahve bişey içerken apar topar gelmiş bunlar. Abla şarkıyı söylemek için kameranın karşısına geçince narin kesitli olduğu için ekranı dolduramamış. O sırada dahiyane bir fikirle arkadaşlarını da almışlar kameranın önüne ki prodüksiyon zengin gözüksün.

"ievan äiti se kammarissa virsiä veisata huijjuutti,
kun tämä poika naapurissa ämmän tyttöä nuijjuutti.
eikä tätä poikoo ämmät haittaa sillon ko laskoo laiasta laitaan.
salivili hipput tupput täppyt äppyt tipput hilijalleen."

Yalnız bu arkadaşlar arasında şarkıyı söylemeyi bilen bir tek insan evladı olduğu, şarkı söylenmeye başlandıktan sonra ortaya çıkmış. Grubun tek erkeği demiş ki "şimdi açılışı ben yapayım sonra sen girersin şarkıya" Diğerleri de kabul etmiş durumu ve şarkıya başlamışlar. Fakat abi o kadar çabuk sukoyuvermiş ki başlangıcı yapıp sonra "pol pol pol pol pol pol" diye kendi kendine takılmış bir kenarda.

"siellä oli lystiä soiton jäläkeen sain minä kerran sytkyyttee.
kottiin ko mäntii ni ämmä se riitelj ja ieva jo alako nyyhkyytteek.
minä sanon ievalle mitäpä se haittaa laskemma vielähi laiasta laitaa.
salivili hipput tupput täppyt äppyt tipput hilijalleen."

Mavi etekli olan abla ise halinden çok memnun. "Bir kafede oturup sohbet edecektik o kadar hazırlandım ettim, yazık olacaktı. Çekim olduğu iyi oldu belki kısmetim açılır, dur azıcık da güleyim bari" demiş, bir yandan da gülerken çıkartabileceği seslerle şarkıya eşlik etmiş.

"muorille sanon jotta tukkee suusi en ruppee sun terveyttäs takkoomaa.
terveenä peäset ku korjoot luusi ja määt siitä murjuus makkoomaa.
ei tätä poikoo hellyys haittaa ko akkoja huhkii laiasta laitaan.
salivili hipput tupput täppyt äppyt tipput hilijalleen."

Kırmızı etekli abla ise deli. Yok yok öyle sandığın gibi değil, bildiğimiz deli. Klibin başında belli bu durum zaten. Herkes bir gayret siyahlı ablaya yardımcı olmaya çalışırken bu sadece gülmüş. Zaten daha sonra şarkının ortasında bir yerde kendi kendine bir şeyler demeye başlamış. Diğerleri durumu bildiği için bir şey dememişler bu abla da şarkı söylüyorum diye takılmış bir süre kendi kendine.

"sen minä sanon jotta purra pittää ei mua niin voan nielasta.
suat männä ite vaikka lännestä ittään vaan minä en luovu ievasta,
sillä ei tätä poikoo kainous haittaa sillon ko tanssii laiasta laitaan.
salivili hipput tupput täppyt äppyt tipput hilijalleen."

En son artık şarkı bitecekken de ayıp olmasın diye yancı arkadaşlar da şarkıya müdahil olmuş. Şarkının sadece sonunu izlesen düşüneceksin ki hepsi beraber söyledi şarkıyı. Zaten şarkı bitiminde de oh iyi ki bitti hadi dağılalım havası hakim bu arkadaşlarda. Set çalışanlarının mecburen arkada fon oluşturmasına ise hiç değinmiyorum :p

Bu kadar lafın üzerine de o ibretlik klip gelsin de kendi gözlerinizle görün dediklerimi

4 yorum:

athırsızı dedi ki...

puhahah . arakdas ablama bana bı muzık cd si yap demıstım karısık. Bu sarkıyıda koymustu arabada falan ılk dınledıgım ne enteresan bi sarkıymıs demıstım de hic soyleyenlerı boyle hayal etmemıstım. Yarıldım valla

Mr.E dedi ki...

Güldürebildiysem ne mutlu bana :)

snowflake.com dedi ki...

sana tek bi lafım var mr.e:
salivili hipput tupput täppyt äppyt tipput hilijalleen

Mr.E dedi ki...

Mersi boku biyen