6 Aralık 2010 Pazartesi

LOL!

William of Baskerville - Saygıdeğer kardeşim! Komediden bahseden bir çok kitap var. Neden bu kitap sizi bu kadar çok korkutuyor?
Jorge de Burgos - Çünkü bunu Aristo yazdı, Aristo!!!!
William - Gülmenin bu kadar kötü olan tarafı nedir?
Jorge - Gülmek korkuyu öldürür ve korku olmadan inanç olmaz.........Çünkü şeytan korkusu olmazsa Tanrı'ya ihtiyaç kalmaz!
William - Fakat sen bu kitabı yok ederek gülmeyi ortadan kaldıramazsın!
Jorge - Hayır, Kaldıramam! Gülmek sıradan insanın eğlencesinde var olacaktır.. Fakat bu kitap sayesinde insanlar her şeye gülünebileceği anlamını çıkarırlarsa ne olacak? Biz Tanrıya gülebilir miyiz? Dünya karmaşaya sürüklenmez mi? Bunu engellemek için kitapları, benim de içinde olacağım mezara gömüyorum!!!

Diyalog tanıdık geldi mi?

Gülün adı (The name of the Rose) filminde Fransiskan keşiş William ile kütüphaneci Jorge arasında geçer bu diyalog. Son derece başarılı bir dönem filmi olmakla beraber (Evet ben Ortaçağ'da yaşadım bir süre) skolastik felsefeyi anlatması açısından son derece başarılı bulurum bu diyaloğu.

Ortaçağ Avrupası'nda olmasına gerek yok, bizde bile hala bazen "aaaa ayıp öyle ulu orta gülünmez evladım, aaaa daha neler" gibi laflarla karşılaşma şansına sahibiz. Eğer yeteri kadar iyi çocuklar olursak şirinleri bile görebiliyormuşuz üstelik. Uffff! birden kendimi çok şanslı hissettim ^.^

Nedir insanların gülmekle alıp veremediği bir bunu çözemedim. Üstelik gülmenin kötü bişey olduğunu vurgularken de kullanılan kelimelere hiç dikkat etmeksizin. Mesela "karı gibi gülme lan!" lafı vardır. Karı gibi gülmek nedir?!?!? Armut ağacı seni!! Seni o "karılardan" biri doğurmadı sanki....Teallaaaam yine sinire kestim bak ellerim titriyo...

Saba Tümer sağolsun (cCc Saba reyiz cCc) gülmenin ayıp birşey olmadığını, kamera karşısında hem de sunucunun kahkahalarla gülebileceğini bize gösterdi de yavaş yavaş toplum olarak yanaklarımızda gülme çizgileri oluşmaya başladı. "Rakı içenler öldü de su içen ölmedi mi" de anlatıldığı gibi gülenler öldü de somurtan ölmedi mi? Gül arkadaş bir gül bak hayat daha çekilebilir hale gelecek. Çok bunaldığında "koy götüne gitsin aga" diyebilmeni sağlayacak, daha az kabızlık yaşayacaksın, ayakkabın ayağını vurmayacak, Dr. Oetker doçent olacak, daha neler neler..En önemlisi kendinle barışık olacaksın, trafikte korna çalıyorlar diye arabadan inmeyeceksin, sınavın kötü geçti diye depresyona girmeyeceksin, sevgilin terketti diye hayatın sona ermeyecek.

Ha goçuma haaah! işte bu! dişleri görmek istiyorum dişleriiiiii!!


2 yorum:

athırsızı dedi ki...

gülmek dunyanın en guzel seyidir ya. Ama anırmadan mumkunse

Mr.E dedi ki...

Anırsa da gülen insan candır ya :)
İçten gülen adamdan zarar gelmez ;)