22 Aralık 2010 Çarşamba

İsyanım var ulan!

" We are free to be free" 
Nelson Mandela

Hafta başından beri sunum malzemesi toplama, sunum hazırlama ve sunma konusunda gösterdiğim emeğin bir kısmını, sadece bir kısmını, hayatımda herhangi başka bir şey için göstermiş olsam bugün çok farklı bir yerde olurdum sanırım.

Burada defalarca konu ettiğim ve dört haftadır ertelenen sunumu nihayet geçen salı yapabildim. Özel istek üzerine on dakikalık sunumu kırk dakikaya yayıp uzun uzun sundum. Sunumdan sonra da pazartesi günü gittiğim İBB ve İMP'den (İstanbul Metropoliten Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezi) topladığım, haftaya salı günü için lazım olacak dokümanları gösterip, sınıfla paylaştım. Evet paylaşımcıyım, şaşırtıcı ama gerçek..^.^

Dersten sonra bugün yapacağım sunumla ilgili bilgi almak için tez danışmanı hocamla görüşecektim fakat o da ne?!? Doktora yeterlilik sınavına girecekmiş jüri üyesi olarak, 18.00 gibi görüşelim dedi. Dedi de...bunu söylediğinde saat 14.00.....Doğru kütüphaneye gidip, daha önceden kısık ateşte kulak memesi kıvamına getirdiğim sunum materyalini slaytlara dizip fırına verilecek hale getirdim o saate kadar, sonra hocam aradı. Gidip ondan da sunumla ilgili malzemeyi toplayıp eve döndüm. (Dokuza on vardı eve vardığımda!!) İşimi bitirip sunumu fırına verdiğimde elde 115 slayt (hööh!) vardı. Kişi başı on beş dakika süre ayrılan bir sunum için biraz fazla tabi...Zaten sunum da yarım saat sürdü ^.^ 

Şimdi yarın için hazırlayıp sunmam gereken bir sunum daha var fakat ben mental olarak bitmişim az önce onu farkettim. Yani dönüyorum, dolaşıyorum, farklı açılardan yaklaşmaya çalışıyorum ama ı-ıııh, cıgh..... Bünye sunum hazırlamıyor, fatal error veriyor..

Buradan vicdanımı da rahatlatayım;
"Hocam,
Bu saatten sonra hazırlanacak sunumdan hayır gelmez, yapacağım sunum da içime sinmez.
Ben en iyisi haftaya dört dörtlük bir sunum yapayım da, namım yürüsün"

Sunum sunuuuuum sana da laflar hazırladım!! 
Sunumun canısı go to hell!!

Bu yazının şarkısı da bu olsun...
ŞŞŞŞŞŞ bu arada yazdıklarım aramızda kalsın ^.^ onun şarkısı da bu olsun :)

18 yorum:

deepblueeagle dedi ki...

:)))

Mr.E dedi ki...

Hoşgeldin :)

deepblueeagle dedi ki...

eyvallah. sunumda kolaylıklar. :)

Mr.E dedi ki...

Sağolasın bakalım, elde hala sunum yok, yarına da bir şey çıkmayacak sanırım ama tabi henüz sabaha çok var :D

Mr.E dedi ki...

Sağolasın bakalım, elde hala sunum yok, yarına da bir şey çıkmayacak sanırım ama tabi henüz sabaha çok var :D

Mia Wallace dedi ki...

ya okurken yoruldum. ne çok işin var ve umarım sabaha kadar bir şeyler çıkar! :)

Mr.E dedi ki...

Sabaha kadar bir şey çıkmadı, hatta dün eve geldiğimde üç saat uyumanın üzerine de bütün gece uyuyup, sabah bir de derse geç kaldım :)

Neyse ki sunum haftaya ertelendi de rahat bir nefes aldım :)

deepblueeagle dedi ki...

haftaya. hadi bakalım. kim tutar seni. bu sefer gol olsun :) 100 tane slayt mı olur yaaa :) 50'de anlaşalım :)

Mr.E dedi ki...

Haftaya golü atıyorum artık, yoksa forma göremeyeceğim uzun süre :P

50 slayt bu sunum için ideal olur herhalde, fazlası herkesi bayıltır sonra :)

deepblueeagle dedi ki...

mimin var bende.

francesca mckennitt dedi ki...

Kolay gelsin Mr.E :) Sunum hazırlamaktan da sunmaktan da nefret ederim :D

deepblueeagle dedi ki...

fran rapor yazmayı sever. :))))

Mr.E dedi ki...

@Francesca Sunum hazırlamak bazen keyifli bazen çok sıkıcı olabiliyor, ama en keyifli kısmı sunarken, hele bir de ağzın biraz laf yapıyorsa (bkz. ben) o zaman sunum çok keyifli bir hale de gelebiliyor :D

@Deep ya bu sunumlar sadece sunum olarak kalsa yine iyi, bunun raporu yazılıp teslim edilecek, daha sonra yapılan bütün sunum içeriklerinden finalde de sorumluyuz öyle güzel bir ders bu :)

Medanşeri dedi ki...

" We are free to be free"
Aynen öyle... (:
Ben seviyorum bu sunum işini ya, hani ne biliyim 20-30 sayfa araştırma yazısı yazmaktansa sunum yap desinler razıyım.
Keşke tüm derslerimin ödevleri sunum şeklinde olsa :(
Kolay gelsin size de (;

francesca mckennitt dedi ki...

Deep ya :)) Benim gmail sapıttı, yorum yaptığım sayfalara geri dönüp bakmam gerekiyor yoksa otomatik mail gelmiyor artık. Daha yeni gördüm tüh, tam da 2 adet rapora başlıyor idim :)

Mr.E, ben sevdiğim bir konuysa çok fena döktürüyorum da, kimya mühendisliğinde de hep benim sevmediğim konular var ne yapayım :p

Mr.E dedi ki...

@Medanşeri Sunum iyi iş ya, ama üst üste 3 gün benzer konularda sunum hazırlamak durumunda kalınca insanın içi bayılıyor be ya :)

@Francesca kimya mühendisliğinde hep sevmediğin konular varsa kimya mühendisliğinde ne işin var? :D

francesca mckennitt dedi ki...

Onu bir çözebilsem :p Yok ya, sevdiğim kısımları da var tabii ki ama oralardan da sunumluk bir durum çıkmıyor :)

Mr.E dedi ki...

Hep öyle olur zaten keyifli konularla ilgili kimse bir şey öğrenmek istemez, hep nerede gıcık, sıkıcı, uyuz konu var herkes onu merak eder :)